Kapitein Haak Geplaatst 21 september 2006 Geplaatst 21 september 2006 Ik meen me te herinneren dat caches (op events na) moeten voldoen aan een minimale beschikbaarheidsperiode. Dat was een issue met bijv caches rond de kerstperiode en zo. Maar ik kan dat in de richtlijnen zo gauw niet terugvinden. Nu zie ik dat kennelijk caches in de regio Eindhoven daar niet aan hoeven te voldoen (getuige een cache die minder dan een maand online is geweest, nu al wordt gearchiveerd met een note als 'het is leuk geweest, hij kan het archief in, de grap is leuk geweest'.) Dat zou wel prettig zijn, want ik zou graag een keer een cache maken op basis van de Eindhovense lichtjesroute, maar die is maar 3 weken per jaar beschikbaar. En ik denk dat als ik een alternatief ga bedenken voor de periode daarbuiten, dat dan niemand meer de lichtjesroute doet, maar alleen het alternatief. Is een dergelijke cache dan toch wel te maken en goedgekeurd te krijgen? (voor dit jaar zal het niet meer worden, want de lichtjesroute is al actief, maar voor komend jaar kan ik het dan eens gaan voorbereiden) Ik neem aan dat als het vantevoren bekend is dat hij niet aan die richtlijn gaat voldoen er dan ook geen toestemming wordt gegeven, hoewel ik ook weet dat er bij events soms soepel mee om wordt gegaan, anders zouden die eventkindercaches geen kans van slagen hebben. Daar zitten soms hele activiteiten omheen die alleen tijdens het event mogelijk zijn. Groeten kapitein Haak.
jowi Geplaatst 21 september 2006 Geplaatst 21 september 2006 Toevallig heb ik net deze week een email wisseling gehad met Kruimel die vertelde dat er een minimum periode is van 3 maanden. Mijn "Ophokplicht" die weer ge-reactiveerd is zou daar ook net niet aan voldoen (In het voorjaar was het een week of 10, en nu zal het wel weer zoiets zijn). Aan de andere kant kom ik rolletjes tegen die soms al binnen enkele weken weer verdwenen zijn vanwege de waardeloze plaatsen, of de "event" caches die ook vaak weer zo verdwenen zijn. (en dan bedoel ik niet het event zelf, maar de geplaatste caches ter ere van het event. Dat kan ook met een printoutje en zonder aanmelden op GC. Of blijven de puntjes-verslaafden dan weg?) Een tip van mijn kant: Ik leg meestal eerst een kissie een paar weken weg, als hij er na verloop van tijd nog ligt is het een goede plek en meld ik de cache aan op de site. Excuses voor het een beetje off-topic gaan.
Kapitein Haak Geplaatst 21 september 2006 Geplaatst 21 september 2006 Toevallig heb ik net deze week een email wisseling gehad met Kruimel die vertelde dat er een minimum periode is van 3 maanden. Mijn "Ophokplicht" die weer ge-reactiveerd is zou daar ook net niet aan voldoen (In het voorjaar was het een week of 10, en nu zal het wel weer zoiets zijn).Aan de andere kant kom ik rolletjes tegen die soms al binnen enkele weken weer verdwenen zijn vanwege de waardeloze plaatsen, of de "event" caches die ook vaak weer zo verdwenen zijn. (en dan bedoel ik niet het event zelf, maar de geplaatste caches ter ere van het event. Dat kan ook met een printoutje en zonder aanmelden op GC. Of blijven de puntjes-verslaafden dan weg?) Een tip van mijn kant: Ik leg meestal eerst een kissie een paar weken weg, als hij er na verloop van tijd nog ligt is het een goede plek en meld ik de cache aan op de site. Excuses voor het een beetje off-topic gaan. Denk er eens over na wat je zelf zou doen als je naar een event ging en je wel 3 caches kunt doen maar die niet bij je founds krijgt opgeteld. Ik denk dat je dan weet wat het antwoord is. Groeten Haak.
Goedweerloper Geplaatst 21 september 2006 Geplaatst 21 september 2006 Ik meen me te herinneren dat caches (op events na) moeten voldoen aan een minimale beschikbaarheidsperiode. Dat was een issue met bijv caches rond de kerstperiode en zo. Maar ik kan dat in de richtlijnen zo gauw niet terugvinden. Nu zie ik dat kennelijk caches in de regio Eindhoven daar niet aan hoeven te voldoen (getuige een cache die minder dan een maand online is geweest, nu al wordt gearchiveerd met een note als 'het is leuk geweest, hij kan het archief in, de grap is leuk geweest'.) Dat zou wel prettig zijn, want ik zou graag een keer een cache maken op basis van de Eindhovense lichtjesroute, maar die is maar 3 weken per jaar beschikbaar. En ik denk dat als ik een alternatief ga bedenken voor de periode daarbuiten, dat dan niemand meer de lichtjesroute doet, maar alleen het alternatief. Is een dergelijke cache dan toch wel te maken en goedgekeurd te krijgen? (voor dit jaar zal het niet meer worden, want de lichtjesroute is al actief, maar voor komend jaar kan ik het dan eens gaan voorbereiden) Welke cache is binnen een maand verdwenen met dat logje 'het is leuk geweest...'?
