Spring naar bijdragen
  • 0

City Navigator en Topo (NL) tegelijk

Vraag

Geplaatst

Heel enthousiast heel Topo NL en een groot deel van Europa op mijn 2gb kaartje gezet (was wel ff wachten trouwens). Helaas zie ik nu helemaal niets van de topo kaarten. Ik heb wel ondekt dat je de topo kaart wel ziet als je de betreffende citynavigator kaart uit zet maar met zo'n 600 kaarten is dat een heel gedoe.

Is hier een oplossing voor? Of toch maar gewoon twee kaartjes aanmaken. Gelukkig kwam mijn Garmin met een 128mb kaartje en kan daar voorlopig het grootste deel van Topo NL op.

Ik hou me aanbevolen voor slimme truuks.

Sigmasailor

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Als je in de kaart zit en je drukt op menu.

Kiest dan voor: Instellen kaart en dan nogmaals op menu, dan kun je bijv. city in een beweging uitzetten en topo aan of wat je maar wilt.

• 0
Geplaatst

Voor alle duidelijkheid:

Dat tweede MENU drukken moet je doen als je de tab voor je hebt waar je de kaarten individueel kunt aanvinken.

Vaak zijn er namelijk verschillende tabs.

• 0
Geplaatst
Voor alle duidelijkheid:

Dat tweede MENU drukken moet je doen als je de tab voor je hebt waar je de kaarten individueel kunt aanvinken.

Ahum....dat klopt. Was ik even vergeten te melden, maar dat komt omdat ik automatisch in dat tabblad binnen kom (gebruik het namelijk nogal vaak). :P

• 0
Geplaatst

Voor alle duidelijkheid:

Ahum....dat klopt. Was ik even vergeten te melden, maar dat komt omdat ik automatisch in dat tabblad binnen kom (gebruik het namelijk nogal vaak). :thumbup:

Hmmm, zoiest had ik ook al ondekt via een iest andere (langere) weg. Mijn probleem is dan dat je ruim 500 deelkaarten ziet waar je dan doorheen moet scrollen. Het is ook lang niet altijd duidelijk welke kaart je uit moet zetten. Soms ligt de kaartnaam voor de hand maar lang niet altijd.

Ik krijg de indruk dat het mogelijk moet zijn van heel Topo NL en van heel Citynavigator een vinkje te krijgen; mij is niet duidelijk hoe dit moet. Ik heb nu in Mapcource van beide kaarten aangeklikt wat ik wil hebben (dit zijn honderden bestandjes) en heb daarna alles geupload.

Heb overigens 3.50 van de firmware erop staan; zit daar misschien verschil in?

• 0
Geplaatst (bewerkt)
Hmmm, zoiest had ik ook al ondekt via een iest andere (langere) weg. Mijn probleem is dan dat je ruim 500 deelkaarten ziet waar je dan doorheen moet scrollen. Het is ook lang niet altijd duidelijk welke kaart je uit moet zetten. Soms ligt de kaartnaam voor de hand maar lang niet altijd.

Ik krijg de indruk dat het mogelijk moet zijn van heel Topo NL en van heel Citynavigator een vinkje te krijgen; mij is niet duidelijk hoe dit moet. Ik heb nu in Mapcource van beide kaarten aangeklikt wat ik wil hebben (dit zijn honderden bestandjes) en heb daarna alles geupload.

Dat is ook zo: als je vanop je kaartscherm op menu -> instellen kaart klikt komt er boven de kaart een balk met ikoontjes. Je moet dan zorgen dat het ikoontje waarmee je de individuele kaartdelen kan aan en uitzetten opgelicht is. Als je dàn terug op menu drukt krijg je een keuze menu waar je onderaan citynavigator en topo aan en uit kan zetten.

Nog een tip misschien: ik las dat het laden van de kaarten op de GPS zeer lang duurde. Jep... dat is bij mij ook als ik de gps met de usb kabel op de PC aansluit. Ik heb evenwel in m'n PC ook een kaartlezertje en dan gaat het laden van de kaarten toch al een heel stuk sneller.

bewerkt door lennie1975
  • 0
Geplaatst (bewerkt)

Dat is ook zo: als je vanop je kaartscherm op menu -> instellen kaart klikt komt er boven de kaart een balk met ikoontjes. Je moet dan zorgen dat het ikoontje waarmee je de individuele kaartdelen kan aan en uitzetten opgelicht is. Als je dàn terug op menu drukt krijg je een keuze menu waar je onderaan citynavigator en topo aan en uit kan zetten.

Nog een tip misschien: ik las dat het laden van de kaarten op de GPS zeer lang duurde. Jep... dat is bij mij ook als ik de gps met de usb kabel op de PC aansluit. Ik heb evenwel in m'n PC ook een kaartlezertje en dan gaat het laden van de kaarten toch al een heel stuk sneller.

Yes!!, daar zit de truuk, stond er al die tijd al maar ik had het niet goed begrepen.

Hoe krijg je Mapsource zover dat het snapt dat je iets naar een kaartje moet sturen en niet direct naar je GPS? Op zich is even (uurtje of 3) wachten niet erg (hoeft maar een keer). Ik heb een SD kaart adaptor bij de micro gekregen dus daarmee zou het moeten lukken.

Ok helder, bedankt.

bewerkt door Sigmasailor
  • 0
Geplaatst

Als je het geheugenkaartje rechtstreeks in de computer stopt ziet de computer hem als een nieuwe drive.

In MapSource kun je na het aanklikken van de verzenden naar apparaat-knop voor die drive kiezen.

Overigens is de tijdwinst niet spectaculair, want de meeste tijd gaat zitten in de indexberekening, en daarvoor maakt het geen verschil.

• 0
Geplaatst
Overigens is de tijdwinst niet spectaculair, want de meeste tijd gaat zitten in de indexberekening, en daarvoor maakt het geen verschil.

Nou... hier met CityNavigator 9 + Topo BE + 1 zone Topo FR scheelde dat toch wel een uurtje!

• 0
Geplaatst

Bij mij maakt het zo goed als geen verschil in tijd tussen de kaart te uppen rechtstreeks naar de GPSr of via een kaartlezer.

Metroguide Europe samen met Topo NL als 1 bestand ging zo goed als even snel. Een gieg uppen naar een kaartlezer duurt ook ff hoor :P

Verder heb ik het idee dat het uppen rechtstreeks naar de GPSr minder storingsgevoelig is dan naar de kaartlezer. Zo nu en dan houdt het ding er halverwege mee op. Ik heb nu een 4 tal kaartlezers en ze hebben het allemaal moeilijk met kaartjes van meer dan een gieg.

• 0
Geplaatst

Welk soort USB verbinding gebruikt Garmin? Als dit 1.1 is en m'n ingebouwde kaartlezer heeft 2.0 kan dat de oorzaak van het verschil zijn. Iemand die een externe kaartlezer met 1.1 verbinding gebruikt zal dan inderdaad weinig verschil merken. Ik merk alvast een substantieel snelheidsverschil tussen de rechtstreekse verbinding en m'n kaartlezer. En kwa betrouwbaarheid... heb nog nooit vastlopers gehad op m'n kaartlezer.

WP's en POI's stuur ik uiteraard rechtstreeks.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...