Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Vandaag hopen we onze 100ste log te gaan plaatsen :angry: .

Ik heb al heel wat uurtjes met plezier via google gezocht naar caches in de omgeving.

Hierdoor weet ik soms niet meer of we een cache nu al wel :thumbdown: of niet :crybaby: hebben bezocht.

Hoe kan ik het snelst zien als ik een leuke cache zie of we deze al gelogd hebben?

Nu bekijk ik steeds alle logs maar dat zal vast niet de handigste manier zijn.

Petra

Pokemonstrijders

Geplaatst

Als je op de .com site een lijst (query resultaat) hebt van een aantal caches, zie je o.a. aan het rode vinkje ervoor dat je die cache gedan hebt. Tevens heeft die regel een iets andere kleur (grijs).

is dit wat je bedoeld?

Jan

Geplaatst
Vandaag hopen we onze 100ste log te gaan plaatsen :D .

Ik heb al heel wat uurtjes met plezier via google gezocht naar caches in de omgeving.

Hierdoor weet ik soms niet meer of we een cache nu al wel :thumbdown: of niet :crybaby: hebben bezocht.

Hoe kan ik het snelst zien als ik een leuke cache zie of we deze al gelogd hebben?

Petra

Pokemonstrijders

Volgens mij gewoon op "mijn cache pagina". Daar staat bij alles wat ik gedaan heb. En ook wat voor coins of TB's ik ergens in of uit gedaan heb. Vandaaruit kan je ook naar "nearest caches from your home coordinates" en daar kan je ook zien dat jouw "found" aangevinkt zijn. Succes! :angry:

Geplaatst (bewerkt)
Als je op de .com site een lijst (query resultaat) hebt van een aantal caches, zie je o.a. aan het rode vinkje ervoor dat je die cache gedan hebt. Tevens heeft die regel een iets andere kleur (grijs).

is dit wat je bedoeld?

Jan

Wat ik denk dat er bedoelt wordt, kan je in Google earth zien welke caches je al hebt gevonden?!?

lijkt mij ook een mooie feature maar is volgens mij niet mogelijk.

Wat je wel kan doen is iedere x dat je een log geplaatst hebt een waymark plaatsen op het begin coord.

Dat is de eerste x een hoop werk, maar wordt natuurlijk een stuk eenvoudiger als je helemaal up to date bent

Groet

Ron

bewerkt door danosi
Geplaatst (bewerkt)
Wat ik denk dat er bedoelt wordt, kan je in Google earth zien welke caches je al hebt gevonden?!?

lijkt mij ook een mooie feature maar is volgens mij niet mogelijk.

Wat je wel kan doen is iedere x dat je een log geplaatst hebt een waymark plaatsen op het begin coord.

Dat is de eerste x een hoop werk, maar wordt natuurlijk een stuk eenvoudiger als je helemaal up to date bent

Groet

Ron

Je hebt natuurlijk gelijk, lezen is soms erg moeilijk, zucht.

Lijkt me wel een mooie feature inderdaad.

Mischien een macro (laten ;-) ) maken die vanuit GSAK de betreffende kml file maakt of zo.

Edit: zit er zelfs al in geloof ik.

Jan

bewerkt door Team Gelaen
Geplaatst (bewerkt)

Ik denk dat dit http://www.geocaching.com/seek/gmnearest.a...46875&zm=11 je kan helpen, je krijgt google-map met caches en in de rechter kolom een tekentje van de reeds gevonden caches.

let op 1: je moet wel ingelogd zijn, anders kannie niet je gevonden caches tonen ;-)

let op 2: de kaart start regio leiden, maar kun je makkelijk verschuiven naar waar-je-maar-wilt.

gr. CvE.GPS

bewerkt door cve.gps
Geplaatst
Waarom niet zoeken a.h.v. de "nieuwe" kaarten van .nl? Gebruik de kaart niet gevonden ca ches :dribble:

Ja dit is natuurlijk het makkelijkste. Zeker als je google-maps hebt aangezet en niet de oude (maar nog steeds prettige) stippenkaart.

Geplaatst
Waarom niet zoeken a.h.v. de "nieuwe" kaarten van .nl? Gebruik de kaart niet gevonden ca ches :cry:

Ja dit is natuurlijk het makkelijkste. Zeker als je google-maps hebt aangezet en niet de oude (maar nog steeds prettige) stippenkaart.

Dacht ik al :dribble: .

Geplaatst

Wat natuurlijk ook snel werkt:

- Ga naar je profiel op geocaching.com.

- Klik daar aan de rechterkant op "Search for nearest caches from your home coordinates (filter out finds)". (Hiervoor moet wel het tuiscoördinaat ingevoerd zijn.)

- Je hebt nu de caches voor je die je nog niet hebt gedaan waarbij de bovenste de dichtsbijzijnde is.

