Spring naar bijdragen

Poll: De naam van het nieuwe GeoMagazine


Kapitein Haak

GeoMagazine Naam?  

233 leden hebben gestemd

  1. 1. Hier volgen de mogelijke keuzes.

    • Found It
      59
    • Coördinotes
      5
    • Stashflash
      27
    • Spoiler
      80
    • CacheLogica
      3
    • Khebbum
      31
    • Neder-Cache-Land-News
      3
    • Met Hulp van Boven
      3
    • Het Nulpunt
      8
    • 100% Geocaching
      14


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Omdat de mooiste namen niet goedgekeurd werden door de heren Haak en Kruimel :beerchug: maar gestemd voor Spoiler.

A spoiler is information that can give details away and ruin the experience of something. For example, telling someone the end of a movie before they see it. In geocaching, a spoiler gives away details of a cache location and can ruin the experience of the hunt.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een van de titels lijkt me taalkundig wat raar.

Co&oml;rdinotes lijkt me bedoeld als samentrekking van het Engelse coordinates en het Engelse notes. Coordinates heeft geen trema in het Engels, alleen in het Nederlands.

Zo te zien hoeven we ons daar niet te gek druk om te maken :beerchug:

 

Groeten Haak.

 

Wat is er leuk aan 'spoiler'?

Letterlijk: bederver, plunderaar.

Wat je niet leuk vindt kies je niet, maar laat aub een ander vrij in zijn keuze.

 

Groeten Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

QUOTE

A spoiler is information that can give details away and ruin the experience of something. For example, telling someone the end of a movie before they see it. In geocaching, a spoiler gives away details of a cache location and can ruin the experience of the hunt.

Nou, dat lijkt me niet zo'n leuke naam.

 

QUOTE(Team Professor X @ December 20 2006, 12:14:57 ) *

 

Spoiler betekent bederver of verstoorder en komt voor in de volgende betekenissen:

informatie over bijvoorbeeld een boek of film, waarvan kennisname de spanning en verrassing kan bederven; zie spoiler (onthulling)

KNIP

Zelf hou ik het op "verklappen" met bv een foto waar de cache of WP ligt.

 

Het blad kan SPOILER heten i.v.m. allerlei tips, trucs en handleidingen om leuke caches te maken, advies inzake aanbrengen WP's, waterdichte cacheboxen, cijfercodes en puzzelcaches. Daarnaast natuurlijk een hoop foto's en anekdotes over cache avonturen. Onder geen beding echte SPOILERS over bestaande caches uiteraard wink.gif

Dus niet letterlijk vertalen in het nederlands en de betekenis i.h.k.v. geocaching blijft redelijk positief thumbup.gif

Ik vind het nogal vergezocht allemaal.

 

Wel een geinig woord, dat wel, maar is dit nou het leukste wat we kunnen verzinnen? Iets bederven of verstoren? En dan nog in het engels ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...