TeamTobi Geplaatst 6 maart 2007 Geplaatst 6 maart 2007 Iemand al city navigator werken kunnen installeren onder een Ubuntu distro ? Ik draai hem nu noodgedwongen in een vware omgeving onder Edgy. Tips/Howto ???
0 mayen Geplaatst 6 maart 2007 Geplaatst 6 maart 2007 Iemand al city navigator werken kunnen installeren onder een Ubuntu distro ? Ik draai hem nu noodgedwongen in een vware omgeving onder Edgy. Tips/Howto ??? Ubuntu??? Edgy??? Is dat de nieuwste versie van Windows???
0 dmace Geplaatst 6 maart 2007 Geplaatst 6 maart 2007 Iemand al city navigator werken kunnen installeren onder een Ubuntu distro ? Ik draai hem nu noodgedwongen in een vware omgeving onder Edgy. Tips/Howto ??? Ubuntu??? Edgy??? Is dat de nieuwste versie van Windows??? Ubuntu is op dit moment de meest populaire Linux-versie. Erg goed, en op basis van Debian. Zo me niks verbazen als het gewoon onder Wine zou werken, maar helaas nooit geprobeerd. Verder ken ik ook geen Linux-addicted cachers.
0 gpjazz Geplaatst 11 januari 2008 Geplaatst 11 januari 2008 Iemand al city navigator werken kunnen installeren onder een Ubuntu distro ? Ik draai hem nu noodgedwongen in een vware omgeving onder Edgy. Tips/Howto ??? Ubuntu??? Edgy??? Is dat de nieuwste versie van Windows??? Ubuntu is op dit moment de meest populaire Linux-versie. Erg goed, en op basis van Debian. Zo me niks verbazen als het gewoon onder Wine zou werken, maar helaas nooit geprobeerd. Verder ken ik ook geen Linux-addicted cachers. Ik werk met Mapsource in Linux opensuse10.3 onder VirutalBox (VB) en XP .VirutalBox werkt parallel. Linux draait gewoon door. USB wordt herkend, dus communicatie met mijn gps gaat goed.
0 orm Geplaatst 11 juni 2008 Geplaatst 11 juni 2008 Iemand al city navigator werken kunnen installeren onder een Ubuntu distro ? Ik draai hem nu noodgedwongen in een vware omgeving onder Edgy. Tips/Howto ??? Ubuntu??? Edgy??? Is dat de nieuwste versie van Windows??? :naughty: Ubuntu is op dit moment de meest populaire Linux-versie. Erg goed, en op basis van Debian. Zo me niks verbazen als het gewoon onder Wine zou werken, maar helaas nooit geprobeerd. Verder ken ik ook geen Linux-addicted cachers. Ik werk met Mapsource in Linux opensuse10.3 onder VirutalBox (VB) en XP .VirutalBox werkt parallel. Linux draait gewoon door. USB wordt herkend, dus communicatie met mijn gps gaat goed. Ik gebruik MAC, liefst geen windows, en ben zeer, zeer content met linux (ongeacht de distributie). Ik ken zelfs mac aanhangers die overstappen op linux. Ik ken ook meer cachers die linux draaien. Ik heb nu een (ed)ubuntu draaien en zag dat daar qlandkart beschikbaar was om mapsource te vervangen. Heeft als voordeel dat je niet hoeft te switchen naar windows. Iemand ervaring met native tools onder linux? (ubuntu te installeren als 2de operating system zodat je kunt kiezen , en mac-osx is een unix achtige...)
0 Buzzardseye Geplaatst 27 november 2008 Geplaatst 27 november 2008 Ik sluit even aan op dit draadje. Als het niet goed is mag het wel verplaatst worden. Ik ben aan het sparen voor een mini laptop die draait op Linux. En van Linux weet ik zo goed als niets. Ik zou graag met de volgende programma's op de mini laptop willen werken. Browser ( Fire Fox) dat lijkt me geen probleem mapsource met verschillende kaarten en natuurlijk de aansluiting naar mijn GPS 60SCx GSAK. PCtool van gpsgek dat zal ik tegen die tijd wel aan hem vragen. Wat is er nodig om deze op de mini laptop aan het werk te krijgen? oja ik ga voor een mini laptop met een 16 gb SSD (drive).
