Spring naar bijdragen

Invullen cache eigenschappen


Aanbevolen berichten

Bijna 2000 forum bezoekers hebben de "Aanvullende functionaliteit" op deze site aangepast.

 

Onderdeel van de aanvullende functionaliteit is het kunnen maken van cache kaarten op specificatie. Daar wordt druk gebruik van gemaakt.

 

Bij het aanvragen van een activatie code is o.a. de volgende tekst te zien:

Door het aanvragen van de activatie code ga je akkoord met de verplichting tot het toekennen van de DHZ eigenschappen aan je caches.

Omdat iemand wel eens wat kan vergeten worden er regelmatig herinneringsmailtjes gestuurd. Daarin een opsomming van de caches die nog niet van de eigenschappen zijn voorzien.

 

Helaas krijg ik sterk de indruk dat de laatste tijd dat soort mailtjes door een aantal cachers als spam wordt genegeerd. Dat is jammer, want dat ondermijnt mijn werk.

De discussie over het gebruik van de eigenschappen van gc.com wil ik niet in. Daar ontbreekt immers een indicatie voor de afstand.

 

Omdat ik voor het gebruik van GoogleMaps bij de cache kaarten wat nieuwe functies aan het maken ben, zal ik het gebruik daarvan als eerste inzetten voor de niet ingevulde cache eigenschappen. Omdat dat nogal onhandig lezen is, zal ik daarbij ook een link aanbieden om de "aanvullende functionaliteit" weer uit te schakelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb af en toe wel een probleempje met die afstand indicatie, omdat een van mijn caches net 5 km lang is en een andere cache niet ver daarboven zit.

2-5 km vind ik cachers voor de gek houden, maar 5-10 is ook weer wat overdreven.

 

Zou het mogelijk zijn om die kilometer functie iets te veranderen zodat we gewoon de afstand in kilometers in kunnen vullen?

bewerkt door Goedweerloper
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan als je cache net 5 km lang is.. dat natuurlijk ook gewoon duidelijk in je cache vermelden... en als je twijfelt.. de 5 tot 10 km pakken , dan valt het altijd mee :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas krijg ik sterk de indruk dat de laatste tijd dat soort mailtjes door een aantal cachers als spam wordt genegeerd.

 

Helaas, ik heb deze functie terug eruit gesmeten, reden? Je spamde teveel ... :cry: Te ongeduldig?

 

Enne, nu heb ik toch een vraagje...

 

Ik heb een mailtje van een persoon dat vertelde dat jullie geen database hebt van de caches?

 

Citeer: "We (Geocaching.nl met of zonder stichting) hebben trouwens niet één cache in

de database staan"

 

Hoe zit dit nu?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas, ik heb deze functie terug eruit gesmeten, reden? Je spamde teveel ... :thumbdown: Te ongeduldig?

 

Tjonge, je gaat akkoord met iets en maakt je druk omdat je een mail over krijgt. Wees blij dat je een mail krijgt, een ieder kan wat vergeten. :angry:

Waarom regaeer ik ook eigenlijk op jouw....... :cry:

bewerkt door SN@G
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een mailtje van een persoon dat vertelde dat jullie geen database hebt van de caches?

 

Citeer: "We (Geocaching.nl met of zonder stichting) hebben trouwens niet één cache in

de database staan"

 

Hoe zit dit nu?

Ach ja, sommigen weten het beter...

 

Maar wat denk je zelf? Als ergens wordt bijgehouden welke eigenschappen er bij een cache horen, zouden we dan wel of geen database met caches hebben?

 

Kijk anders een hier, heb je meteen een maagd te pakken :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Helaas, ik heb deze functie terug eruit gesmeten, reden? Je spamde teveel ... mad.gif Te ongeduldig?

 

Enne, nu heb ik toch een vraagje...

 

Ik heb een mailtje van een persoon dat vertelde dat jullie geen database hebt van de caches?

 

Citeer: "We (Geocaching.nl met of zonder stichting) hebben trouwens niet één cache in

de database staan"

 

Hoe zit dit nu?

 

Wat een waardering voor het werk wat dagelijks door vele vrijwilligers in een hobby wordt gekozen... B)

 

Heirbaut Hunters, weet je wat ik denk? Ik denk van wel :P !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heirbaut Hunters, weet je wat ik denk? Ik denk van wel B) !
Number of caches: 32869

 

Number of caches without status: 0

Number of active caches: 8481

Number of inactive caches: 669

Number of archived caches: 1660

Number of caches with status out_of_scope: 22006

Number of black listed caches: 33

Number of caches with status approval: 0

Number of caches without loc_stamp: 1

 

Number of external requests: 3

Number of DHZ requests: 2

 

Number of cachers: 139815

Number of cachers with ranking: 97454

Number of FullStats users: 6868

Number of DIY users: 1862

 

Number of cache logs: 1760508

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb een mailtje van een persoon dat vertelde dat jullie geen database hebt van de caches?

 

Citeer: "We (Geocaching.nl met of zonder stichting) hebben trouwens niet één cache in

de database staan"

 

Hoe zit dit nu?

Ach ja, sommigen weten het beter...

 

Maar wat denk je zelf? Als ergens wordt bijgehouden welke eigenschappen er bij een cache horen, zouden we dan wel of geen database met caches hebben?

 

Kijk anders een hier, heb je meteen een maagd te pakken :P

 

Die sommige die het beter weten, dat was ik.

 

Alleen wordt hier het verhaal uit elkaar getrokken. Alle geocaches die online staan, staan online in de database van geocaching.com en niet in een database van geocaching.nl. Ook de nederlandse caches niet. Hetzelfde geldt voor de Belgische caches en uit welk land dan ook.

De caches die wij in de database hebben is een copie van het origineel dat op .com staat.

 

Dit allemaal naar aanleiding van een topic die ik hier gesloten heb wat een copie leek op een topic op de Belgische forum. Maar dat is hier offtopic B)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...