The Scorpios Geplaatst 30 juni 2007 Geplaatst 30 juni 2007 Ik heb toestemming van de eigenaar van een prachtig terrein om daar een cache neer te leggen. Ik heb een idee en daarbij gebruik maken van leuke (en hoop ik originele) waypoints. Maar de twijfel slaat toe. zal ik slechts een paar wp's doen zodat het lekker stappen wordt of juist wat meer. Of welke lengte zal ik aanhouden.Is 10 km niet net te lang voor de ene groep en juist te kort voor de andere groep? Dus zomaar een vraag, hoe lang is jouw ideale cache, hoe belangrijk zijn waypoints, wil je liever van de voren de coords zodat je je kunt richten op omgeving en natuur of juist van plek naar plek in de gps zetten? Misschien kan ik mijn voordeel ermee doen
Heirbaut Hunters Geplaatst 30 juni 2007 Geplaatst 30 juni 2007 Zelf kijk ik altijd naar de kwetsbaarheid van het terrein. Is het kwetsbaar, maak ik de wandeling lang. Is het minder kwetsbaar, dan maakt het niet zoveel uit. Hoe langer de wandeling, des te minder bezoekers.
Geopatra Geplaatst 30 juni 2007 Geplaatst 30 juni 2007 Ik heb toestemming van de eigenaar van een prachtig terrein om daar een cache neer te leggen. Ik heb een idee en daarbij gebruik maken van leuke (en hoop ik originele) waypoints. Maar de twijfel slaat toe. zal ik slechts een paar wp's doen zodat het lekker stappen wordt of juist wat meer. Of welke lengte zal ik aanhouden.Is 10 km niet net te lang voor de ene groep en juist te kort voor de andere groep? Dus zomaar een vraag, hoe lang is jouw ideale cache, hoe belangrijk zijn waypoints, wil je liever van de voren de coords zodat je je kunt richten op omgeving en natuur of juist van plek naar plek in de gps zetten? Misschien kan ik mijn voordeel ermee doen Ik zou zeggen: doe je eigen ding en laat je niet leiden door datgene dat hoogstens een grootste gemene deler kan heten. Wil je veel bezoek , dan moet je er een serie tradionals neerleggen. Vind je dat niet belangrijk maak dan iets dat JIJ origineel, mooi en leuk vind ! Je kunt het toch nooit iedereen naar de zin maken. Succes, Geopatra.
Wilxlii Carrotte Geplaatst 30 juni 2007 Geplaatst 30 juni 2007 Precies zoals HH zegt. Mijn ervaring, maar ook van anderen: hoe meer energie je in de cache met bijbehorende route steekt, hoe minder bezoekers. Mij persoonlijk maakt dat niets uit, want ik leg caches die ik leuk vind om te leggen en niet om bezoekers te vangen. Wel stel ik mooie logs op prijs en die krijg je nou juist vooral als je veel energie in een cache steekt. Kortom mijn aanbeveling: Leef je uit in je cache-leggen en de rest zie je wel.
Kruimeldief Geplaatst 30 juni 2007 Geplaatst 30 juni 2007 Je moet je cache zo maken, zoals jij het mooi vindt, zoals jij er plezeier aan zou beleven als je zelf de cache gaat doen. ik vind caches van 10+ kilometer heerlijk. Alleen ben ik bang, gezien de fysieke gesteldheid van Fee en mij, dat we de cache dan nooit zullen gaan doen. Wat wil je? Wil je alom waardering voor je cache en wil je dat het super vaak gevonden wordt? Maak hem dan kort. De trend heden ten dage is nu eenmaal zo dat het scoren iets belangrijker is dan de kwalitiet van de cache, en hiermee wil ik niemand iets verwijten of een discussie uitlokken . Kan het je niet schelen hoe vaak je cache gedaan wordt, maak hem dan net zo lekker lang als je zelf wilt. Als je er van overtuigd bent dat het een kaliteitscache is. Gezien je enthousiastme over het terrein en gezien je gedachte van een aantal leuke WP's, lijkt het me dat je aan een kwaliteitscache zit te denken. Kwaliteitscaches blijven nu eenmaal altijd gedaan worden. Je moet niet raar opkijken dat je in een tijdsbestek van 5 jaar misschien maar 50 founds hebt, maar als de cache het waard is, moet dat niets uitmaken. Ik heb zo'n cache die alom gewaardeerd wordt, ook maar goed 50x gevonden is in 5 jaar (vandaar mijn voorbeeld) maar ik ben er blijer mee dan met die achterlijke opraper van me die een tig keer vaker wordt gevonden.
Malyenki Geplaatst 30 juni 2007 Geplaatst 30 juni 2007 Hier mijn bescheiden mening: ik vind een langere cache geen probleem, lekker lange wandeling. Wat ik dan wel prettig vind is dat er wat meer waypoints zijn waar je wat moet 'doen'. Een lange cache waar tussen de waypoints ook steeds meer dan een kilometer afstand zit vind ik minder leuk (maar dat weet je altijd pas achteraf). Ik heb dan het gevoel dat ik zo aan het 'sjouwen' ben. Ik maak dus zonder een probleem een lange wandeling, maar ben dan wel het liefst zo 'actief' mogelijk, dus lekker veel waypoints. En of je die nou vantevoren weet, of dat je ze pas onderweg kunt berekenen, dat maakt me niet uit. Maar wat uit de bovenstaande reacties ook al blijkt: doe vooral wat jezelf ook leuk vindt!