0 KarelKraak Geplaatst 27 november 2008 Geplaatst 27 november 2008 Ik sluit even aan op dit draadje. Als het niet goed is mag het wel verplaatst worden. Ik ben aan het sparen voor een mini laptop die draait op Linux. En van Linux weet ik zo goed als niets. Ik zou graag met de volgende programma's op de mini laptop willen werken. Browser ( Fire Fox) dat lijkt me geen probleem mapsource met verschillende kaarten en natuurlijk de aansluiting naar mijn GPS 60SCx GSAK. PCtool van gpsgek dat zal ik tegen die tijd wel aan hem vragen. Wat is er nodig om deze op de mini laptop aan het werk te krijgen? oja ik ga voor een mini laptop met een 16 gb SSD (drive). De browseer is inderdaad geen probleem. Firefox staat er zeer waarschijnlijk al op als je de laptop uit de doos haalt De rest daarentegen... Ik heb met veel moeite GPSBabel aan de praat gekregen waardoor het mogelijk is om data tussen de laptop en de 60CSx uit te wisselen, maar verder... Je zou Wine kunnen proberen, maar ook dan werkt niet alles. Pluspunt: Je kan waarschijnlijk zonder al te veel problemen Linux vervangen door Windows XP, en dan wordt het allemaal een stuk gemakkelijker
0 speurvuur Geplaatst 27 november 2008 Geplaatst 27 november 2008 (bewerkt) Ik sluit even aan op dit draadje. Als het niet goed is mag het wel verplaatst worden. Ik ben aan het sparen voor een mini laptop die draait op Linux. En van Linux weet ik zo goed als niets. Ik zou graag met de volgende programma's op de mini laptop willen werken. Browser ( Fire Fox) dat lijkt me geen probleem mapsource met verschillende kaarten en natuurlijk de aansluiting naar mijn GPS 60SCx GSAK. PCtool van gpsgek dat zal ik tegen die tijd wel aan hem vragen. Wat is er nodig om deze op de mini laptop aan het werk te krijgen? oja ik ga voor een mini laptop met een 16 gb SSD (drive). De browseer is inderdaad geen probleem. Firefox staat er zeer waarschijnlijk al op als je de laptop uit de doos haalt De rest daarentegen... Ik heb met veel moeite GPSBabel aan de praat gekregen waardoor het mogelijk is om data tussen de laptop en de 60CSx uit te wisselen, maar verder... Je zou Wine kunnen proberen, maar ook dan werkt niet alles. Pluspunt: Je kan waarschijnlijk zonder al te veel problemen Linux vervangen door Windows XP, en dan wordt het allemaal een stuk gemakkelijker Vergeet ook niet naar 'getcache' te kijken: http://www.logrus.nl/getcache/ Erg goede tool, deze gebruik ik altijd. Voor visualisatie kun je viking gebruiken: http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=11693&hl= 27 november 2008 bewerkt door speurvuur
0 Buzzardseye Geplaatst 27 november 2008 Geplaatst 27 november 2008 Ok ik ben een stuk wijzer. Nog ff doorsparen. bedankt zover
0 den Duit Geplaatst 27 november 2008 Geplaatst 27 november 2008 Waarom dan geen mini laptop met Windows XP. Zijn ook op de markt. Zelf heb ik sinds kort de Medion 1210 op XP werkt perfect met de al de genoemde programma's. Heeft een harddisk van 80GB. Er is er al één van Medion met 160 GB. Maar bedenk wel dat er geen cd drive in de mini's zit, dus via de usb stick programma's plaatsen of een externe cd speler. Ik weet niet of dit mag maar dan hoor ik dat wel, maar hier hebben ze een geweldig aanbod. dat mag inderdaad niet (forumregel 16, laatste punt) , link verwijderd door mod groet, Derk
0 GrijsBaard Geplaatst 27 november 2008 Geplaatst 27 november 2008 Ik heb als dubbele boot, ubuntu ingesteld, zodat ik bij het opstarten kan kiezen tussen ubuntu of xp. Met Wine heb ik wel mapsource aan de praat gekregen, maar het houdt niet echt over. Dus maar schakelen, hoewel ik liever direct op ubuntu zit.
