Spring naar bijdragen

Ontwerp "wedstrijd" of wordt dit de NL07 coin?


Ruud4d

Ontwerp "wedstrijd" of wordt dit de NL07 coin?  

112 leden hebben gestemd

  1. 1. Is het ontwerp van GPSearching het winnende ontwerp?

    • Het ontwerp van GPSearching moet zonder verandering de NL07 coin worden.
      55
    • Er moet nog wel iets veranderd worden aan het ontwerp maar geen wedstrijd.
      8
    • Ik zie graag andere ontwerpen waar ik dan uit kan kiezen. Een wedstrijdje dus.
      40
    • Ik heb geen mening/ik weet het niet.
      8
    • Ik heb een ander voorstel en dat licht ik hieronder toe.
      1


Aanbevolen berichten

Naar aanleiding van dit draadje start ik hier een poll op.

Het gaat om het volgende ontwerp:

 

coin_2007_voor.jpg

coin_2007_achter_3.jpg

 

De vragen lijken me duidelijk. Het is de bedoeling dat je hier alleen een toelichting geeft als je een ander voorstel hebt. Zoniet, laat commentaar dan achterwege a.u.b..

Wil je erover in discussie, doe dat dan in het oorspronkelijke draadje. Zo houden we alles lekker bij elkaar.

 

Deze poll wil overigens alleen peilen of er wel of geen ontwerpwedstrijd moet komen. Als die vraag beantwoord is, gaan we wel verder zoeken, denken en regelen.

 

Mij lijkt 4 juni een goede sluitingsdag voor de poll. Stemmen worden dus meegeteld tot maandag 4 juni 00.00u.

(Je kunt dus tot en met zondag stemmen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het is een prachtig ontwerp voor een op zich staande munt.Maar als ik kijk naar de layout van de andere twee munten past deze bij lange na niet in de lijn van die twee.Maw ik zou graag een strakker ontwerp zien dat meer past bij de voorgaande munten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ontwerp is prachtig!

Van mij mag deze het worden. :thumbup:

 

Ik sluit mij geheel bij deze spreker aan.

 

Enne....bedankt voor het opstarten van de poll, Ruud4d. :lol1:

bewerkt door no-name
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een prachtig ontwerp voor een op zich staande munt.Maar als ik kijk naar de layout van de andere twee munten past deze bij lange na niet in de lijn van die twee.Maw ik zou graag een strakker ontwerp zien dat meer past bij de voorgaande munten.

 

 

 

Ik zie juist het liefst een totaal ander ontwerp dan de vorige twee. Niet omdat ik die niet goed vind, integendeel. Dit ontwerp is mooi en prima voor een geocoin, en moet dus zeker gemaakt worden. Maar of het nu de Dutch geocoin 2007 moet worden? Dan zie ik graag wat andere ontwerpen. We hebben nu eenmaal de traditie dat we bij deze uitgifte kunnen kiezen uit meerdere ontwerpen en dat lijkt me een goede zaak om in stand te houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, volgens mij wordt er niet echt goed gelezen. Het was niet de bedoeling je keuze toe te lichten in dit draadje. Behalve als je een ander idee had dat niet genoemd is bij de opties.

 

Hou de discussie in het draadje dat de aanleiding was voor deze poll en waarvan een linkje in het eerste bericht staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is een prachtig ontwerp voor een op zich staande munt.Maar als ik kijk naar de layout van de andere twee munten past deze bij lange na niet in de lijn van die twee.

 

Moet dat dan perse? Ik vind van niet.

Dat constant voortborduren op een thema, of lijn hoeft voor mij niet zo nodig.

 

Het is tijd voor eens iets heel anders!

 

Je merkte aan de tweede Dutch coin al (terwijl ik het een hele mooie munt vind en dat ook mijn keuze was) dat hij "minder goed in de markt viel"

 

Volgens mij duurde het vrij lang voor ze waren verkocht. Op eBay raakt men ze aan de straatstenen niet kwijt en in het ruilverkeer liggen ze ook niet echt geweldig.

