ds-polleke Geplaatst 18 april 2007 Geplaatst 18 april 2007 ...dynamiet, ontsteking, een automatische timer die afgaat als ze je 06 bellen, ... ...oeps. Sorry. Meest praktische tip is die hierboven: tijdelijk een goedkope versie van de cache neerleggen, even waarschuwen er geen TB's in te doen, en afwachten. Tenzij er nabij een net zo goede verstopplek is natuurlijk. Met het 1e gedeelte ben ik het wel eens. Of er een echte jongeren hangplek van maken 2e gedeelte, niet herplaatsen op dezelfde plek, dat is vragen om problemen. Iets verderop met de graden/afstand methode, prima idee. Opnieuw toestemming!? Kom nou toch........(iets met Rome en Paus ) 3e gedeelte van mezelf.....Ja, dat is een bijna rip. Wij hadden vandaag de eer van een complete rip waarbij onze Geocoinracecoin WILG is gejat . Dan krijg je wel wat wilde ideeën Ik ben bezig met een nieuwe cache maar de randgroepjeugd in de buurt vertrouw ik niet dus heeft mijn vrouw bij de marskramer plastic bakjes gehaald.. (wel wat klein) op die manier verlies ik geen ammobox waar ik wat onderhoud in heb zitten..
TuuronTour Geplaatst 18 april 2007 Geplaatst 18 april 2007 (bewerkt) op die manier verlies ik geen ammobox waar ik wat onderhoud in heb zitten.. Wat voor onderhoud heeft een ammobox nog nodig dan? Toch niet meer dan een plastic doosje zou ik denken, tenzij je een houten bekisting wilt gebruiken. 18 april 2007 bewerkt door TuuronTour
Team Krabbegat Geplaatst 18 april 2007 Geplaatst 18 april 2007 (bewerkt) ...dynamiet, ontsteking, een automatische timer die afgaat als ze je 06 bellen, ... ...oeps. Sorry. Meest praktische tip is die hierboven: tijdelijk een goedkope versie van de cache neerleggen, even waarschuwen er geen TB's in te doen, en afwachten. Tenzij er nabij een net zo goede verstopplek is natuurlijk. Met het 1e gedeelte ben ik het wel eens. Of er een echte jongeren hangplek van maken 2e gedeelte, niet herplaatsen op dezelfde plek, dat is vragen om problemen. Iets verderop met de graden/afstand methode, prima idee. Opnieuw toestemming!? Kom nou toch........(iets met Rome en Paus ) 3e gedeelte van mezelf.....Ja, dat is een bijna rip. Wij hadden vandaag de eer van een complete rip waarbij onze Geocoinracecoin WILG is gejat . Dan krijg je wel wat wilde ideeën Ik ben bezig met een nieuwe cache maar de randgroepjeugd in de buurt vertrouw ik niet dus heeft mijn vrouw bij de marskramer plastic bakjes gehaald.. (wel wat klein) op die manier verlies ik geen ammobox waar ik wat onderhoud in heb zitten.. Dan lijkt het mij gewoon geen geschikte locatie en zou ik iets anders zoeken. Niks verrvelender om na een tijdje de cache te moeten verplaatsen, en dan dus opnieuw te moeten laten reviewen. 18 april 2007 bewerkt door Team Krabbegat
GeoAlmere Geplaatst 18 april 2007 Geplaatst 18 april 2007 Een goedkope cache neerleggen, dus gewoon een goedkoop bakje of de cache verplaatsen!
hospiheks Geplaatst 18 april 2007 Geplaatst 18 april 2007 Ff in je cache zetten dat mensen er voorlopig geen TB's in moeten achterlaten en de ommobox vervangen voor een plastick doosje. Als dat goed gaat over twee maanden alles weer bij het oude maken.
cve.gps Geplaatst 18 april 2007 Geplaatst 18 april 2007 Even een micro van maken, weet je zeker dat er geen TB's in gaan. http://geocaching.ichel.de/cachesize/texte/filmdose.php
TuuronTour Geplaatst 18 april 2007 Geplaatst 18 april 2007 Een goedkope cache neerleggen, dus gewoon een goedkoop bakje of de cache verplaatsen! Het grappige is dat een plastic doosje niet of slechts weinig goedkoper is dan een ammobox. Het laatste kan je al voor 2,50 a 3 euro kopen bij de dump of een goed bevoorraadde cacher (tuitje, prof X) Maar ik zou bij twijfel ook voor een plastic box gaan omdat een ammobox duurzamer is (waterdicht e.d.), en waar je dus zuinig op wilt zijn. Plastic doosjes zijn 'vervangbaar'.
mlvdburg Geplaatst 18 april 2007 Geplaatst 18 april 2007 Je hoeft een cache niet altijd opnieuw goed te laten keuren, Dit heeft met de afstand te maken die je de cache verplaatst. Wat deze afstand is weet ik niet precies. Ga je hier over heen, dan moet de revieur de coordinaten aanpassen. Wel dien je op te letten dat als je in een terrein van SBB ofzo zat, dat je dan weer contact moet opnemen met de plaatselijke boswachter. Hij geeft namelijk aan dat die plek goed is. Als hij op de rand van SBB gebied lag, leg hem erdan niet zomaar in zonder toestemming
GreekDutch Alliance Geplaatst 18 april 2007 Geplaatst 18 april 2007 Tja jeugd, er zitten er altijd bij die het leuk vinden om andermans spelletje te verzieken. Toch wil ik t.a.v. onze cache wel iets positiefs kwijt over 'de jeugd van tegenwoordig' Onze cache ligt vlakbij een school en tot voor kort was er ook een kamertrainingscentrum in de buurt. De cache, een klein groen plastic doosje, hebben we bijna een jaar geleden verstopt in een boomstronk. De boomstronk is in twee etappes in de fik gegaan en is inmiddels helemaal verdwenen. De cache ligt echter op de plek waar eerst de boomstronk lag, nog steeds keurig verstopt onder enkele grote takken en bladeren. Schijnbaar hebben de mensen die de boomstronk in de fik hebben gestoken, de cache gered en op dezelfde plaatst verstopt. Ook staat er een log in het logboekje dat we niet bij een team kunnen plaatsten. Om niet helemaal off-topic te gaan..... De cache is gevonden (waarschijnlijk door jongelui), maar niet geript. Toch gaan we de cache binnen een straal van 20 meter herplaatsen, ditmaal als ammobox.
GeoVlinder Geplaatst 5 juli 2008 Geplaatst 5 juli 2008 (bewerkt) Je hoeft een cache niet altijd opnieuw goed te laten keuren, Dit heeft met de afstand te maken die je de cache verplaatst. Wat deze afstand is weet ik niet precies. Ga je hier over heen, dan moet de revieur de coordinaten aanpassen. Ik wist dat ik er iets over gelezen had, alleen staat er nog steeds geen reactie bij met wat ik wil weten. En ik kan het nergens vinden, iemand anders wel hoop ik! Wat is die afstand waarbinnen je een cache mag verplaatsen zonder opnieuw toestemming te vragen???? groetjes GeoVlinder 5 juli 2008 bewerkt door GeoVlinder
tuitje Geplaatst 5 juli 2008 Geplaatst 5 juli 2008 je kunt ook een plaatje met nieuw coordinaat plaatsen op de oude plek . wel zo handig geen rompslomp en alles gaat gewoon door.
TuuronTour Geplaatst 5 juli 2008 Geplaatst 5 juli 2008 je kunt ook een plaatje met nieuw coordinaat plaatsen op de oude plek .wel zo handig geen rompslomp en alles gaat gewoon door. Dan moet je de cachetype wel veranderen in een multi, omdat je dan immers langs twee plekken moet
GeoVlinder Geplaatst 5 juli 2008 Geplaatst 5 juli 2008 Welke oude plek? Ik wil helemaal niks verplaatsen wat er al ligt. Ik wil wel weten wat die afstand precies is, heb ik ergens anders voor nodig! En ik hoef dus ook mijn cachetype niet te veranderen! Wie heeft antwoord op mijn vraag? groetjes GeoVlinder ps toch bedankt voor de goed bedoelde tips!