- Maak daar meteen een bookmark van.

Nu kun je voortaan heel makkelijk naar je niet gevonden caches.

Als je dan snel wilt zien welke caches nog meer in de buurt van de cache van je keuze liggen, kun je onderaan de pagina op "Geocaching.com Google Map" klikken. Dat is hierboven al beschreven (de medailles die aangeven dat e een cache al gevonden hebt).

Geplaatst
Vandaag hopen we onze 100ste log te gaan plaatsen B) .

Hierdoor weet ik soms niet meer of we een cache nu al wel :cry: of niet :yes: hebben bezocht.

Petra

Pokemonstrijders

Ik surf met FireFox en in een draadje , kreeg ik deze tip:

Als je FireFox gebruikt kan je met een GreaseMonkey script totals van de logtypes maken van een cachepagina.

Kijk maar op de volgende pagina Locus Prime GreaseMonkey scripts bij diverse add-ins

Ik heb een aantal addins opgenomen en ben erg blij met deze 2. Met de bovenste heb ik toegevoegde info en de onderste geeft direct aan dat we deze cache al gelogd hebben.Een aanrader zijn ook een paar anderen. Ik ben de wolfjes dankbaar voor hun tip! :dribble:

greasemonkey2.jpggreasemonkey1.jpg

Geplaatst
Als je FireFox gebruikt kan je met een GreaseMonkey script totals van de logtypes maken van een cachepagina.

Kijk maar op de volgende pagina Locus Prime GreaseMonkey scripts bij diverse add-ins

Ik heb een aantal addins opgenomen en ben erg blij met deze 2. Met de bovenste heb ik toegevoegde info en de onderste geeft direct aan dat we deze cache al gelogd hebben.Een aanrader zijn ook een paar anderen. Ik ben de wolfjes dankbaar voor hun tip! :dribble:

greasemonkey2.jpggreasemonkey1.jpg

maar.... geen van deze 2 voldoen aan de vraag van de topicstarter, namelijk of ze kunnen zien of ze een bepaalde cache nu wel of niet gelogd hebben.

Nu moeten ze dus nog steeds naar bewuste cachepagina gaan. Het enige dat dan de "versnelling" oplevert is dat ze gelijk rechtsboven kunnen zien of ze gelogd hebben, in plaats van alle logs te "doorscrollen".

Maar als je geen FF en geen GM van LP gebruikt, kun je, als je toch al op desbetreffende cachepagina bent, ook gewoon de zoekfunctie gebruiken van de browser. Teamnaam invoeren en je bent op je logje.

Als je niet online wilt en wel premiummember bent dan zou je ook dmv een pocketquery van gc.com kunnen gebruiken. Inlezen in GSAK en het laat je direct al je gevonden caches zien.

Er zijn vele wegen die leiden naar Appelscha (3)

Maar, neemt niet weg dat de scriptjes van LP via GM op FF echt super werken. Ik heb ze allemaal (33) geïnstalleerd en werk er al een paar jaar mee. Dat is de enige reden dat ik FF gebruik en niet IE. Een enkele keer krijg ik een berichtje date r weer een nieuwe is of een update. Ik zou niet zonder willen en eigenlijk niet zonder kunnen.

Geplaatst (bewerkt)

ik ben zelf erg tevreden over logic weave cachestats software die twin peaks al eens ter sprake bracht.

1 x per week mag je een persoonlijke pocketquery draaien als je premium member bent.

logic weave leest dat in en je plakt de nieuwe html over de oude heen in je my profilepagina.

weet je meteen hoeveel 1 sterren caches je gedaan hebt of hoeveel micros.

hier vind je de link

bewerkt door cachorganic
Geplaatst
greasemonkey1.jpg

maar.... geen van deze 2 voldoen aan de vraag van de topicstarter, namelijk of ze kunnen zien of ze een bepaalde cache nu wel of niet gelogd hebben.

Als je niet online wilt en wel premiummember bent dan zou je ook dmv een pocketquery van gc.com kunnen gebruiken. Inlezen in GSAK en het laat je direct al je gevonden caches zien.

ze schreven :

Vandaag hopen we onze 100ste log te gaan plaatsen .

Hierdoor weet ik soms niet meer of we een cache nu al wel of niet hebben bezocht.

dan werkt die addin perfect. Je zit in Google, je klikt op de cache en je ziet gelijk rechtsbovenin of je hem al gehad hebt.

Alle andere wegen leiden ook naar de Veluwe :lol1: en als je via de snelweg wilt, moet je wel eerst een auto met brandstof hebben. :crybaby: De beginnende cacher heeft een middel (de pcmet GE en een browser) en de wil zo snel mogelijk iets te zien. Ik heb niet de indruk dat de pokemonjagers al gsak hebben. :D

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...