Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

ik zit net een leuk filmpje te bekijken over geocaching, waarin ie vertelt: en nu schrijven we in het logboek op dat we de cache gevonden hebben.

Ik weet niet hoe het komt, maar ineens een heldere ingeving zegt mij dat dit natuurlijk totaal overbodige informatie is! :eek::tooth::P

Natuurlijk heb je het gevonden anders kun je niet eens in het logboek schrijven.

Gek dat het menselijk brein dit dan toch graag in het logboek kwijt wilt (ook wij schrijven dat vaker op); waarschijnlijk gewoon uit blijdschap.

hmmmm. ik ga de volgende keer toch eens bedenken of we de ruimte in het logboek niet eens nuttiger kunnen benutten. Datum en tijd ala, maar found it....

Ook als eigenaar van het eerste volle logboekje is het jammer te zien dat daar het logboek vol mee staat... Leuker is volgens mij om iets te schrijven dat je op het internet niet kwijt kunt ivm spoilers ed.?

Geplaatst
ik zit net een leuk filmpje te bekijken over geocaching, waarin ie vertelt: en nu schrijven we in het logboek op dat we de cache gevonden hebben.

Ik weet niet hoe het komt, maar ineens een heldere ingeving zegt mij dat dit natuurlijk totaal overbodige informatie is! :eek::tooth::P

Natuurlijk heb je het gevonden anders kun je niet eens in het logboek schrijven.

Gek dat het menselijk brein dit dan toch graag in het logboek kwijt wilt (ook wij schrijven dat vaker op); waarschijnlijk gewoon uit blijdschap.

hmmmm. ik ga de volgende keer toch eens bedenken of we de ruimte in het logboek niet eens nuttiger kunnen benutten. Datum en tijd ala, maar found it....

Ook als eigenaar van het eerste volle logboekje is het jammer te zien dat daar het logboek vol mee staat... Leuker is volgens mij om iets te schrijven dat je op het internet niet kwijt kunt ivm spoilers ed.?

dat is inderdaad vreemd.. Ken je dat .. Als je ergens op een verjaardag vragenze "heb je het kunnen vinden?"

Ik antwoord standaard "nee ik rij nog rondjes omdat ik aan het zoeken ben"

Van dat naar de bekende weg vragen. Ik schrijf NOOIT in een logboek dat ik het gevoenden heb maar HOE ik het gevonden heb ofzo.. of wat ik van de lokatie denk

Geplaatst
100% offtopic maar weet iemand hoe dat liedje heet wat er onder het filmpje gezet is ?

James Last & His Orchestra. Alleen weet ik niet welk nummer ze hier spelen. Het staat op één van de lp's die mijn vader nog heeft. Maar daar kom ik niet binnenkort. Dus dat wordt zoeken. :tooth:

Gast Team_Maju
Geplaatst

Ik heb filmpje ook bekeken, maar die goeie man zegt niet dat die schrijft dat die het gevonden heeft. Hij geeft alleen aan dat die nu door zijn log kan aangeven dat die de cache gevonden heeft en zijn naam en datum erin schrijft.. aangezien hij uitlegt wat geocaching is vond ik het op zich helemaal zo'n vreemde opmerking niet. :tooth: Zijn nl. genoeg mensen die zouden vragen als die het logboek begint vol te kliederen wat die nu doet.. met zijn kriebel in het boekje geeft die tenslotte aan dat die de cache gevonden heeft.. toch?

Geplaatst (bewerkt)
Ik heb filmpje ook bekeken, maar die goeie man zegt niet dat die schrijft dat die het gevonden heeft. Hij geeft alleen aan dat die nu door zijn log kan aangeven dat die de cache gevonden heeft en zijn naam en datum erin schrijft.. aangezien hij uitlegt wat geocaching is vond ik het op zich helemaal zo'n vreemde opmerking niet. :eek: Zijn nl. genoeg mensen die zouden vragen als die het logboek begint vol te kliederen wat die nu doet.. met zijn kriebel in het boekje geeft die tenslotte aan dat die de cache gevonden heeft.. toch?

Juist, het engels moet je niet altijd letterlijk vertalen.

Wat ik veel erger vind is de vrouw die niet handsfree belt :tooth:

bewerkt door Team Professor X
Geplaatst
natuurlijk totaal overbodige informatie

Het Cairnteam heeft vaak genoeg mensen die de cache niet hebben gevonden toch in het logboekje zien schrijven. Op het GME zal zo'n tafereel zich ook wel eens hebben voorgedaan.