Dat vind niemand van ons echt belangrijk natuurlijk, maar het zegt wel iets. Zowel over de coin als over een zekere "coinmoeheid" bij verzamelaars.

 

Tegenwoordig moet een coin er uitspringen. Dat lukt niet met een coin die voortborduurt op een bepaalde standaard.

 

Nee, geef mij het getoonde ontwerp maar. Prachtig!! :thumbup: (Doe mij er maar 8)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind het een mooie coin die ook goed aansluit bij de actualiteit. En omdat de meesten hem ook mooi vinden lijkt het me niet echt nodig om nog een wedstrijd uit te schrijven. Dat kan volgend jaar gewoon weer.

 

[mierenneuk mode]

Het vlaggetje linksonder dat nog net het beeld instruikelt mag van mij weggeshopt worden. Daarom optie 2 gekozen ipv optie 1.

[/mierenneuk mode]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmm, volgens mij wordt er niet echt goed gelezen. Het was niet de bedoeling je keuze toe te lichten in dit draadje. Behalve als je een ander idee had dat niet genoemd is bij de opties.

 

Hou de discussie in het draadje dat de aanleiding was voor deze poll en waarvan een linkje in het eerste bericht staat.

 

 

:thumbup: Sorry Ruud.

 

Ik heb gekozen voor optie 1.

Ik vind het een prachtige munt.

 

Ik heb een persoonlijke kanttekening.( heb dus eigenlijk de verkeerde optie gekozen, maar kon niet meer terug)

Doordat de jaartallen en het 400 jaar er nogal uitgesproken opstaan lijkt het wellicht iets teveel op een "herdenkingsmunt"

 

Wellicht dat iets naar de achtergrond en dan het "Dutch Geocoin 2007" iets geprononceerder?

 

(zomaar een ideetje)

 

OH ja......eehhh... doe maar geen wedstrijd.

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Van mij mag het weer gewoon een ontwerpwedstrijd worden.

Dit ligt in de lijn van de traditie van de Dutch Geocoin.

Maar dan wel een totaal nieuw ontwerp en niet voortborduren op de 2005 en 2006 coin.

 

Eigenlijk een vreemde poll. Een soort verkapte Oostblok poll.

Keuze 1. Je vindt dit ontwerp mooi.

Maar andere ontwerpen zijn er niet dus is deze altijd mooi toch?

Het is ook een mooi ontwerp maar misschien komen er nog veel mooiere ontwerpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor de duidelijkheid. Ook al zijn er 70% stemmers om dit direct de winnende coin te laten zijn, lijkt het mij goed om toch een wedstrijd uit te schrijven als er 25% of meer stemmers voor een ontwerpwedstrijd stemmen.

Lijkt misschien niet eerlijk maar ik denk dat ook de traditie hier een woordje mee moet spreken. Daarom krijgt (waarschijnlijk) de minderheid een streepje voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even voor de duidelijkheid. Ook al zijn er 70% stemmers om dit direct de winnende coin te laten zijn, lijkt het mij goed om toch een wedstrijd uit te schrijven als er 25% of meer stemmers voor een ontwerpwedstrijd stemmen.

Lijkt misschien niet eerlijk maar ik denk dat ook de traditie hier een woordje mee moet spreken. Daarom krijgt (waarschijnlijk) de minderheid een streepje voor.

 

In dat geval vraag ik me toch ernstig af wat het nut van deze poll is.

 

Als nu al 70% voor deze coin gaat, denk je dan echt dat een ander ontwerp ooit nog een meerderheid krijgt?

 

en wat is dat eigenlijk?: "de traditie van de Dutch coin"

 

Je hebt wel gelijk, als je zegt dat er op democratische wijze voor een ontwerp moet worden gekozen, maar start dan gewoon gelijk een ontwerpwedstrijd op, en niet deze poll. :thumbup:

bewerkt door Twin Peaks
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...