Spring naar bijdragen

GSAK en OziCE


Mr.Chaos

Aanbevolen berichten

Ik heb ook GSAK versie 7+ en dit werkt nu na aanpassing helemaal super!

 

Ik heb alleen nog 1 probleempje en dat is dit verhaal ik citeer:

'en verder heb ik nog wat leuke features aan de waypoints gehangen, zoals een geluidje en een plaatje als je in de buurt van het WP komt'

 

Bij mij doet het geluidje het nog niet en het plaatje voor als je in de buurt komt ook niet.

Iemand suggesties ?

 

zo ziet de wpt eruit:

1, Marsroute, 52.4857, 6.1234666666, , 118, 1, 3, 0, 65280, Ongeveer 1 meter naast een omgevallen bo, 0, 0, 25, -777, 6, 0, 17, 6, 3.00, 2, test/GCJBEQ.htm, default.wav, M.bmp

 

Ik vraag me af net als bij GCJBEQ.htm inladen (staat een directory voor) moet dat niet voor default.wav en M.bmp

 

 

 

In 1e instantie lukte het niet (meer) ook niet bij Lantaarn. Achteraf bleek dat het te maken had met de nieuwe versie van GSAK. Een aanpassing gekregen van Mr.Chaos en het werkt weer bij de Roode Looplamp.

 

Voor de volledigheid zal ik de aanpassing ook nog maar even op deze plaats melden. Dit is alleen voor de mensen die GSAK vanaf versie 7 gebruiken!

 

Sinds versie 7 worden bij de HTML-export van GSAK bestanden gegenereerd met de bestandsnaam GCxxxx.htm in plaats van vroeger 1.htm, 2.htm, etc. In het gegenereerde Ozi-wpt bestand moet de naam van de attachment die eraan hangt dus even aangepast worden. Je kan dit oplossen door in de macro deze regel

 

$Out = $Out + $Filename + "/" + NumToStr($aantal) + ".htm" + ", "

 

te vervangen door onderstaande

 

$Out = $Out + $Filename + "/" + $d_Code + ".htm" + ", "

bewerkt door reej
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Bij mij doet het geluidje het nog niet en het plaatje voor als je in de buurt komt ook niet.

Iemand suggesties ?

 

Ik heb wel een suggestie, aangezien ik ook een tijdje aan het klooien ben geweest voordat ik het aan de praat had. Waarschijnlijk heb je OziexplorerCE niet geïnstalleerd in de standaard directory, maar op een geheugenkaart o.i.d. Er gaat dan wat mis met de installatie (zie hier), dit moet je even handmatig rechtzetten, daarna werkt het waarschijnlijk gewoon.

 

If you tell the Add/Remove Program Manager that you do not want to install to the default application install directory and choose say the storage card then the installation will be totally stuffed up. Instead of installing the software exe files and common files to the same folder (OziExplorer) they will be installed to separate folders using descriptive names instead of the specified name in the install files. The common files must be located in the same folder as the exe files so you will need to manually move all the files and folders in the CE OziExplorerCE Common Files folder to the CE OziExplorerCE folder.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank je ik ga het direct uitproberen!

 

 

Bij mij doet het geluidje het nog niet en het plaatje voor als je in de buurt komt ook niet.

Iemand suggesties ?

 

Ik heb wel een suggestie, aangezien ik ook een tijdje aan het klooien ben geweest voordat ik het aan de praat had. Waarschijnlijk heb je OziexplorerCE niet geïnstalleerd in de standaard directory, maar op een geheugenkaart o.i.d. Er gaat dan wat mis met de installatie (zie hier), dit moet je even handmatig rechtzetten, daarna werkt het waarschijnlijk gewoon.

 

If you tell the Add/Remove Program Manager that you do not want to install to the default application install directory and choose say the storage card then the installation will be totally stuffed up. Instead of installing the software exe files and common files to the same folder (OziExplorer) they will be installed to separate folders using descriptive names instead of the specified name in the install files. The common files must be located in the same folder as the exe files so you will need to manually move all the files and folders in the CE OziExplorerCE Common Files folder to the CE OziExplorerCE folder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 11 months later...

Inmiddels nieuwe versie van gemaakt vanwege OziExplorer 2.xx

 

even mijn engelse post (link) op gsak:

 

*New 29-July 4.00AM updated version 1.1 (old original 1.0 from Mr Chaos)

 

Because the 1.0 macro version does not support OziExplorer v2.xx only v1.xx.

