Spring naar bijdragen

cachemate


jojonl

Aanbevolen berichten

De files staan op mijn opslagkaartje en Cachemate maakt zelf een overzicht van folders met gpx files (of zip files) waaruit je kunt kiezen welke je wilt importeren. Pocket Query gedraaid via geocaching.com, op de PDA binnen gehaald via mail en met Cachemate zonder problemen ingelezen. Navigatie met Cachemate via Bluetooth GPS-muis is ook mogelijk (geen kaarten, alleen een pijl)

 

Hmmm, leg me dat eens uit? Ik heb nu een aantal gpx-files (met GSAK gegenereerd) op de SD gezet, maar ik zie niet "automatisch" een overzichtje.... Bovendien, wanneer het aantal WP's de 200 over gaat duurt het importeren erg lang.... :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hmmm, leg me dat eens uit? Ik heb nu een aantal gpx-files (met GSAK gegenereerd) op de SD gezet, maar ik zie niet "automatisch" een overzichtje.... Bovendien, wanneer het aantal WP's de 200 over gaat duurt het importeren erg lang.... :(

Hmm, Ik had de mijne op een SD-kaartje staan, en hoefde niks extra's te doen.

Importeren gaat inderdaad wat traag, maar dat doe je natuurlijk al vantevoren, en niet als je op het punt staat te gaan zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hmmm, leg me dat eens uit? Ik heb nu een aantal gpx-files (met GSAK gegenereerd) op de SD gezet, maar ik zie niet "automatisch" een overzichtje.... Bovendien, wanneer het aantal WP's de 200 over gaat duurt het importeren erg lang.... :(

 

Kun je beschrijven op welke manier je de files probeert te importeren? Na het opstarten van de Import Plugin (GPX/LOC import), klik ik op start en zie een window met de beschikbare GPX / ZIP files. Let er op dat je bij MAP: "alle mappen" selecteert en bij type "compatible files"

 

Het inladen van de waypoints duurt inderdaad vrij lang. Volgens de maker van Cachemate is het updaten van databases op een memory card vrij langzaam. Databases die in het interne geheugen staan worden blijkbaar sneller binnengehaald / geupdate, alleen heb je dan weer last van plaatsgebrek. Cachemate - memory card update

 

Wat ook nog handig is in Cachemate is het editten van de cachebeschrijving. De antwoorden op vragen in bijvoorbeerd multi's kun je zo direct in de cachebeschrijving zetten, wel zo overzichtelijk. Geen gedoe met losse blaadjes of electronische notities.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kun je beschrijven op welke manier je de files probeert te importeren? Na het opstarten van de Import Plugin (GPX/LOC import), klik ik op start en zie een window met de beschikbare GPX / ZIP files. Let er op dat je bij MAP: "alle mappen" selecteert en bij type "compatible files"

Juist, dat doe ik ook. In mijn geval staan daar dus meerdere bestandjes, omdat ik vanuit GSAK altijd filter op Traditional, Mystery, Multi en Other om de bestandsgroottes nog een beetje handzaam te maken. In totaal staan daar wel alle niet-gevonden caches in, dus uiteindelijk wordt het nog een vrij groot gevalletje. Wanneer je de bestanden één voor één importeerd, blijft dan na het importeren van een nieuwe gpx de informatie uit de vorige GPX staan?

 

Het inladen van de waypoints duurt inderdaad vrij lang. Volgens de maker van Cachemate is het updaten van databases op een memory card vrij langzaam. Databases die in het interne geheugen staan worden blijkbaar sneller binnengehaald / geupdate, alleen heb je dan weer last van plaatsgebrek. Cachemate - memory card update

Gelukkig is het interne geheugen niet zo groot... :(

Afijn, Cachemate loopt in iedergeval niet vast/vol zoals GPXsonar vaak deed. Wat dat betreft is er dus vooruitgang :-)

Wat ook nog handig is in Cachemate is het editten van de cachebeschrijving. De antwoorden op vragen in bijvoorbeerd multi's kun je zo direct in de cachebeschrijving zetten, wel zo overzichtelijk. Geen gedoe met losse blaadjes of electronische notities.

:) Dat is waar, maar moet nog een keertje in praktijk geprobeerd worden :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ook nog handig is in Cachemate is het editten van de cachebeschrijving. De antwoorden op vragen in bijvoorbeerd multi's kun je zo direct in de cachebeschrijving zetten, wel zo overzichtelijk. Geen gedoe met losse blaadjes of electronische notities.

:) Dat is waar, maar moet nog een keertje in praktijk geprobeerd worden :(

 

Ben ook wel benieuwd hoeveel de voice-logs innemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De plaatjes worden ook alleen maar opgehaald als je erop klikt en een internetverbinding hebt.

Klopt, maar daarna staan ze wel in je database, en zijn ze dus ook offline te bekijken.

 

Ik zie cachemate meer als een superhandig notitieblokje dat een hoop papier achterwege laat.

En met de uitgebreide logfuncties en ander moois, is het een mooie aanvulling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 7 months later...

Op de site van SpoilerSync staat:

Iemand enig idee hoe dit werkt.

 

Ik verwacht dat je SpoilerSync gebruikt om de foto's te downloaden en die vervolgens op je PPC parkeert.

En dat je CacheMate dan vertelt waar die foto's staan zo dat deze in de cache beschrijvingen kan laten zien.

 

Maar ik kan niets vinden wat hier op lijkt ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op de site van SpoilerSync staat:

Iemand enig idee hoe dit werkt.

 

Ik verwacht dat je SpoilerSync gebruikt om de foto's te downloaden en die vervolgens op je PPC parkeert.

En dat je CacheMate dan vertelt waar die foto's staan zo dat deze in de cache beschrijvingen kan laten zien.

 

Maar ik kan niets vinden wat hier op lijkt :lol1:

 

 

In cachemate options-preference-plugins-spoilersync intergration dan config en de plaats opgeven. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...