MauRisico Geplaatst 28 februari 2007 Geplaatst 28 februari 2007 Ik mag voor school twee GPS aanschaffen voor opdrachten aardrijkskunde / informatiekunde voor leerlingen van 12 tot 16 jaar. Belangrijke eigenschappen zijn: - prijs (ca. 100 - 150 euro) - duurzaamheid - eenvoudige bediening Ik twijffel tussen de Magellan eXplorist 100, Garmin Geko 210 en Garmin eTrex Wie kan mij een goed advies zgeven?
team WiseMice Geplaatst 28 februari 2007 Geplaatst 28 februari 2007 Ik heb voor een basisschool twee jaar terug 10 x garmin etrex gekocht. De apparaatjes zijn uitermate hufterproof, eenvoudig in gebruik, zuinig met batterijen en prettig geprijsd. Tot nu toe altijd zonder problemen gebruikt.
TheFamily Geplaatst 28 februari 2007 Geplaatst 28 februari 2007 Ik mag voor school twee GPS aanschaffen voor opdrachten aardrijkskunde / informatiekunde voor leerlingen van 12 tot 16 jaar. Belangrijke eigenschappen zijn: - prijs (ca. 100 - 150 euro) - duurzaamheid - eenvoudige bediening Ik twijffel tussen de Magellan eXplorist 100, Garmin Geko 210 en Garmin eTrex Wie kan mij een goed advies zgeven? Ik zou voor de Garmin Etrex gaan. Een nadeel van Garmin is alleen dat de rubbers aan de zijkant los kunnen raken, maar als je ze bij een goede winkel, bijvoorbeeld in Notter koopt, dan zullen ze vaak kostenloos gerepareerd worden.
getzie family Geplaatst 28 februari 2007 Geplaatst 28 februari 2007 Ik ga mee met mijn voorganger bij de scouting gebruikte we de Garmin etrex euro van ongeveer 130 euro per stuk. Succes de GETZIE FAMILY.
de Roode Lantaarn Geplaatst 28 februari 2007 Geplaatst 28 februari 2007 Met de Explorist heb ik slechte ervaring zowel robuustheid als service. Zoek maar eens bij de members naar Kipchen. Ze kan je er alles over vertellen. De Geko vind ik persoonlijk een beetje iel en plastic achtig. Blijft dus de Etrex Euro over. Sterk, robuust en simpel. Datakabel voor PC moet je er wel los bijkopen. Raad ik wel aan, zeker met 2 identieke ontvangers. Scheelt een heleboel intikwerk.
Heirbaut Hunters Geplaatst 28 februari 2007 Geplaatst 28 februari 2007 In 2004 hebben we voor de scouting 8 eTrex Euro's aangeschaft. Een daarvan doet af en toe een beetje raar (zeer trage reacties) maar de rest is prima! Voor ons was het grootste belang dat er AA-batterijen in kunnen ivm de prijs en goede verkrijgbaarheid. Kijk anders ook eens bij de product reviews.
de spetters Geplaatst 28 februari 2007 Geplaatst 28 februari 2007 (bewerkt) Tsa...... Ik ken alleen Garmin als merk. Maar het feit dat ik die alleen ken enm nooit heb hoeven kiezen voor wat anders is ook gelijk de motivatie waarom (ik) je niet voor iets anders zou kiezen. Voor mij is Garmin TOP! En ik ben geen Garmin dealer of verkoper, dus deze mening zou objectief moeten zijn. gr. de spetters 28 februari 2007 bewerkt door de spetters
Vinnie1 Geplaatst 28 februari 2007 Geplaatst 28 februari 2007 HH, Bij Scouting Regio Helmond en Bever Zwerfsport gebruiken ze al jaren Etrex venture / Legend omdat ze robuust zijn. Beide zijn pas overgestapt op Garmin map 60, maar die valt zo te zien buiten je budget. Zelf heb ik al 300 scouts getraind op de Etrex venture, en aangezien ze een GPS tocht van 20 klm. uitliepen, kun je dus concluderen dat ze "relatief" makkelijk te bedienen zijn. Hopelijk heb je er wat aan.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 1 maart 2007 Geplaatst 1 maart 2007 ..."voor leerlingen van 12 tot 16 jaar." Ik kan niet inschatten hoe braaf de doelgroep is maar ik zou primair gaan voor robuustheid. En steviger dan de oude GPS12 komen ze niet tenzij je uitwijkt naar de 'military' uitvoeringen die zeer duur zijn. Ik zie nu dat er diverse GPS12-ers op www.marktplaats.nl staan maar voor relatief hoge prijzen van +100 euro.
sloppie Geplaatst 1 maart 2007 Geplaatst 1 maart 2007 (bewerkt) Ik zag bij www.navicar.nl nog wat Magellan Sportrak's staan voor €89 met houder en PC kabel! Het gaat om de gele basisuitvoering, deze zijn erg robuust. Nie hier onder: 980616-34 Magellan SporTrak autonavigatiebundel ** Nu de allerlaatste SporTrak toestellen als complete bundel in blister verpakking. Bestaande uit Magellan SporTrak, draaibare dashboard steun en voertuigvoedingkabel met PC-interface aansluiting GPS zonder ingebouwde kaart, maar wel met 'world-wide points of interest' 1 Mb geheugen voor overige POI’s Geschikt voor DataSend software Opslag tot 20 routes, 500 waypoints, 2000 track points Pan map om over het scherm te scrollen IPX 7 waterproof, blijft drijven Aparte knop om waypoints te maken opruiming Beschikbaarheid: EUR 89.00 Sloppie 1 maart 2007 bewerkt door sloppie
De Roode Loper Geplaatst 1 maart 2007 Geplaatst 1 maart 2007 Ik zag bij www.navicar.nl nog wat Magellan Sportrak's staan voor €89 met houder en PC kabel! Het gaat om de gele basisuitvoering, deze zijn erg robuust. Nie hier onder: 980616-34 Magellan SporTrak autonavigatiebundel ** Nu de allerlaatste SporTrak toestellen als complete bundel in blister verpakking. Bestaande uit Magellan SporTrak, draaibare dashboard steun en voertuigvoedingkabel met PC-interface aansluiting GPS zonder ingebouwde kaart, maar wel met 'world-wide points of interest' 1 Mb geheugen voor overige POI’s Geschikt voor DataSend software Opslag tot 20 routes, 500 waypoints, 2000 track points Pan map om over het scherm te scrollen IPX 7 waterproof, blijft drijven Aparte knop om waypoints te maken opruiming Beschikbaarheid: EUR 89.00 Sloppie Ik heb hier een slechte ervaring mee. Het ligt misschien aan de firmware, maar als ik stil stond dan gaf-ie soms aan dat ik mij op 3km hoogte bevond en 400km per uur ging . Alleen een harde reset bracht dan uitkomst, maar dan ben je alle wp's kwijt, niet erg handig als je in het veld bent. Er is geen nieuwe firmware hiervoor, maar misschien zit bij bovenstaande aanbieding betere firmware. Ik heb 'm 2e hands gekocht, maar durf 'm bijna niet door te verkopen. Wij cachen nu met 3 Garmins t.w.: Etrex Euro, Etrex Venture en de 60 (naar volle tevredenheid ).
A-leks Geplaatst 1 maart 2007 Geplaatst 1 maart 2007 Ik heb zelf een Magellan Explorist 100. Qua gebruik e.d. is het een goed model: ligt goed in de hand, hufterproof, lekker groot scherm, makkelijke bediening. En niet al te duur. Ik heb er toen voor gekozen omdat het een leuk "instapmodel" is met goede ontvangst. In jouw situatie zou ik echter niet kiezen voor dit model, omdat: - de Explorist 100 niet op een computer is aan te sluiten en juist voor aardrijkskunde opdrachten lijkt me dat handig; zeker als je 2 exemplaren hebt, dan kun je in beide dezelfde routes ingeven. Ook kun je de tracklogs terugladen naar de computer om te kijken hoe beide groepen daadwerkelijk gelopen hebben bijvoorbeeld. - in de Explorist 100 staat het RD-grid niet standaard ingegeven. Dit kun je wel zelf doen met parameters, maar voor een "quickstart" met leerlingen is dat wat lastiger. Succes ermee en hopelijk worden de leerlingen net zo enthousiast!! A-leks
Knight of Ni Geplaatst 1 maart 2007 Geplaatst 1 maart 2007 Ik mag voor school twee GPS aanschaffen voor opdrachten aardrijkskunde / informatiekunde voor leerlingen van 12 tot 16 jaar. Misschien is het verstandig om te vermelden waar je deze GPSsen voor gaat gebruiken... Wil je er alleen leerlingen mee langs voorgeprogrammeerde waypoints sturen, of wil je allerlei data uitwisselen tussen GPS en pc en dat weer op kaartjes toveren? Met zowel de Explorist als de Etrex heb ik ervaring. Persoonlijk en binnen scouting heb ik gemerkt dat de Explorist makkelijker uit te leggen en de begrijpen valt dan de Etrex. Verder is de Explorist zeer robuust, ik denk dat ik de mijne ondertussen wel 80 keer op het asfalt heb laten stuiteren en hij doet het nog steeds prima!
ScoutingErica Geplaatst 1 maart 2007 Geplaatst 1 maart 2007 Ik ben zeer tevreden over Garmin. Ook voor Scouting gebruiken wij diverse modellen hiervan, voor ongeveer dezelfde leeftijdsgroep als jij noemt. Onze ervaring is dat ze er netjes mee omgaan, maar de Garmin's zijn robuust genoeg dat ze tegen een stootje kunnen.
jojonl Geplaatst 2 maart 2007 Geplaatst 2 maart 2007 als enthousiast gebruiker van de geko 301 zou ik gaan voor de geko 201! de 301 hebben wij gekocht ivm de barometrische hoogtemeter, maar die heb je voor jou doel niet nodig (denk ik) de geko kwam onder het bladerdek beter uit de bus dan de etrex. Daar de knoppen aan de bovenkant zitten, vind ik het persoonlijker handiger invoeren. Daarbij is de gele geko kleur natuurlijk ook wel aardig!
Aanbevolen berichten