Spring naar bijdragen

cachemate


jojonl

Aanbevolen berichten

we zijn net terug van een vakantie in spanje, waarbij we dit keer geen stapel papier meenamen, geen internetcafe's bezochten (die waren in dat gedeelte ook op 1 vinger te tellen), alleen onze gps en onze pda. Daarop navigatiesoftware en cachemate.

via gsak > cachemate export

via gsak > poi export

 

en gaan!

 

geweldig!! alle beschrijvingen bij de hand, alle logjes direct verzameld in je eigen db zodat weer alles geexporteerd kan worden naar gsak.

 

Het enige nadeel is dat de foto's niet ondersteund worden, en ik ben nog niet op een efficiente manier gekomen van de foto's die horen bij de cachebeschrijving (en dus niet de logjes van anderen) ergens op de een of andere manier in de pda te krijgen.

maar ach, de spoilers willen we toch vaak liever niet gebruiken. Alleen zijn sommige cachebeschrijvingen niet text-prooved.

Misschien handig voor de reviewer om toch enige attentie daaraan te geven (want ook wap is natuurlijk niet echt geschikt voor de foto's).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

  • 3 weeks later...
pocket queries gezipt op de pda en cachemate leest ze,ook met de childpoints erbij

spoilersync voor de spoiler pictures en ozie ce voor de plaats, geweldig of niet. :dribble:

 

is er al een keer een versie van Spoilersync waarin je zelf een querry op kunt geven (dus reguliere expressie in de caption of titel kan zoeken? en wat is de ideale time out?)

 

/me downloadt cachemate

Link naar opmerking
Deel via andere websites

we zijn net terug van een vakantie in spanje, waarbij we dit keer geen stapel papier meenamen, geen internetcafe's bezochten (die waren in dat gedeelte ook op 1 vinger te tellen), alleen onze gps en onze pda. Daarop navigatiesoftware en cachemate.

via gsak > cachemate export

via gsak > poi export

 

en gaan!

 

geweldig!! alle beschrijvingen bij de hand, alle logjes direct verzameld in je eigen db zodat weer alles geexporteerd kan worden naar gsak.

 

Het enige nadeel is dat de foto's niet ondersteund worden, en ik ben nog niet op een efficiente manier gekomen van de foto's die horen bij de cachebeschrijving (en dus niet de logjes van anderen) ergens op de een of andere manier in de pda te krijgen.

maar ach, de spoilers willen we toch vaak liever niet gebruiken. Alleen zijn sommige cachebeschrijvingen niet text-prooved.

Misschien handig voor de reviewer om toch enige attentie daaraan te geven (want ook wap is natuurlijk niet echt geschikt voor de foto's).

Je werkt dan zeker met een Palm pda. Op PocketPc werkt het nl, is mijn ervaring, niet goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

pocket queries gezipt op de pda en cachemate leest ze,ook met de childpoints erbij

spoilersync voor de spoiler pictures en ozie ce voor de plaats, geweldig of niet. :thumbdown:

 

is er al een keer een versie van Spoilersync waarin je zelf een querry op kunt geven (dus reguliere expressie in de caption of titel kan zoeken? en wat is de ideale time out?)

 

/me downloadt cachemate

Ik zou uitkijken met programma's als spoilersync. Geocaching.com is er niet blij mee en je loopt de kans, ook met een langzame time out, te worden verbannen als geocacher. Zowel op IPadres als op geocachernaam.

Je zal niet de eerste zijn die dit is overkomen.

En de risico niet meer kunnen inloggen, geen cachepagina's meer kunnen zien, geen caches meer kunnen loggen, weegt niet op tegen het "voordeel" van dit soort programma's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf het moeilijk te verteren materie vinden. Je browser laat een signatuur achter, dat doet GSAK en SpoilerSync ook. Hieraan is de ware lurker te herkennen.

Aan spoilerSync hebben ze een hekel, aan GSAK blijkbaar niet, maar die vraagt steeds plaatjes op bij iedere keer dat je door je lijst met caches heen scrolt. Als een wilde gek dus. Waarom mag het gecontroleerd ophalen door SpoilerSync dan niet ?