0 Buzzardseye Geplaatst 27 november 2008 Geplaatst 27 november 2008 Waarom dan geen mini laptop met Windows XP.Zijn ook op de markt. Zelf heb ik sinds kort de Medion 1210 op XP werkt perfect met de al de genoemde programma's. Heeft een harddisk van 80GB. Er is er al één van Medion met 160 GB. Maar bedenk wel dat er geen cd drive in de mini's zit, dus via de usb stick programma's plaatsen of een externe cd speler. Ik weet niet of dit mag maar dan hoor ik dat wel, maar hier hebben ze een geweldig aanbod. dat mag inderdaad niet (forumregel 16, laatste punt) , link verwijderd door mod groet, Derk Ik kies voor de SSD drive vanwege de schokbestendigheid. Wil hem ook in het veld meenemen etc. Vandaar dat er geen dvd of cd in kan is voor mij geen probleem, heb hier nog een usb dvd brander. Maar ik begrijp dat de laptop die ik op het oog heb ook xp mee levert. Al weet ik het niet zeker. Ik heb zelf hier nog een legale xp versie liggen, dus dat moet ook kunnen. Ik denk dat ik aan die 16 gb wel genoeg heb en anders met sd of usb sticks. Maar bedankt voor meedenken
0 speurvuur Geplaatst 27 november 2008 Geplaatst 27 november 2008 Waarom dan geen mini laptop met Windows XP.Zijn ook op de markt. Zelf heb ik sinds kort de Medion 1210 op XP werkt perfect met de al de genoemde programma's. Heeft een harddisk van 80GB. Er is er al één van Medion met 160 GB. Maar bedenk wel dat er geen cd drive in de mini's zit, dus via de usb stick programma's plaatsen of een externe cd speler. Ik weet niet of dit mag maar dan hoor ik dat wel, maar hier hebben ze een geweldig aanbod. dat mag inderdaad niet (forumregel 16, laatste punt) , link verwijderd door mod groet, Derk Ik kies voor de SSD drive vanwege de schokbestendigheid. Wil hem ook in het veld meenemen etc. Vandaar dat er geen dvd of cd in kan is voor mij geen probleem, heb hier nog een usb dvd brander. Maar ik begrijp dat de laptop die ik op het oog heb ook xp mee levert. Al weet ik het niet zeker. Ik heb zelf hier nog een legale xp versie liggen, dus dat moet ook kunnen. Ik denk dat ik aan die 16 gb wel genoeg heb en anders met sd of usb sticks. Maar bedankt voor meedenken Zo te horen heb je het over de Asus eeepc, gok ik zo. Ik heb de 701 4G, maar de interne SSD gebruik ik niet. Ik boot vanaf SD-kaart (8Gb) waar ik een ubuntu installatie op het staan, qua snelheid meer dan acceptabel. Zoals gezegd kan ik er alles tbv geocaching mee doen (vooral getcache is handig), tevens gebruik ik mijn telefoon als modem zodat ik onderweg altijd ergens kan internetten. Windhoos is taboe hier in ons huishouden dus daar praat ik niet eens over.
Vraag
TeamTobi
Iemand al city navigator werken kunnen installeren onder een Ubuntu distro ? Ik draai hem nu noodgedwongen in een vware omgeving onder Edgy. Tips/Howto ???
12 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten