patje Geplaatst 5 april 2007 Geplaatst 5 april 2007 Hallo, Heeft er iemand een idee waar je makkelijk kleine ijzeren plaatjes kan halen waar ik m.b.v. slagcijfers coordinaten ik kan zetten? Alvast bedankt Patje
danosi Geplaatst 5 april 2007 Geplaatst 5 april 2007 (bewerkt) Knip een colablikje open en gebruik de binnenkant om je cijfers cq letters in te slaan. is het gelijk (een beetje) beschermd tegen roest Danosi 5 april 2007 bewerkt door danosi
Kiddooz Geplaatst 5 april 2007 Geplaatst 5 april 2007 Ik heb bij de ijzerwinkel een lange reep aluminium gekocht van ca. een meter bij 4 cm. Die zaag je dan zelf in stukjes en kun je prima gebruiken als plaatje. Ik heb ze gewoon vast gezet met supersterke montagekit en ze hebben de winter (hadden we die dan ) prima overleeft. Blijft goed zitten. Dit is de goedkoopste manier.
iersesetter Geplaatst 5 april 2007 Geplaatst 5 april 2007 haal in de bouwmarkt een alluminiumstrip en zaag deze op de gewenste lengte. ='April 05 2007, 17:10:01 ' post='130592'] haal in de bouwmarkt een alluminiumstrip en zaag deze op de gewenste lengte. sorry kiddooz was me net voor
zitawalk Geplaatst 5 april 2007 Geplaatst 5 april 2007 Neem niet te hard metaal, anders krijg je die letters er bijna niet ingeslagen.
Martijn&Martine Geplaatst 5 april 2007 Geplaatst 5 april 2007 Ga in de klein metaal werken en laat een collega 80 alluminium stripjes van 3 bij 10 cm maken. Tenminste dat werkte bij mij . Mocht je een keer in de buurt van Hoogeveen komen dan kun je er altijd een paar komen halen.
The Scorpios Geplaatst 5 april 2007 Geplaatst 5 april 2007 Neem niet te hard metaal, anders krijg je die letters er bijna niet ingeslagen. aluminium dus Ik kreeg het echter met slagletters niet voor elkaar en heb nu een ander speeltje (nou ja speeltje.... Een dremel graveert en freest perfect. Het duurt niet lang en je krijgt de slag te pakken. Als je in de buurt van Apeldoorn komt, altijd bereid tot instructie en uitleen Binnenkort in dit theater een nieuwe cache waar ik me heerlijk heb kunnen uitleven met de dremel.
Ruud4d Geplaatst 5 april 2007 Geplaatst 5 april 2007 Bij mijn eerste cache met plaatjes heeft een vriend van me de plaatjes in messing gefreesd. Hij is CNC-frezer. Nu gebruik ik slagletters en aluminium. Het aluminium heb ik bij een oudijzerboer gehaald voor een paar centen. Dan kun je de plaatjes zagen of knippen.
TinkerTeam Geplaatst 5 april 2007 Geplaatst 5 april 2007 Neem niet te hard metaal, anders krijg je die letters er bijna niet ingeslagen. aluminium dus Ik kreeg het echter met slagletters niet voor elkaar en heb nu een ander speeltje (nou ja speeltje.... Een dremel graveert en freest perfect. Het duurt niet lang en je krijgt de slag te pakken. Als je in de buurt van Apeldoorn komt, altijd bereid tot instructie en uitleen Binnenkort in dit theater een nieuwe cache waar ik me heerlijk heb kunnen uitleven met de dremel. Dat was voor mij ook een excuus om zo'n leuke Dremel te kopen... maar met slagletters in aluminium lukt het prima! Niet zo'n standaard hamertje gebruiken maar een Flinke Zware Jongen. (ik weet de naam niet meer)
de Roode Lantaarn Geplaatst 5 april 2007 Geplaatst 5 april 2007 een Flinke Zware Jongen. (ik weet de naam niet meer) Moker of Vuistje. (1kg) Hoe de Zware Jongens eigenlijk heten weet ik ook niet. Ze hebben alleen nummers.
Team Krabbegat Geplaatst 5 april 2007 Geplaatst 5 april 2007 een Flinke Zware Jongen. (ik weet de naam niet meer) Moker of Vuistje. (1kg) Hoe de Zware Jongens eigenlijk heten weet ik ook niet. Ze hebben alleen nummers. In de serie Ducktales hebben de zware jongens ook een naam : * Baas Boef - De klein en slimste(?) * Beuk Boef - Groot en Sterk * Bolle Boef - Dik en denkt alleen maar eten * Babyface Boef - Klein en onnozel * Bengel Boef - Een lange slungel * Bebop Boef - Doet de hele dag aan Bepop * Bommen Boef - De enige met vliegervaring * Ma Boef - De moeder (een beetje ma Dalton)
josho1 Geplaatst 5 april 2007 Geplaatst 5 april 2007 vergeet niet om ook een stevige ondergrond te nemen om het plaatje op te leggen het kan prima op een bankschroef of een tweede hamer vlak op de grond te leggen het plaatje erop leggen en de slagcijfer tussen duim en wijsvinger houden, goed voelen of de slagcijfer aanligt en dan een stevige slag met de hamer te geven ook kun je een stalen strip nemen deze op het plaatje leggen niet meer verschuiven en dan de cijfers tegen de strip aandrukken ,dan houd je de cijfers mooi recht op het plaatje,dit vergt enige oefening josho1
flatfisher Geplaatst 6 april 2007 Geplaatst 6 april 2007 ook kun je een stalen strip nemen deze op het plaatje leggen niet meer verschuiven en dan de cijfers tegen de strip aandrukken ,dan houd je de cijfers mooi recht op het plaatje,dit vergt enige oefening Oefenen is niet mijn sterkste kant, ik zou twee lijmklemmen gebruiken. Plaatje aan de achterkant en een grote steen/stoeptegel als ondergrond. Heb je wat bodemspeling voor de kop van de lijmklem!
Team Professor X Geplaatst 6 april 2007 Geplaatst 6 april 2007 Ik heb bij de ijzerwinkel een lange reep aluminium gekocht van ca. een meter bij 4 cm.Die zaag je dan zelf in stukjes en kun je prima gebruiken als plaatje. Ik heb ze gewoon vast gezet met supersterke montagekit en ze hebben de winter (hadden we die dan ) prima overleeft. Blijft goed zitten. Dit is de goedkoopste manier. Dat is het ook........ Ga in de klein metaal werken en laat een collega 80 alluminium stripjes van 3 bij 10 cm maken. Tenminste dat werkte bij mij . Mocht je een keer in de buurt van Hoogeveen komen dan kun je er altijd een paar komen halen. Dit is nog beter
Aanbevolen berichten