De Armadillo's Geplaatst 19 juli 2007 Geplaatst 19 juli 2007 Het valt me op dat in onze omgeving (NW-Overijssel) met name de nieuwe caches grotendeels micro's zijn, en ook nog eens in de vorm van oppikkertjes, evt. gecombineerd met een puzzeltje of zo. Ze lijken speciaal gelegd voor 'puntenpikkertjes' en de kwalitatief betere caches raken daardoor steeds meer in de minderheid. Hiermee bedoel ik caches met een wandeling van minstens enkele kilometers, bijv. door een mooi natuurgebied of langs een bezienswaardigheid, gecombineerd met een regular cache, zodat ze ook leuk zijn voor kinderen. Is dit een trend in heel Nederland?
gpsgek Geplaatst 19 juli 2007 Geplaatst 19 juli 2007 Het valt me op dat in onze omgeving (NW-Overijssel) met name de nieuwe caches grotendeels micro's zijn, en ook nog eens in de vorm van oppikkertjes, evt. gecombineerd met een puzzeltje of zo. Ze lijken speciaal gelegd voor 'puntenpikkertjes' en de kwalitatief betere caches raken daardoor steeds meer in de minderheid. Hiermee bedoel ik caches met een wandeling van minstens enkele kilometers, bijv. door een mooi natuurgebied of langs een bezienswaardigheid, gecombineerd met een regular cache, zodat ze ook leuk zijn voor kinderen.Is dit een trend in heel Nederland? Hmmm... Tja, ik ken ook zo'n verschijnsel, alleen dat vond plaats in Bernheze (NB)... Ach, daar in Overijssel kennen ze de Carrotte-pot nog niet...
Team Aragorn Geplaatst 19 juli 2007 Geplaatst 19 juli 2007 Tja. Een wijs man (Kruimeldief!) heeft in een andere discussie over ongeveer hetzelfde onderwerp geschreven dat je raapmicro's niet meer moet zoeken en loggen als je vindt dat er te veel van komen. Groetjes, Fangorn.
Twin Peaks Geplaatst 19 juli 2007 Geplaatst 19 juli 2007 Het valt me op dat in onze omgeving (NW-Overijssel) met name de nieuwe caches grotendeels micro's zijn, en ook nog eens in de vorm van oppikkertjes, evt. gecombineerd met een puzzeltje of zo. Ze lijken speciaal gelegd voor 'puntenpikkertjes' en de kwalitatief betere caches raken daardoor steeds meer in de minderheid. Hiermee bedoel ik caches met een wandeling van minstens enkele kilometers, bijv. door een mooi natuurgebied of langs een bezienswaardigheid, gecombineerd met een regular cache, zodat ze ook leuk zijn voor kinderen.Is dit een trend in heel Nederland? Voor veel van de hedendaagse cachers is een leuke puzzel ook een uitdaging, dus, hoewel na het oplossen van de puzzel wellicht een "simpele oppikker", per definitie geen kwalitatief mindere cache. Zeker niet voor diegenen die wat minder makkelijk een aantal kilometers kunnen lopen. Daarnaast is het natuurlijk wel zo dat procentsgewijs de "mooiere wandelcaches" sterk achterblijven in het totale aanbod. Echter, met de explosieve stijging van het totale aanbod, worden er hedentendage toch nog steeds meer mooie wandelcaches weggelegd dan, zeg, pakweg 4 jaar geleden Voldoende aanbod voor iedereen dus.
Bappie-NL Geplaatst 19 juli 2007 Geplaatst 19 juli 2007 Het valt me op dat in onze omgeving (NW-Overijssel) met name de nieuwe caches grotendeels micro's zijn, en ook nog eens in de vorm van oppikkertjes, evt. gecombineerd met een puzzeltje of zo. Ze lijken speciaal gelegd voor 'puntenpikkertjes' en de kwalitatief betere caches raken daardoor steeds meer in de minderheid. Hiermee bedoel ik caches met een wandeling van minstens enkele kilometers, bijv. door een mooi natuurgebied of langs een bezienswaardigheid, gecombineerd met een regular cache, zodat ze ook leuk zijn voor kinderen.Is dit een trend in heel Nederland? Tot dus ver ben ik mijn regio (ZW NL) er nog niet tegen aangelopen dat er geen mooie wandelroutes te vinden zijn. Ook ik ben daar groot fan van! Ik plan geen dagje cachen met alleen maar snelle oppikkers, maar als ik er toch langskom pik ik ze wel even mee. Wat die puzzel caches betreft vind ik het ook leuk om die thuis voor het laptoppie op te lossen en als "gewonnen prijs" mijn naam op het logboekje c.q rolletje kan achter laten. Oké het is leuker een kissie aan te treffen dan een fotokokertje, maar ik laat me door de size niet weerhouden te gaan loggen. Ik vind de lokatie waar je de cache aantreft belangrijker, als ik een niets zeggend gemeente bosje ingestuurd wordt vind ik dat echt minder, maar mocht ik naar een mooie lokatie gestuurd worden, maakt dit de puzzel cache voor mij echt af!!! Ongeacht de size van de cache. Dat snelle oppikkers vaker gelogd worden komt volgens mij ook doordat deze veel minder tijd in beslag nemen. Als ik een leuke wandeltocht maak van een flinke hoeveelheid km's ben ik daar toch snel een dag mee bezig. Als er een stuk of wat snelle oppikkers in de buurt liggen log ik die ook. Zo lijkt het misschien dat mijn voorkeur naar de snelle oppikkers gaat, maar dat is niet zo. Overigens maak ik niet echt veel werk van die snelle oppikkers, niet snel gevonden is goed om door te gaan naar de volgende, ook qua log weet ik er nooit echt iets bijzonders van te maken. Terwijl ik voor een log van een mooie wandeltocht echt even ga zitten. Ik ga voor H&R's ook echt niet heel veel km's voor omrijden. Maar ach, als een ander dat nou juist wel leuk vind. Dan is dat toch zijn of haar manier om het spel te spelen. Ik vraag me harder af wat de maker er aan vind. Is het om aan de vraag te voldoen of is het om zo veel mogelijk gelogd te worden of is het nog wat anders wat de maker motiveert? Een eerste neergelegde cache bijvoorbeeld om te kijken hoe het een en ander werkt. Tegen die tijd dat ik een cache ga leggen gaat mijn voorkeur veel meer uit naar er iets bijzonders van te maken. Mede geocachers een aantal uur plezier te bieden met als beloning leuke logs. Maar een ander zal dit weer helemaal niet aantrekkelijk vinden. Ieder zijn keus... Ik gebruik voor het zoeken van caches de functie "Mijn Kaart" op gc.nl daar vul ik in waar wat voor caches ik opzoek ben, en kijk daarna wat er in de buurt ligt. Best handig, vind ik! Sunny...
knifemen Geplaatst 19 juli 2007 Geplaatst 19 juli 2007 Sluit dit Topic toch, Laat iedereen doen wat ie wil!!!!!! knifemen
Team jemar Geplaatst 19 juli 2007 Geplaatst 19 juli 2007 Ik geef Knifemen en Team MenM gelijk, hier in het verleden al uitgebreid over gediscussieerd. Zie ook dit draadje en dit draadje! Eens in de zoveel tijd komt dit weer eens langs.....Het is een discussie waar je niet uitkomt : je hebt voor- en tegenstanders en dat is toch prima zo ? Doe de cache(s) die je leuk vindt en niets moet toch ? Hierbij topic gesloten!
Aanbevolen berichten