De Roode Loper Geplaatst 30 juni 2007 Geplaatst 30 juni 2007 Onze persoonlijke voorkeur gaat uit naar een maximale wandeling van 5 km met veel waypoints. Maar laat je hier niet door leiden.
The Iceman Geplaatst 30 juni 2007 Geplaatst 30 juni 2007 Kort of lang maakt niet zoveel uit, alleen max 500 meter tussen de WP's is misschien wel verstandig, maakt het toch leuker. Wat ik zelf altijd vervelend vind is als de eindcache een eind vanaf de beginplek ligt.. een meter of 200 vind ik meestal ver genoeg. Doe verder gewoon wat je zelf leuk vind, dat is het belangrijkst!!
gpsgek Geplaatst 30 juni 2007 Geplaatst 30 juni 2007 Ik zou zeggen, struin een beetje rond in dit en dit lijstje. Wil je een cache hebben die door een breed publiek gewaardeerd wordt, moet je gaan voor originaliteit. Dat staat als een paal boven water!
The Scorpios Geplaatst 30 juni 2007 Auteur Geplaatst 30 juni 2007 Ik zou zeggen, struin een beetje rond in dit en dit lijstje. Wil je een cache hebben die door een breed publiek gewaardeerd wordt, moet je gaan voor originaliteit. Dat staat als een paal boven water! Tuurlijk ken ik geo d' Or Maar daar zitten caches bij die van mij bewust geen Geo hebben gekregen. Verwachtingen zoals afstand tussen waypoints, wat te doen ofzo, dáár zoek ik naar.Niet dat ik niet weet wat ik leuk vind maar gewoon meningsvorming. Zo'n opmerking over stukken van max 500 meter. Hm ik handhaaf tussen 500 en 800 mter. Dan krijg je wel veel points als de tocht 10 km is. Want GPSr registreert ook het slenteren op de plek dus dan kom je gauw op 12 km (ervaring) In een log kun je niet kwijt dat de aanwijzing verstopt in de paal zo leuk is, dan is het een spoiler. Of dat wp.'s op plastic staat dat verkleurd, of juist met slagletters die erg klein waren. Ik noem maar wat Ik pretendeer niet de ideale cache te willen of kunnen leggen.
Team Voyager Geplaatst 30 juni 2007 Geplaatst 30 juni 2007 Een lange wandeling is niet erg,als er maar regelmatig een waypoint te zoeken is. Dan schiet het lekker op en heb je de afstand niet in de gaten. Dat is onze mening. Suc6
jojonl Geplaatst 30 juni 2007 Geplaatst 30 juni 2007 bedenk eerst wie je als doelgroep wilt hebben: de mensen die gaan voor scoren of de mensen die gaan voor een mooie wandeling of de mensen die gaan voor een mooie cache met originaliteit. Afhankelijk van je doelgroep die je bereiken wilt, maak je je cache. En je hoeft natuurlijk niet te stoppen bij die eerste cache die je maakt
The cache busters Geplaatst 30 juni 2007 Geplaatst 30 juni 2007 Lange wandelingen doen wij ook graag alleen dan hopende dat de WP´s niet al te moeilijk zijn omdat het jammer is als je de route niet verder af kan lopen. Korte wandelingen mogen de tussenpunten wel wat moeilijker zijn omdat je dan een andere keer opnieuw kan proberen. Maar als het echt een mooi gebied is en een vrij groot gebied zou ik een lange wandeling maken.
Team The Cache Hunters Geplaatst 30 juni 2007 Geplaatst 30 juni 2007 Ik kan een wat langere route altijd wel waarderen. Daarbij vind ik het altijd prettig om waypoints te hebben die niet te moeilijk te vinden zijn. Anders kost de lange route met moeilijk te vinden waypoints wel heel veel tijd. Laat je de route wat korter bv een km of 5 dan kunnen de waypoints al veel moeilijker en zit de uitdaging niet in de afstand maar in het vinden. kortom je kan het eigenlijk niet fout doen! Succes...
Team Gelaen Geplaatst 30 juni 2007 Geplaatst 30 juni 2007 Een lange wandeling is vaak lekker. Niet teveel WP's, maar zeker ook niet te weinig. Om de 100 meter is wat veel, lekker loopt het met wp's om de 5 a 600 meter. Verder ligt het er maar net aan waar ik zin in heb. Wandelen, met de auto rijden, goed zoeken. De ideale cache bestaat niet volgens mij, ik bedoel wat ik de ene keer leuk vind heb ik de andere keer geen zin in. En zoals Kruimel al zegt, een cache die je zelf maakt moet je vooral zelf leuk vinden. Leuk om te leggen en leuk om te zoeken/lopen. Jan
Aanbevolen berichten