jowi Geplaatst 21 september 2006 Geplaatst 21 september 2006 Denk er eens over na wat je zelf zou doen als je naar een event ging en je wel 3 caches kunt doen maar die niet bij je founds krijgt opgeteld. Ik denk dat je dan weet wat het antwoord is.Ik zou dus gaan. Nog sterker: ben er zelfs al eens geweest. Het mysterie event was er zo een.
de Roode Lantaarn Geplaatst 21 september 2006 Geplaatst 21 september 2006 Nu ken ik die hele lichtjesroute niet maar die is dus maar 3 weken in het jaar als ik het goed begrijp. Is het misschien dan een idee om er de resterende 49 weken een nachtcache van te maken, of praat ik nu weer onzin?
de Roode Lantaarn Geplaatst 21 september 2006 Geplaatst 21 september 2006 Wow. Inderdaad iets onzinnigs van mijn kant. Ik heb net even de foto's bekeken. I'm impressed. Tis net even te ver maar misshien ooit (in combinatie met een aantal caches )
TheFalcon Geplaatst 21 september 2006 Geplaatst 21 september 2006 Welke cache is binnen een maand verdwenen met dat logje 'het is leuk geweest...'? Het gaat om een regendans, en met een maand is de cache verdwenen, en een halve maand later is het gearchiveerd. Het is dus 1.5 maand (nog steeds minder dan 3 maand, maar wel 2x zo lang als 'minder dan een maand'). De enige reden is dat de cache in kwestie domweg verdwenen is, niets meer en niets minder. Het is niet met opzet dat het minder dan 3 maand is.
TheFalcon Geplaatst 22 september 2006 Geplaatst 22 september 2006 Laatste update na 'werkoverleg': Het is de bedoeling de cache weer nieuw leven in te blazen.
FerryStreens&Fairyglitters Geplaatst 22 september 2006 Geplaatst 22 september 2006 Wat een ophef eigenlijk over het woordje een "grap" in een logje. De mensen die de cache gedaan hebben weten wel beter. Het was natuurlijk niet de bedoeling om tegen de richtlijnen in te gaan. Ik heb daar domweg niet bij stilgestaan toen ik de cache archiveerde. Ik heb Kruimeldief al een mailtje gestuurd met de vraag hoe ik (of hij voor mij) de cache uit het archief kan halen, dan kunnen we cache GCXFYY in ere herstellen en nog meer cachers voor het lapje gaan houden. Offtopic: Mag ik eigenlijk wel reclame maken voor mijn eigen cache?
Goedweerloper Geplaatst 22 september 2006 Geplaatst 22 september 2006 Welke cache is binnen een maand verdwenen met dat logje 'het is leuk geweest...'? Het gaat om een regendans, en met een maand is de cache verdwenen, en een halve maand later is het gearchiveerd. Het is dus 1.5 maand (nog steeds minder dan 3 maand, maar wel 2x zo lang als 'minder dan een maand'). De enige reden is dat de cache in kwestie domweg verdwenen is, niets meer en niets minder. Het is niet met opzet dat het minder dan 3 maand is. Jammer dat die cache weg is, het was voor een oppikker wel een goede. En ook ik was er ingetrapt. Nu zie ik iets verder dat de cache misschien weer terugkomt, goed idee. En als een cache binnen 3 maanden het archief ingaat omdat die is verdwenen dan is dat toch niet tegen de guidelines, want dan was er wel de intentie om die cache langer dan 3 maanden te laten liggen.
Team Firefox Geplaatst 6 februari 2007 Geplaatst 6 februari 2007 Vanmiddag een cache van ons gearchiveerd, die vijf weken online heeft gestaan. Helemaal vergeten dat het minimaal drie maanden moest zijn, naah jammer dan
stormpie Geplaatst 6 februari 2007 Geplaatst 6 februari 2007 Ik heb een cache vanaf zondag 28 januari aangeboden en die is ook nog niet online. Ik dacht al dat ik iets fout gedaan heb omdat dit ook mijn eerste cache is maar ik wacht wel ongeduldig verder.
Aanbevolen berichten