Spring naar bijdragen

1 gsak database, 2 computers


solletjes

Aanbevolen berichten

Ik experimenteer sinds het weekend met gsak en ben nu al verkocht. Ik heb het geinstalleerd op mijn laptop, want die die offline database is juist zo handig als we eens een weekend weg gaan. Maar ik heb MapSource met TopoNL en nog vele andere zaken op onze andere computer staan dus wil ik eigenlijk gsak ook op die andere computer installeren. Dat lijkt allemaal geen punt, maar dan moet ik de databases synchroniseren tussen de twee computers. Vraag is dus hoe dat het beste kan. Ik heb ze niet gezamenlijk op een netwerk zitten.

 

Kan ik nu gewoon de folder gsak\data helemaal kopieren, of mis ik dan zaken?

Is het voldoende om alleen de folder gsak\data\Default te kopieren?

Hoe zit het bijvoorbeeld met de locations en de filters die ik heb gebouwd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het automatisch Backupen heb ik om de 5 keer gezet.

 

Wanneer je nu een backup wilt maken kun je dat doen links boven <File>,<Backup>.

 

Restore gaat met <File>,<Restore>.

 

Je moet er wel om denken bij restore ook alle settings aan te klikken. En natuurlijk moeten op beide pc's de macro staan die je wilt gebruiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik experimenteer sinds het weekend met gsak en ben nu al verkocht. Ik heb het geinstalleerd op mijn laptop, want die die offline database is juist zo handig als we eens een weekend weg gaan. Maar ik heb MapSource met TopoNL en nog vele andere zaken op onze andere computer staan dus wil ik eigenlijk gsak ook op die andere computer installeren. Dat lijkt allemaal geen punt, maar dan moet ik de databases synchroniseren tussen de twee computers. Vraag is dus hoe dat het beste kan. Ik heb ze niet gezamenlijk op een netwerk zitten.

 

Kan ik nu gewoon de folder gsak\data helemaal kopieren, of mis ik dan zaken?

Is het voldoende om alleen de folder gsak\data\Default te kopieren?

Hoe zit het bijvoorbeeld met de locations en de filters die ik heb gebouwd?

 

:) Heb jij Topo NL op 2 computers geinstaleerd? Bij mij lukte dat (officieel) wel met CityNav9, maar bij Topo niet. Heb je daar soms een truukje voor? Of is dit een soort Topo die niet op dit forum besproken mag worden? Gaarne tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:beerchug: Heb jij Topo NL op 2 computers geinstaleerd? Bij mij lukte dat (officieel) wel met CityNav9, maar bij Topo niet. Heb je daar soms een truukje voor? Of is dit een soort Topo die niet op dit forum besproken mag worden? Gaarne tip.

 

Nee ik heb TopoNL niet op de laptop maar op die andere computer. O.a. omdat het maar 1 keer geinstalleerd mag worden wil ik gsak dus op beide computers. Die installatiebeperking van TopoNL vind ik overigens belachelijk. Je betaalt netjes 125 euro en dan krijg je zoiets.

 

Overigens, je mag TopoNL wel een 2e keer installeren als je bijvoorbeeld je computer vervangt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:yes: Heb jij Topo NL op 2 computers geinstaleerd? Bij mij lukte dat (officieel) wel met CityNav9, maar bij Topo niet. Heb je daar soms een truukje voor? Of is dit een soort Topo die niet op dit forum besproken mag worden? Gaarne tip.

 

Nee ik heb TopoNL niet op de laptop maar op die andere computer. O.a. omdat het maar 1 keer geinstalleerd mag worden wil ik gsak dus op beide computers. Die installatiebeperking van TopoNL vind ik overigens belachelijk. Je betaalt netjes 125 euro en dan krijg je zoiets.

 

Overigens, je mag TopoNL wel een 2e keer installeren als je bijvoorbeeld je computer vervangt.

 

Okee. Dat dacht ik al. Ja, idd heel idioot voor dat bedrag! Ik heb topo ook op de vaste computer en gebruik GSAK (en citynav9) op beide. Maar ik mistte het wel op de laptop toen ik een weekje weg was in Nederland en niet precies de situatie van de cacheplaats kon vasstellen. Op die manier wordt je nog gedwongen om het illegale circuit op te zoeken. :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet veel eenvoudiger om je query's op meerdere pc's te ontvangen (doe ik ook) en in te lezen in GSAK zodra en wanneer het je uitkomt? Dat kost maar een minuutje. Da's denk ik net zo lang als het kopieren van bestanden cq. het maken en restoren van back up's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is het niet veel eenvoudiger om je query's op meerdere pc's te ontvangen (doe ik ook) en in te lezen in GSAK zodra en wanneer het je uitkomt? Dat kost maar een minuutje. Da's denk ik net zo lang als het kopieren van bestanden cq. het maken en restoren van back up's.

Misschien wel als je GSAK alleen gebruikt om je PQ's in te lezen, maar niet als je je hele cacheadministratie erin hebt zitten (oplossingen puzzels, spoilerfoto's, corrected coordinates, eigen child waypoints, eigen classificatie van caches, notities, enzovoort, enzovoort).

Dat wil je echt niet op twee plekken bijhouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien wel als je GSAK alleen gebruikt om je PQ's in te lezen, maar niet als je je hele cacheadministratie erin hebt zitten (oplossingen puzzels, spoilerfoto's, corrected coordinates, eigen child waypoints, eigen classificatie van caches, notities, enzovoort, enzovoort).

Dat wil je echt niet op twee plekken bijhouden.

 

Inderdaad, en dat is ook precies wat ik er mee doe.

Een keer raden van wie ik dat idee heb :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Wellicht is het het makkelijkste om in de ene GSAK gewoon 'Backup' te doen, dat bestandje te kopieren, en dan aan de andere kant Restore te doen.

Zo doen wij dat in elk geval regelmatig, via een netwerk share, maar usb stick werkt ook natuurlijk

Voor de laatste vakantie had ik dat ook gedaan, maar er ging toch nog iets mis.

Tijdens de vakantie op de laptop, mistte ik opeens de spoilerfoto's.

Nazoeken leerde me dat er in de cachebeschrijving een "note" staat met de verwijzing naar waar die foto staat.

En die stond dus op c:\documents en settings\..... , die dus niet bestond op de laptop.

Hoe lossen jullie dat dan op ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...