Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Voor een cache heb ik een startcoordinaat berekend. Deze coordinaat kan ik controleren zie onderstaande tekst:

"Wil je het startcoordinaat controleren, tel dan alle getallen van het startcoordinaat op volgens de rijsom-methode. De goede uitkomst = 1"

Ik heb geen dee hoe de rijsommethode werkt. Wie wel?

Geplaatst

Rijsom klinkt mij als een equivalent van het stapeltellen.

Huh?

Stel, je hebt het getal 6986. Tel alle afzonderlijke cijfers bij elkaar op. Volgens mij 29.

Nu tel je de individuele cijfers ook weer bij elkaar op. 2+9=11, als ik me niet vergis.

He, 11, ook weer twee cijfers. Tel ze afzonderlijk bij elkaar en -onder voorbehoud- 1+1=2.

Kortom de rijsom van 6986 is 2.

Het kan natuurlijk ook een andere methode zijn, maar dit klinkt wel als een rijsom-methode.

Geplaatst

Bedankt, coordinaat gecontroleerd, en dat was maar goed ook want er zat toch een foutje in.

Hopelijk het laatste foutje voor vandaag. We gaan vandaag inderdaad op bedevaart. Het weer is in iedergeval prachtig.

Geplaatst (bewerkt)

Misschien handig om toe te voegen aan de Geocaching Begrippenlijst van Williii Carrotte, want daar staat rijsom methode nog niet bij. :eek:

bewerkt door Ringeling
Geplaatst
Misschien handig om toe te voegen aan de Geocaching Begrippenlijst van Williii Carrotte, want daat staat rijsom methode nog niet bij. :eek:

En stapeltellen trouwens ook niet :blink:

Geplaatst

De rijsom-methode wordt dus naast stapeltellen ook wel "herleiden tot 1 cijfer" genoemd.

Voor diegenen die ook in Duitsland cachen! In het duits is het quersumme.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...