Of gaat iemand me nu vertellen dat ik GSAK niet mag gebruiken op een open netwerk ???

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij vraagt GSAK helemaal niets op. Het is de pocketquery die je in GSAK zet die de gegevens van de cache heeft. Dat is maar een paar bytes. De gegevens van de Pocketquery bevatten geen plaatjes of je moet de paar icoontjes zien als plaatjes. Als je een cachepagina opent in GSAK, ga je in feite gewoon online via je browser, dan zie je de plaatjes/foto's, maar dan zie je ze per cache dat je aanklikt en je bent dan gewoon ingelogd op GC.com alsof je zonder GSAK ingelogd bent en caches bekijkt. Als je op dat moment geen internetverbinding hebt, en niet ingelogd bent bij gc.com, zie je maar bitter weinig, niets meer dan het stukje tekst in de listing, geen achtergrond, geen foto's.

 

Een programma als spoilersync logt zelf in op gc.com, via jouw gegevens, en haalt alles op. Niet alleen de cachepagina, ook de foto's in de listing, evenals alle foto's die ooit bij de logjes zijn geplaatst.

 

Als je gewoon inlogt, al dan niet via een omweg met GSAK, dan ben je zichtbaar als individueel ingelogd. Spoilersync en vergelijkbare progjes geven een dataverkeer dat vergelijkbaar is met 100den geocachers die tegelijk ingelogd zijn.

Als je dan de spoilersyncers over de hele wereld optelt die op dat moment tegelijk aan het syncen is, dan moet je niet raar opkijken, dat, samen met alle andere cachers die normaal ingelogd zijn, er weer eens eer server error of time out error komt.

 

Het is geen verhaal van die mag wel en die mag niet. Als GSAK zelf zoveel dataverkeer zou genereren, zou die ook geweerd worden. maar GSAK genereert geen enkele dataverkeer.

 

Je lurkt dus niet met GSAK :thumbdown: Het verschil in dataverkeer kan zelfs 1000voudig en meer zijn.

Om via GSAK en dan alleen al met alle queries die alle caches van Nederland bevatten, heb je een dataverkeer van ongeveer 15 Mb. Dan heb je alle 3000 caches van Nederland binnen. En dat doet dan GSAK ook nog niet maar dat doet gc.com voor de premiummember in de vorm van de queries.

Die 15 Mb die je ongeveer nodig bent voor 3000 caches, in te zien met GSAK, kun je bij sommige caches via spoilersync per cache nodig zijn. Het ligt er maar aan hoeveel foto's de loggers door de jaren heen achterlaten bij die cache in hun logjes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik blijf het moeilijk te verteren materie vinden. Je browser laat een signatuur achter, dat doet GSAK en SpoilerSync ook. Hieraan is de ware lurker te herkennen.

Aan spoilerSync hebben ze een hekel, aan GSAK blijkbaar niet, maar die vraagt steeds plaatjes op bij iedere keer dat je door je lijst met caches heen scrolt. Als een wilde gek dus. Waarom mag het gecontroleerd ophalen door SpoilerSync dan niet ?

Of gaat iemand me nu vertellen dat ik GSAK niet mag gebruiken op een open netwerk ???

 

Ik heb een keer in GSAK op print preview gedrukt terwijl mijn database met 2500 caches in Noorwegen openstond. Gevolg: in de internet explorer werd een eindeloze HTML-file gegenereerd van al deze caches, met alle afbeeldingen daarin.... Oeps! Ik had dit even niet helemaal door en was een tijdje weggelopen van de PC, IE had voor ik het in de gaten had zo'n 3000 afbeeldingen van het net geplukt, het merendeel daarvan van gc.com... Toen was ik wel eventjes heel bang voor een IP-ban!! Echter, nergens last van gehad... Zou GC.com de Internet Explorer als "veilig" beschouwen??? Zou er inderdaad een lijst zijn met illegale programmatuur?

bewerkt door Mr.Chaos
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je lurkt dus niet met GSAK :thumbup: Het verschil in dataverkeer kan zelfs 1000voudig en meer zijn.

