Spring naar bijdragen

Googlemaps


silverseven

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

bestaat er in google maps of in een andere online kaart service een bepaalde plaats aan te duiden

en dat je dan zo de coordinaten kan aflezen die je in je gps kan gebruiken?

Helemaal helder vind ik je vraag niet. Ik denk dat je op zoek bent naar een kaart waarop je de locatie kan aflezen. GeoGerard heeft op zijn site is iets gemaakt wat mogelijk bruikbaar is.

 

Wil je iets om van locatie naar een kaart te gaan, dan kun je gebruik maken van de 112 pagina.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

bestaat er in google maps of in een andere online kaart service een bepaalde plaats aan te duiden

en dat je dan zo de coordinaten kan aflezen die je in je gps kan gebruiken?

Helemaal helder vind ik je vraag niet. Ik denk dat je op zoek bent naar een kaart waarop je de locatie kan aflezen. GeoGerard heeft op zijn site is iets gemaakt wat mogelijk bruikbaar is.

 

Wil je iets om van locatie naar een kaart te gaan, dan kun je gebruik maken van de 112 pagina.

dat van geoGerard is zoiets ja

merci....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ga er even vanuit dat je een locatie hebt, zoals een straatnaam of een bepaalde plek waarbij je dan de coordinaten wilt weten.

 

Ik ga hiervoor zelf naar google earth. Met de muis de locatie aanklikken en je ziet het coordinaat onderin de statusbalk verschijnen.

 

Groetjes,

Boswijk Posse

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gebruik de GoogleMaps implementatie op mijn site onder het kopje GPX to GoogleMaps. En druk op de knop Show Google Map.

(deeplink: http://www.cachemaps.com/google/map2.php).

Als je dmv uit- en inzoomen naar de plek gaat waar je het coordinaat van wil weten en je muis-klikt daar, dan wordt er een marker neergezet die bij aanklikken de coordinaten toont in verschillende notaties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gebruik de GoogleMaps implementatie op mijn site onder het kopje GPX to GoogleMaps. En druk op de knop Show Google Map.

(deeplink: http://www.cachemaps.com/google/map2.php).

Als je dmv uit- en inzoomen naar de plek gaat waar je het coordinaat van wil weten en je muis-klikt daar, dan wordt er een marker neergezet die bij aanklikken de coordinaten toont in verschillende notaties.

 

 

Heel erg knap ! Bedankt hiervoor Bigbird!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gebruik de GoogleMaps implementatie op mijn site onder het kopje GPX to GoogleMaps. En druk op de knop Show Google Map.

(deeplink: http://www.cachemaps.com/google/map2.php).

Als je dmv uit- en inzoomen naar de plek gaat waar je het coordinaat van wil weten en je muis-klikt daar, dan wordt er een marker neergezet die bij aanklikken de coordinaten toont in verschillende notaties.

 

Kijk, da's nou weer erg handig! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de complimenten :D

 

Hebben jullie ook ontdekt dat je je eigen loc- of gpx-file kan tonen op de GoogleMapGoogleMap?

Druk op de Browse knop en wijs het gpx-of loc-bestand aan dat je wil tonen en vervolgens druk je op Show Google Map.

Alleen als de gpx-file ook nog van die extra waypoints heeft, dan wordt ie niet goed verwerkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank voor de complimenten :D

 

Hebben jullie ook ontdekt dat je je eigen loc- of gpx-file kan tonen op de GoogleMapGoogleMap?

Druk op de Browse knop en wijs het gpx-of loc-bestand aan dat je wil tonen en vervolgens druk je op Show Google Map.

Alleen als de gpx-file ook nog van die extra waypoints heeft, dan wordt ie niet goed verwerkt.

 

Ik heb .gpx files en .loc files geprobeerd en zie de mededeling 'bezig met laden', maaar krijg geen kaart in beeld. :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mag ik dat PHP script van je gebruiken? :)

Tuurlijk. Stuur even een PM met je emailadres...

Maar eh, de php doet maar een deel van het werk, nl het tonen van een file op googlemaps.

Je site moet ook mbv de browseknop een push van een bestand naar de juiste plek op internet regelen. Maar ook dat stukje html kan je van me krijgen.

 

Dank voor de complimenten :huh:

 

Hebben jullie ook ontdekt dat je je eigen loc- of gpx-file kan tonen op de GoogleMapGoogleMap?

Druk op de Browse knop en wijs het gpx-of loc-bestand aan dat je wil tonen en vervolgens druk je op Show Google Map.

Alleen als de gpx-file ook nog van die extra waypoints heeft, dan wordt ie niet goed verwerkt.

 

Ik heb .gpx files en .loc files geprobeerd en zie de mededeling 'bezig met laden', maaar krijg geen kaart in beeld. :no:

Als je grote bestanden gebruikt kan het heeeeeeeeel lang duren. Ik raad aan niet meer dan een stuk of 20 caches tegelijk in je loc of gpx file te hebben. Wil je er meer tonen dan is GoogleEarth mogelijk een beter medium. Of CacheMaps gebruiken om het op een kaart te zetten. Of GSAK gebruiken samen met CacheMaps om een selectie op een kaart te zetten en/of te tonen in GoogleMaps.

Als dit inderdaad de oorzaak is en je wil meer info over CacheMaps, laat maar even weten.

bewerkt door BigBird
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...