Spring naar bijdragen

Coordinaten op de pagina en Geocoins? Wat zijn het?


Cojacko

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben echt helemaal nieuw met geocachen. Als ik een multicache aanklik op de kaart van nederland zie ik gelijk bovenaan coordinaten staan? Dat is denk ik niet de plaats waar de uiteindelijke cache gevonden kan worden neem ik aan?? Mijn vraag is dus... wat zijn deze coordinaten? Gelijk nog een vraag, waar staat TB voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Weer wat geleerd :thumbup: Al ben ik er nog steeds niet uit wat een TB nou precies is... Of een coin... Misschien moet er eerst is 1 vinden ;)

 

Hoi Cajacko,

welkom in de wereld van het GeoCachen. De handleiding van 'Kapitein Haak' helpt je zonder twijfel verder. Een TB (Travel Bug) is een reizend ding met een nummer. Als je een cache vindt waar een TB in zit, kun je hem er uit halen, maar dan moet je hem ook weer zo snel mogelijk in een andere cache terugstoppen. Omdat cachers het dingetje dus telkens verplaatsen, kan een TB de hele wereld over reizen. Je kunt dat volgen, omdat je aan de hand van het nummer kunt zien waar hij is -en geweest is. De vinder en plaatser moeten de TB daarom loggen aan de hand van het (unieke-) nummer op de website geocaching.com.

Advies: zoek eerst een paar caches (= hartstikke leuk werk) dan kom je vanzelf een keer een TB tegen.

Veel succes!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weer wat geleerd ;) Al ben ik er nog steeds niet uit wat een TB nou precies is... Of een coin... Misschien moet er eerst is 1 vinden :dribble:

 

Hoi Cajacko,