Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo,

wij zijn op zoek naar kaarten van gebieden waarop staat aangegeven wie de eigenaar is van dat gebied. Liefst zo gedetailleerd mogelijk.

Misschien staat hier al iets over op dit forum maar dat hebben wij nog niet kunnen vinden.

Of staat dat gewoon ergens op Internet?

Geplaatst
Hallo,

wij zijn op zoek naar kaarten van gebieden waarop staat aangegeven wie de eigenaar is van dat gebied. Liefst zo gedetailleerd mogelijk.

Misschien staat hier al iets over op dit forum maar dat hebben wij nog niet kunnen vinden.

Als je het echt moet weten zul je het moeten opvragen bij het Kadaster...

Geplaatst

Volgens mij vind je zulke informatie bij het Kadaster, en is de info niet gratis in te zien. Wel heeft in ieder geval de gemeente waarin wij wonen, een eigen versie in de computer zitten. Dat bestand heb ik eens gratis mogen inzien. Een kwestie van de juiste ambtenaar vinden, en die dan vriendelijk aankijken.

Groetjes, Fangorn

Geplaatst
Hallo,

Op mijn werk, (waterschap) gebruiken we Munice. Dit is een pakket waar alle kadastrale gegevens van elk perceel inzitten. Gemeentes gebruiken ook iets dergelijks. Mogelijk wordt het dan allemaal iets dichter bij de deur.

De Goudflitters.

Geplaatst

De bestanden van het Kadaster vormen in Nederland de basis voor grondinformatie. Raadplegen kost geld. Verder hebben allerlei verantwoordelijke instellingen (NS, Waterschappen, Gemeenten, en dergelijke) hun eigen applicaties om hun grondbezit bij te houden. Uitwisselbaar is dat niet zonder meer. Nederland is wat dat betreft dus een lappendeken. Door allerlei samenwerkingsverbanden komt er langzamerhand wel meer eenheid op dit gebied. Maar zo gemakkelijk als we aan topografische kaarten komen is het nog lang niet.

Geplaatst

De boswachter hier van MooiGelderland heeft me ooit eens zijn software laten zien..

Erg gaaf speelgoed, het stond in direct contact met de database van het kadaster. Het koste wel iets van 500 euro per maand!! :beerchug: Ik weet helaas niet meer wat de naam was :crybaby:

Mocht je ooit bij een boswachter op bezoek gaan, vraag naar z'n zachte waren en je zult versteld staan :sleep1:

Geplaatst

Op www.dewoonomgeving.nl stonden ook altijd leuke kaarten.

O.a. oude kadastrale kaarten. Pas geleden wilde ik wat opzoeken maar kon de kaarten niet meer terug vinden.

Is dit soms ergens naar toe verhuisd?

Geplaatst

Bij mij weten gebruikt Hawkeyes kaarten waarop staat wat een beschermd gebied is en wat niet.

Het moet toch mogelijk zijn om dit soort kaarten voor geocachers beschikbaar te maken. :P

Geplaatst
De boswachter hier van MooiGelderland heeft me ooit eens zijn software laten zien..

Erg gaaf speelgoed, het stond in direct contact met de database van het kadaster. Het koste wel iets van 500 euro per maand!! :P Ik weet helaas niet meer wat de naam was :lol1:

Mocht je ooit bij een boswachter op bezoek gaan, vraag naar z'n zachte waren en je zult versteld staan ;)

Het is het GIS. (geo informatie systeem). Deze produceerd een kaart waarover je layers kunt leggen, zoals bijvoorbeeld de kadastrale eigenaar ed. Afhankelijk van het pakket krijg je de beschikking over meerdere modules tot en met een 360 graden panorama foto aan toe...

Geplaatst
Het is het GIS. (geo informatie systeem). Deze produceerd een kaart waarover je layers kunt leggen, zoals bijvoorbeeld de kadastrale eigenaar ed. Afhankelijk van het pakket krijg je de beschikking over meerdere modules tot en met een 360 graden panorama foto aan toe...

Is dat dan ook voor iedereen beschikbaar?

Wat ik (nog) niet goed begrijp is waarop de reviewers dan hun informatie baseren om te bepalen of een cache op een grondgebied van .... ligt.

Wij willen namelijk binnen onze gemeente een aantal caches plaatsen. We hebben hiervoor al mondelinge toestemming gekregen maar wachten op schriftelijke bevestiging. Wij hadden eigenlijk graag van te voren al een overzicht gehad welk gebied tot gemeentegrond behoort en welk niet.

Als straks de gemeente enkele punten afwijst moeten we daar weer opnieuw mee aan de slag.

Dat is niet leuk als je weet dat de gemeente Bernheze 8 weken nodig heeft :P om de toestemming schriftelijk te regelen.

Voor nu en de toekomst zou het daarom gemakkelijker zijn als we ergens konden vinden van wie wat is.

Geplaatst

Erg gaaf speelgoed, het stond in direct contact met de database van het kadaster. Het koste wel iets van 500 euro per maand!! :dribble: Ik weet helaas niet meer wat de naam was :dribble:

Mocht je ooit bij een boswachter op bezoek gaan, vraag naar z'n zachte waren en je zult versteld staan :lol1:

Wij hebben hier bij Roermond ook eens de kaarten van de SBB-boswachter mogen bekijken. Daarbij liep het water me ook in de mond. Je kon een schitterende 3D weergave van het landschap zien. Daaruit werd heel snel duidelijk wat b.v. de oude Maasbeddingen waren, of waar de breuken lopen. Heel mooi speelgoed.

Voor een overzicht van bossen van SBB, NM en Landschappen heeft Kruimel ooit een makkelijk linkje gegeven. Helaas kan ik die nu niet terug vinden. Wat ik nog wel heb, is een linkje naar de Unie van Bosgroepen, een organisatie van privé bosbezitters.

Geplaatst
Bij mij weten gebruikt Hawkeyes kaarten waarop staat wat een beschermd gebied is en wat niet.

Het moet toch mogelijk zijn om dit soort kaarten voor geocachers beschikbaar te maken. :eek:

De NL reviewers hebben digitopokadasterkaarten met zogenaamde overlays van gebieden die beschermd zijn en gebieden waar cache-afspraken mee zijn gemaakt. En nee, deze kaarten zijn niet beschikbaar voor geocachers. Dat laatste is contractueel vastgelegd, anders mochten we ze niet eens gebruiken.

Voor een overzicht van bossen van SBB, NM en Landschappen heeft Kruimel ooit een makkelijk linkje gegeven. Helaas kan ik die nu niet terug vinden.

Wat dacht je van: http://www.natuurkaart.nl/asp/page.asp?alias=natuurkaart.nl

Geplaatst

Deze site hebben we al eerder bekeken. Voor ons geeft hij echter te weinig informatie. Wij wonen 2 kilometer van natuurgebied De Maashorst. Dit is in beheer van SBB. Evenals Bedafse bergen (4 km afstand.) Deze twee gebieden staan niet op de kaart. (deze zin heb ik van Lingo). :eek:

En daar zit ons probleem. Met het wegleggen van caches bij ons in de buurt moeten we af en toe gokken of we op het gebied van SBB zitten of op de gemeente Bernheze.

Het blijft moeilijk. :huh:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...