Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Commentaartje m.b.t. de fireneedles. Hoewel alle caches op 1 na niet mee operationeel zijn. Web ik wel de meeste nachtcaches onder hoede gehad (en nog een aantal onbekende, maar dat weten weinigen). Behalve de onbegrepen reflectie-hoek gevoeligheid van die dingen, breng ik volgende in: ze verdwijnen gewoon uit het veld. Ook al zijn ze weinig zichtbaar overdag. Reden: onbekend. Ik denk aan wat minder waarschijnlijks: eksters. Ik had iig veel onderhoud (zeg maar extreem veel, viel errug tegen) aan de nachtcaches welke met de needles zijn uitgerust.

Gezien de lage (werkelijke) belangstelling voor nachtcaches in Zuid-Holland - regio Den Haag heb ik eeenvervolgtest met punaises niet meer gedaan. Ik heb ze wel liggen. De aanpak welke ik geleerd heb uit Limburg werkte niet. Deze reflectoren konden (niet alijd) binnen een jaar vergaan). Ook veel onderhoud als slechts 12 personen een nachtcache doen.

Geplaatst
Gezien de lage (werkelijke) belangstelling voor nachtcaches in Zuid-Holland - regio Den Haag

Valt toch best mee? Er is tegenwoordig nog maar 1 actieve nachtcache in ZH, EindelozeEilandPad

En die wordt wel regelmatig gelopen. In februari was er zelfs een heus mini-event. En als ik me goed herinner waren er altijd wel menzen bezig met Otz Chiim voordat die gearchiveerd werd.

Misschien moeten er gewoon niet teveel nachtcaches komen, meer nadruk op kwaliteit dan kwantiteit. Is ook makkelijker in onderhoud.

Geplaatst

Hoho, dat doet pijn. Eindeloze eilandenpad is zeker niet de leukste nachtcache. Er waren er hier met een beslist attractievere inslag. Ook een aantal welke de aandacht van onze veel actievere oosterburen getrokken hebben om na te bouwen. Echter .. heel weinig gelopen. Zo weinig dat je er bijna niet meer aan beginnen zou. Ook dat event, dat heb ik mede georganiseerd. De meeste bleven echter pal om het honk zitten, en de caches op 8 km afstand hadden slechte ene enkele loper. Eigenlijk: zo triest dat ik geen nachtevent meer organiseer. Niet dat het event mislukt is, het was reuze gezellig, maar niet alles kwam uit de verf. Het ging om kwaliteit (bij zeker een aantal daarvan). De kwantiteit was nodig omdat veel meer mensen dan vooraf ingeschat waren deel name. We hadden op zo'n 20 man gerekend, en niet op ruim 80.

De werkelijk interresante vraag is: waarom dan in het zuiden-oosten wel. Ik denk dat daar een groep veel actievere en avontuurlijker cachers woont.

Anyhow: de needles verdwenen bij bosjes, soms kwam ik uit het bos voor reparatie terug, en kon ik weer opnieuw gaan. Er moet gewoon iets aan de hand zijn met die dingen.

Geplaatst
Hoho, dat doet pijn. Eindeloze eilandenpad is zeker niet de leukste nachtcache.

Ik bedoelde eigenlijk: beter een paar goed onderhouden nachtcaches dan een heleboel die door gebrek aan tijd en spullen in de linie achteruitgaan. Men is toch altijd minder snel geneigd een cache te gaan lopen als er vaak meldingen over ontbrekende wp's zijn.

Ik wil je best geloven als je zegt dat er originelere caches waren, die ken ik niet uit eigen ervaring. Jammer dan dat die niet meer actief zijn. Eilandenpad was pas de eerste nachtcache die ik liep.

In Veendam liggen ook twee nachtcaches met needles, en daar zijn er kennelijk meer problemen met het waterpeil dan met de needles zelf. Misschien zijn daar minder eksters.

• 2 weeks later...
Geplaatst
Je kunt ook met wat creativiteit het zelfde resultaat bereiken.

Koop een stukje band (scotch-lite reflectie band)

Koop een doosje punaises

Pak je tube contactlijm en je kunt honderden reflecterende punaises maken die heel goed zichtbaar zijn in het donker.

Zomaar een idee, bij ons werkt het perfect! ;)

Nou Elmasj, na dit gelezen te hebben, zijn we bij halfords een rolletje reflecterende tape gaan halen a

€5 voor 1 meter, het kan zijn dat dit elders goedkoper kan?

Punaises kosten €0.99, per 100 stuks,

Nu kunnen er 2 punaises naast elkaar op de tape dus we denken dat we er wel een 200 reflectors kunnen maken, :thumbup:

Nu nog een gebiedje zoeken en tijd vinden e.e.a te verwezenlijken!?

Grtx,

Btw:goede tip,bedankt, :blush:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...