Om via GSAK en dan alleen al met alle queries die alle caches van Nederland bevatten, heb je een dataverkeer van ongeveer 15 Mb. Dan heb je alle 3000 caches van Nederland binnen. En dat doet dan GSAK ook nog niet maar dat doet gc.com voor de premiummember in de vorm van de queries.

Die 15 Mb die je ongeveer nodig bent voor 3000 caches, in te zien met GSAK, kun je bij sommige caches via spoilersync per cache nodig zijn. Het ligt er maar aan hoeveel foto's de loggers door de jaren heen achterlaten bij die cache in hun logjes.

Op mijn GSAK zie ik in het onderste scherm weldegelijk dat er images (met lichte vertraging) geladen worden. En dat in het tempo waarin ik over de caches heen scroll.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, IE doet daar denk ik niets aan af. Je hebt dan mazzel gehad. Het is ook niet zo dat je sowieso een ban krijgt, je loopt de kans. Alhoewel, ondanks je 3000 plaatjes, al dan niet van gc.com geplukt, je met spoilersync er veel meer zou generen. Als je weet dat ik alleen al meer dan 1000 foto's online heb staan bij gc.com....

 

Ik heb in het verleden 2x een ban gehad. Een keer een paar dagen en een keer een paar weken, en alhoewel men bij gc.com deed alsof het een foutje van hun was, kon ik tussen de regels doorlezen dat het wel de laatste keer was dat de fout bij hun lag :thumbup:. En die 2 die ik er gehad heb was niet van 2x gebruik. Zo ineens was het er :thumbup: en ik kan je zeggen, dat dit een hele vreemde gewaarwording is. Niet alleen niet kunnen inloggen, geen enkele cache kunnen opvragen, geen cache kunnen printen, geen cache kunnen loggen. Je bent gewoon op dat moment uitgecached.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op mijn GSAK zie ik in het onderste scherm weldegelijk dat er images (met lichte vertraging) geladen worden. En dat in het tempo waarin ik over de caches heen scroll.

Maak een screenshot er van en laat het zien. Ik weet namelijk niet wat je bedoeld. Ik heb tig databases in GSAK en een enkele heeft meer dan 5000 caches en waypoints, geen enkele beweging als ik door de lijst scroll.

 

 

Kies een willekeurige cache uit in je lijst, kllik met de rechtermuisklik erop en kies voor Show offline (in browser) en je ziet wat er voor die cache in GSAK staat. En dan staat het niet in GSAK, dat is maar een verzamelprogramma, maar het staat in de database, en dat zal normaal gesproken de query zijn die je al eerder heb opgehaald.

 

Als je op dezelfde cache gaat staan met je muis en je kiets dan voor Open Waypoint URL, dan ga je gewoon als zonder GSAK online naar die ene cache. Als je gewoon scrollt door GSAK, wordt er niets via het internet ingeladen.

Of je moet een andere versie van GSAK hebben, maar ik heb vanaf dag 1 dat het uitgekomen is altijd de laatste versie. Nu is het 6.6.4. build 17

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus Xaa, dit is wat je zegt: dat schermpje onderaan GSAK is feitelijk een inline scherm van Explorer ?

Ik krijg ineens jeuk om de sniffer eens aan te zetten. Interresant.

Ik zal vannavond eens kijken (heb geen GSAK op mijn werk). Wellicht eoa nifty setting aanstaan.

bewerkt door thex
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bij mijn weten download spoilersync enkel de foto's die door de cache-eigenaar geplaatst zijn en niet alle foto's die de cachers in hun logs geplaatst hebben.

 

Dit maakt dat het aantal foto's dat gedownload wordt qua aantal goed meevalt.

 

Niet dat ik hiermee wil zeggen dat je ineens je ganse databank aan spoilersync moet aanbieden om zo gc.com leeg te plukken, maar ik heb (tot hiertoe) nog nooit problemen ondervonden met kleinere aantallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...