Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Beste,

Ik heb op mijn gps de amerikaanse basemap staan, ik veronderstel dat ik hier niets mee kan doen. Kan ik gewoon deze verwijderen en bvb topo belgie erop zetten?

Moet ik verder mijn toestel nog unlocken of dergelijke? Ik heb reeds geprobeerd de kaart in mapsource te laten( topo belgie) maar routes berekenen etc lukt me nog niet.

Zou er iemand mij kunnen helpen?

Ik heb geen coupon code of dergelijke bij het toestel bijgekregen...

Alvast bedankt,

Geert M

Geplaatst
Beste,

Ik heb op mijn gps de amerikaanse basemap staan, ik veronderstel dat ik hier niets mee kan doen. Kan ik gewoon deze verwijderen en bvb topo belgie erop zetten?

Moet ik verder mijn toestel nog unlocken of dergelijke? Ik heb reeds geprobeerd de kaart in mapsource te laten( topo belgie) maar routes berekenen etc lukt me nog niet.

Alvast bedankt,

Geert M

mm het is nu blijkbaar wel gelukt om een deel van een kaart in de gps te laden, maar ik kan in mapsource niet zoeken naar een gemeente, doch staat deze gemeente op de kaart... de bedoeling is om van een plaats in schilde naar een plaats in zoersel te gaan waarbij de garmin me de weg wijst... iemand die weet hoe dit moet? dankuwel

Geplaatst

Beste,

Alvast bedankt,

Geert M

mm het is nu blijkbaar wel gelukt om een deel van een kaart in de gps te laden, maar ik kan in mapsource niet zoeken naar een gemeente, doch staat deze gemeente op de kaart... de bedoeling is om van een plaats in schilde naar een plaats in zoersel te gaan waarbij de garmin me de weg wijst... iemand die weet hoe dit moet? dankuwel

als je dit in mapsource ingeeft kan je alleen eenrechte lijn kiezen tussen de plaatsen, hij zou eigenlijk een route moeten uitstippelen die gebruikt maakt van de wegjes, kan moeilijk over daken etc klimmen eh

Geplaatst

Beste,

Alvast bedankt,

Geert M

als je dit in mapsource ingeeft kan je alleen eenrechte lijn kiezen tussen de plaatsen, hij zou eigenlijk een route moeten uitstippelen die gebruikt maakt van de wegjes, kan moeilijk over daken etc klimmen eh

Selekteer in MapSource op je PC de route en klik op de knop Calculate (of Recalculate). Hierna wordt de route berekend. Deze route kun je daarna uploaden naar je GPS receiver.

Geplaatst
Beste,

Dat kan niet, maar heeft ook niet heel veel zin. De basemap is dermate grof dat je er in de praktijk weinig aan hebt: alleen grote plaatsen en de grote wegen ertussen (snelwegen)

Routes berekenen gaat niet met de Topo-kaarten, deze kun je alleen maar bekijken en niet gebruiken om routes te berekenen.

Wil je routes berekenen dan zul je minimaal de MetroGuide kaarten moeten hebben (= alleen routes maken op de PC) of de City Navigator (= routes op de PC én GPS)

Geplaatst

Beste,

Dat kan niet, maar heeft ook niet heel veel zin. De basemap is dermate grof dat je er in de praktijk weinig aan hebt: alleen grote plaatsen en de grote wegen ertussen (snelwegen)

Routes berekenen gaat niet met de Topo-kaarten, deze kun je alleen maar bekijken en niet gebruiken om routes te berekenen.

Wil je routes berekenen dan zul je minimaal de MetroGuide kaarten moeten hebben (= alleen routes maken op de PC) of de City Navigator (= routes op de PC én GPS)

Dus ik kan de topo kaarten allen gebruiken voor te zien waar ik me bevindt, niet voor te zeggen nu ga ik eens een mooie wandeling ingeven en laat de gps me maar eens tonen waar ik moet inslaan?

Geplaatst

Dat is nu weer te snel gezegd. Je kunt niet navigeren, dus niet bij volgende paardekastanjeboom rechts af ;). Maar je kunt wel een route maken en dan die route lopen. Je zult dan op elk punt waar je van richting veranderd een waypoint moeten maken.

Misschien even de gebruiksaanwijzing even lezen ;).

Geplaatst (bewerkt)
Dus ik kan de topo kaarten allen gebruiken voor te zien waar ik me bevindt, niet voor te zeggen nu ga ik eens een mooie wandeling ingeven en laat de gps me maar eens tonen waar ik moet inslaan?

Klopt helemaal ;) De gps gaat je niet tonen welk pad je moet in slaan. Wel kun je (bv. thuis op je pc) een route uitzetten in een bepaald gebied en je dan in het veld door je gps laten "sturen".

bewerkt door Peetee
Geplaatst

Als je leuke route wilt oefenen, moet je Ruud4d maar eens vragen of hij jou de WP's wilt sturen van Stevig Stappen 1,2 en 3 ;). Kun je mooi zien hoe het werkt volgens een route wandelen ;).

Geplaatst

Ow, pff, dacht dat het meer kon... Iemand die hem wilt kopen vanaf 400€?

Geplaatst

Als ik deze koop heb ik er waarschijnlijk dus weinig.

Kan ik hier Topo Nederland gewoon opzetten of moet ik me aan bepaalde codes houden?

Wie kan het me uitleggen voordat ik hem zou kopen?

Stuur AUB een mail of pb?

Knifemen

Geplaatst

Kan ik hier Topo Nederland gewoon opzetten of moet ik me aan bepaalde codes houden?

Knifemen

Topo NL heeft alleen code op PC nodig. Kan na het invoeren van deze code op iedere GPS gezet worden.

Geplaatst

Knifemen

Topo NL heeft alleen code op PC nodig. Kan na het invoeren van deze code op iedere GPS gezet worden.

Dus als ik deze gps zou over kopen moet het geen problemen opleveren?

En dat alles via mapsource inladen?

knifemen

Geplaatst

Knifemen

Dus als ik deze gps zou over kopen moet het geen problemen opleveren?

En dat alles via mapsource inladen?

knifemen

- Topo NL, code op PC, geen routeberekening op gps zelf

- Topo Belgie, code op PC, geen routeberekening op gps zelf

- City Navigator, code op pc gekoppeld aan hardware GPS unit, ook zeer gedetailleerd, route berekening op de gps (korste-snelste), 2 hardware unlocks, dus op 2 gps'sen te gebruiken. :no:

- Mapsource, programma voor de PC waaronder bovenstaande 3 draaien.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...