Kruimeldief Geplaatst 6 juli 2008 Geplaatst 6 juli 2008 Wat is die afstand waarbinnen je een cache mag verplaatsen zonder opnieuw toestemming te vragen???? 0 meter. Je cache is goedgekeurd zoals het is aangeboden. Op de coördinaten die op dat moment opgegeven zijn. Verplaats je de cache, dan is het een nieuwe cache, moet het weer opnieuw gereviewed worden. De kleine wijziging die je mag doorvoeren van geocaching.com is eigenlijk een Amerikaanse regel. In Nederland zou het eigenlijk helemaal niet toegetsaan zijn. Immers, 10 meter verplaatsen kan al een verschil zijn tussen totaal nietszeggend gebied (waar je ook toestemming voor moet hebben) en gebied waar een scheet laten nog schadelijk zou kunnen zijn. Er zit verschil tussen toestemming vragen bij de eigenaar/beheerder van de cacheplek en het reviewen van de cache door een reviewer van geocaching.com Van iedere wijziging in de coördinaten, al is het maar een meter, krijgt iedere reviewer voor dat gebied en de bobo's van geocaching.com een automatisch verzonden emailtje. De meeste wijzigingen worden wel ff bekeken. Dat bekijken kan wel ff duren, maar als men denkt dat er iets niet goed zit, zal de cache teruggetrokken worden. Bij een aantal kleine wijzigingen in de coördinaten, vooral als dit opvolgend is, dan kan de reviewer er op rekenen dat hij binnen een dag een emailtje krijgt van Groundspeak met het verzoek uit te zoeken waarom cache X zich "steeds" verplaatst, met het verzoek of de reviewer de cache maar wil gaan archiveren vanwege het feit dat het een moving cache lijkt. Een cache heeft maar één vaste eindcoördinaat en daar moet de fysieke cache liggen met minimaal een logrol. Ligt er niet zoiets, is de cache ook niet als gevonden te loggen. Is de cache niet gevonden. Vaste plek. Niet vandaag hier en morgen 20 meter verderop en overmorgen weer 20 meter verderop. Zo'n cache gaat geheid definitief het archief in.
GeoVlinder Geplaatst 6 juli 2008 Geplaatst 6 juli 2008 Je hoeft een cache niet altijd opnieuw goed te laten keuren, Dit heeft met de afstand te maken die je de cache verplaatst. Wat deze afstand is weet ik niet precies. Ga je hier over heen, dan moet de revieur de coordinaten aanpassen. Dan klopte deze info dus helaas niet. 0 meter. Immers, 10 meter verplaatsen kan al een verschil zijn tussen totaal nietszeggend gebied (waar je ook toestemming voor moet hebben) en gebied waar een scheet laten nog schadelijk zou kunnen zijn. Vaste plek. Niet vandaag hier en morgen 20 meter verderop en overmorgen weer 20 meter verderop. Zo'n cache gaat geheid definitief het archief in. Jammer, dan gaat mijn idee niet door. Ik wilde in een gebied (dus toestemming voor dat hele gebied) een cache plaatsen, die na elke vondst door de vinder, binnen dat gebied opnieuw geplaatst moet worden. In zijn log zet ie dan het coord waar gevonden en de projectie, berekenng, rebus, peiling of wat dan ook, die je moet maken om de nieuwe verstopplek te vinden. Dit idee kwam naar aanleiding van onze andere cache, die steeds door vinders ergens anders wordt teruggelegd. Maar bij die cache is het niet de bedoeling! Maar goed, regels zijn regels. groetjes GeoVlinder
Aanbevolen berichten