Geplaatst
Leuker is volgens mij om iets te schrijven dat je op het internet niet kwijt kunt ivm spoilers ed.?

En dat zou dan geen overbodige informatie zijn? Wat heb je aan een spoiler melden in het logboekje als je de cache al in het logboekje aan het loggen bent? Degene die het leest heeft immers de cache ook al gevonden. Als we het over overbodige info hebben dan is dat het wel.

Ik vind het netjes dat er wordt verteld dat ze loggen dat ze het gevonden hebben. :beerchug: Het zou evenzo goed een logje kunnen zijn voor iemand anders die ook graag dat puntje erbij wil hebben in zijn found it lijst, maar die dag niet daarbij aanwezig kan zijn omdat die op een andere plaats hetzelfde doet voor deze cacher. Alleen dan even de tijden van vinden op elkaar afstemmen.......

Geplaatst
100% offtopic maar weet iemand hoe dat liedje heet wat er onder het filmpje gezet is ?

Volgens mij is het van Herb Alpert en heet het Bittersweet Samba. En ja, het is te koop bij de iTunes musicstore :beerchug:

Luister maar even of dit het liedje is dat je zoekt.

Groeten,

MacOZ58

Geplaatst
En dat zou dan geen overbodige informatie zijn? Wat heb je aan een spoiler melden in het logboekje als je de cache al in het logboekje aan het loggen bent? Degene die het leest heeft immers de cache ook al gevonden. Als we het over overbodige info hebben dan is dat het wel.
Maar misschien wil je iets aan de cache-legger kwijt, of aan je mede-geocachers, over de cache. Dat je bijvoorbeeld een keer terug moest omdat je niet zo uit je hoofd bepaalde informatie had die nodig was... Dat kan je op internet niet schrijven omdat het een spoiler zou zijn, maar in het logboekje kan je best schrijven dat je een kansloze prutser bent die thuis nog even de encyclopedie moest naslaan voor info die ieder normaal mens uit zijn hoofd weet. :beerchug:

(En ja, hier spreekt de ervaring. Vier keer terug gemoeten voor dat stomme kistje! :thumbup: )

Geplaatst
Maar misschien wil je iets aan de cache-legger kwijt, of aan je mede-geocachers, over de cache. Dat je bijvoorbeeld een keer terug moest omdat je niet zo uit je hoofd bepaalde informatie had die nodig was... Dat kan je op internet niet schrijven omdat het een spoiler zou zijn, maar in het logboekje kan je best schrijven dat je een kansloze prutser bent die thuis nog even de encyclopedie moest naslaan voor info die ieder normaal mens uit zijn hoofd weet. :beerchug:

(En ja, hier spreekt de ervaring. Vier keer terug gemoeten voor dat stomme kistje! :blush: )

En mijn ervaring is dat als je iets wilt mededelen aan de eigenaar, en je wilt het niet via een online logje doen, je hem/haar het beste kunt emailen. Immers, je hebt caches met dikke logboekjes die niet alle dagen bezocht worden, en dan loop je de kans dat de eigenaar het misschien pas na een jaar leest, als hij het al überhaupt leest.

Als ik een cachecontrole doe, dan kijk ik hoe het er bij ligt, of er nog goodies zijn en of het logboekje nor ruimte genoeg heeft. Ik lees nooit de logjes.

En wat als het een microcache betreft? Ik denk niet dat de eigenaar je het in dank afneemt als je een heel verhaal op een logrol schrijft. Des te eerder moet hij weer een rol wisselen ;)

Geplaatst
Moet je een multi maken, die worden niet zo vaak gelopen. Heb je daar geen last van. Of geen micro leggen zodat er een groter logboek inkan

Ik denk dat je bedoelt regular of large, een multi betekent niet automatisch dat je aan het eind een groot logboek aantreft.

Ook heb je soms geen mogelijkheid om een wat grotere cache-box of -kist te plaatsen ivm toestemming en zo.

:beerchug:

Geplaatst
Nee, ik bedoelde precies wat er staat. Ik zou tenminste niet weten wat het cacheformaat voor resultaat zou hebben op het aantal logs, terwijl je bij bijna elke cache wel het verschil tussen het aantal bezoekers bij een multi en een traditional kan zien.

Door mij wordt niet bedoeld het cacheformaat an sich maar de mogelijkheid daar een groter logboek in te doen zodat er uitgebreid(er) gelogd kan worden.

Verder helemaal met je eens dat "oppikkers" vaker gedaan worden dan multi's

:beerchug:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...