Spring naar bijdragen

Firmware update Explorist 210


Buzzardseye

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik wilde het net schrijven, hahahah.

 

Veel nieuwe schermen die je stuk voor stuk aan en uit kan zetten, en een fatsoenlijk manier om peiling te doen.

Ja... ikvind het wel een flinke vooruitgang.

 

LET OP: Het hele geheugen gaat leeg, dus maak eerst een backup van alles wat er op je handset staat!

 

Happy caching!

 

 

eXplorist 210 update V3.2.53

bewerkt door franka en pim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, heb de nieuwe update ook er op staan. Ik zie vooral veel nieuwe schermen waarop, dacht ik, de informatie alleen op steeds een andere manier gepresenteerd wordt. Franka en Pim zeggen dat er ook een fatsoenlijke manier is om een peilning te doen. Zou je dat svp willen uitleggen, dat heb ik nog niet ontdekt. En hoe zit het met die gradenverdeling op enkele schermen. Is die een beetje nauwkeurig?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er is een update voor de magellan explorist 210.

versie 3-2-53

 

op de magellan site

 

Hello,

 

Kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen peiling, richting en koers. Richting is nieuw in de update. In het on line manual sttat dit (nog) niet.

Peiling is volgens mij waar je heen MOET. Koers is waar je heen GAAT. Maar richting dan?

 

Verder is de term VMG (=Velocity Made Good) mij onbekend. Iemand uitleg?

 

Bedankt,

 

Erka

Link naar opmerking
Deel via andere websites

YESS!!!!

 

Ik zie zojuist dat de langverwachte update voor de eXplorist XL er ook is! :thumbup:

 

Vanavond thuis direkt installeren.

 

Ik kan haast niet wachten om al die nuttige functies erbij (terug) te krijgen!! :D

 

XL update

 

Ook hier geldt: het geheugen gaat helemaal LEEG!! eerst backuppen dus!! :yes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team Chouffe

Voor de gene met een eXplorist 210 is er goed nieuws. De nieuwe Firmware update is uit !!

Met de nieuwe firmware is de 210 enorm verbeterd. Veel betere ontvangst, uitgebreidere routenavigatie, Uitpeilmogelijkheden, gradenkompas etc etc.

De Update is te vinden op de site van Magallan

Ik heb de update nu sinds 5 dagen er op staan en het is werkelijk super

bewerkt door Team Chouffe
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik heb deexplorist 210 net een weekje in mijn bezit. Heb ondertussen ook de update geinstalleerd. kan iemand mij de werking van de nieuwe schermpjes uitleggen? Deze staan namelijk niet in de handleiding. Tevens een vraag op welke manier je i.g.v. een multicache ,meerdere coordinaten die je onderweg vindt, hoe deze op een simpele manier in te voeren? Alvast bedankt.

 

blooper65 :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik heb deexplorist 210 net een weekje in mijn bezit. Heb ondertussen ook de update geinstalleerd. kan iemand mij de werking van de nieuwe schermpjes uitleggen? Deze staan namelijk niet in de handleiding. Tevens een vraag op welke manier je i.g.v. een multicache ,meerdere coordinaten die je onderweg vindt, hoe deze op een simpele manier in te voeren? Alvast bedankt.

 

blooper65 :huh:

 

Als ik een multicache doe dan voer ik het eerst bekende waypoint in(mark)

en die zet ik in POI(points of interest).

Als ik daar ben aangekomen en heb het volgende waypoint berekend, dan verander ik het eerst waypoint.

Etc. etc.

 

Bij een opraper gaat hij gelijk vanaf de site naar de map geocachers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voor de gene met een eXplorist 210 is er goed nieuws. De nieuwe Firmware update is uit !!

Met de nieuwe firmware is de 210 enorm verbeterd. Veel betere ontvangst, uitgebreidere routenavigatie, Uitpeilmogelijkheden, gradenkompas etc etc.

De Update is te vinden op de site van Magallan

Ik heb de update nu sinds 5 dagen er op staan en het is werkelijk super

 

is al draadje van zie hier

http://forum.geocaching.nl/index.php?showtopic=7865&hl=

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tevens een vraag op welke manier je i.g.v. een multicache ,meerdere coordinaten die je onderweg vindt, hoe deze op een simpele manier in te voeren? Alvast bedankt.

 

blooper65 :huh:

 

Voor ieder punt dat ik handmatig moet invoeren druk ik op "MARK". In het scherm dat dan volgt kun je de coordinaten aanpassen, zodat de coordinaten van het door jou gewenste tussenpunt worden weergegeven. Ik adviseer je om de naam (bovenste veld) ook aan te passen. Je zal er blij mee zijn als je er onverhoopt nog eens terug moet. De standaardbenamingen zoals POI007 of POI008 zeggen je dan waarschijnlijk niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo, ik heb deexplorist 210 net een weekje in mijn bezit. Heb ondertussen ook de update geinstalleerd. kan iemand mij de werking van de nieuwe schermpjes uitleggen? Deze staan namelijk niet in de handleiding.

 

Even deze pagina in de gaten houden.... hier staan namelijk de eXplorist 210 handleidingen.

 

Op dit moment nog de oude, maar daar zullen binnen afzienbare tijd ook de nieuwe wel komen te staan.

 

Even vluchtig op een rijtje

 

Grote cijfers/letters scherm: Hier heb je vier velden die je naar eigen inzicht kan vullen met informatie, voor weergave met grote letters/cijfers.

Velden kiezen gaat dmv: menu -> Pagina aanpassen

Virtuele Horizon scherm: hier heb je ook weer vier velden die je naar eigen inzicht kunt vullen met info. Echter in klein lettertype. Tevens is er een kompas in beeld om je koers te zien, en zit daar onder een virtuele horizon met daarop je koers afwijking (de 'weg' geeft de gewenste richting)

Navigatie scherm: Als vorige scherm, maar dan zonder virtuele horizon maar met twee extra informatie velden.

Snelheid scherm: vier informatie velden (wederom zelf in te delen) + 'analoge' snelheidsmeter + trip telling. Geeft huidige snelheid en hoogste snelheid weer.

 

Dat was even in een hele snelle vogelvlucht. Je kan niet echt een bepaalde functie aan de schermen toe kennen. Ze zijn namelijk allemaal behoorlijk vrij in te delen met eigen gekozen informatie.

 

Je hebt keuze uit:

Peiling

Afstand tot volgende waypoint

Afstand tot laatste waypoint (geteld over alle tussen liggende waypoints??*)

snelheid

koers

VMG

ETA (verwachte aankomst tijd (volgende of laatst??*)

tijd tot volgende waypoint

tijd tot laatste waypoint (geteld over alle tussen liggende waypoints??*)

koers afwijking

richting

hoogte

tijd

datum

precisie (Signaal nauwkeurigheid in meters)

Gemiddelde snelheid

maximum snelheid

 

* moeten we even uitzoeken, want het blijkt niet uit de documentatie. Het kan geteld zijn in een directe lijn naar het eindpunt, maar ook geteld zijn via alle tussen liggende waypoints. We zullen zien.......

bewerkt door franka en pim
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...