I use this macro to make .wpt selection to my OziExplorerCE v2.19

Also the HTML page is made automaticly by this macro.

This can be opened in OziExplorerCE by command 'open attachment'.

 

Don't forget the path settings in the maco before you start.

 

Put copy.cmd-bestand in map 'macros' in GSAK (C:\program files\GSAK\Macros\)

Copy 10 bmp-files to map where you put 'wpt' file on PDA. (let it show you a picture if you enter the cache within 25 meter)

 

link

bewerkt door reej
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Ben ook even aan het stoeien met deze op het oog zeer interessante macro. IK heb toch nog wel een paar probleempjes waarmee ik wel wat hulp kan gebruiken.

 

Ik heb geen card reader beschikbaar voor het Micro sd cardje wat ik gebruik. Kan ik nu ook gewoon de files creeeren op de PC? (zoals bijvoorbeeld de default setting C:\SD\DATA?) Dit lijkt me toch geen probleem? bij mij blijft de map echter helemaal leeg....

 

De WPT en HTML files worden wel gevult.

 

Voor de volledigheid, dit zijn mijn settings:

 

#*******************************************

# MacDescription = OziExport macro for OziExplorer 2.xx with File Attachment field to work on a Pocket PC

# MacVersion = 1.1

# MacAuthor = Modify by ReeJ (original developer Mr.Chaos)

# MacFileName = macro.txt

# MacUrl =http://www.zwollywood.com

#*******************************************

$path = "C:\Temp\" # <-- (needed) temp path

$path2 = "C:\TEMPWPT\" # <-- (optional) Oziexplorer for PC Path

$card = "C:\" # <-- (needed) root memory card or root local diskpartition

$cardpath = "C:\SD\Data\" # <-- (needed) memory card map&data files path or local path

 

 

Ik draai GSAK versie 7.2.3.24 en OZI 2.19 en heb de aangepaste versie van ReeJ gedownload.

 

bovenstaand probleem is opgelost!

 

Wel heb ik nog het volgende probleem...bij sommige mulit caches is het wel hadnig om de foto's te zien in de cache beschrijvingen.....en die zie ik helaas niet....als ik de HTML handmatig open (niet via OZI) dan zie ik de foto's wel in de HTML files....en als ik in OZI open attachement doe dan zie ik alleen rode kruizen...

 

Iemand heir al ervaring mee en mogelijk een oplossing?

bewerkt door team_heidehippers
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Team heidehipper voor de link naar dit onderwerp.

 

Ik heb alles gedaan volgens de omschrijving in het eerste bericht met de bestanden van Reej van 29 juli. Het lijkt goed te gaan, maar mijn gegenereerde .wpt-file blijkt leeg te zijn. Weet iemand hoe dit komt?

Wat ik ook niet snap is waarom je de drive van je geheugenkaart moet opgeven in de macro als je de bestanden na het uitvoeren van de macro zelf nog naar de geheugenkaart moet kopiëren.

Misschien komt het ook omdat ik zelf totaal geen kaas heb gegeten van macro's. Wellicht kan iemand nog uitvoeriger stap voor stap omschrijven wat de bedoeling is. Bvd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dank Team heidehipper voor de link naar dit onderwerp.

 

Ik heb alles gedaan volgens de omschrijving in het eerste bericht met de bestanden van Reej van 29 juli. Het lijkt goed te gaan, maar mijn gegenereerde .wpt-file blijkt leeg te zijn. Weet iemand hoe dit komt?

Wat ik ook niet snap is waarom je de drive van je geheugenkaart moet opgeven in de macro als je de bestanden na het uitvoeren van de macro zelf nog naar de geheugenkaart moet kopiëren.

Misschien komt het ook omdat ik zelf totaal geen kaas heb gegeten van macro's. Wellicht kan iemand nog uitvoeriger stap voor stap omschrijven wat de bedoeling is. Bvd.

 

de geheugenkaart locatie mag je alles invullen zolang het maar bestaat.

Ik heb het volgende:

$path = "C:\temp\" # <-- (needed) temp path

$path2 = "C:\OziExplorer\Data\" # <-- (optional) Oziexplorer for PC Path

$card = "C:\" # <-- (needed) root memory card or root local diskpartition

$cardpath = "C:\SD\Data\" # <-- (needed) memory card map&data files path or local path

 

probeer dit eens...

 

Wel natuurlijk deze mappen aanmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Ik heb helaas nog steeds geen oplossing gevonden voor het ontbreken van de plaatjes in de cachebeschrijvingen.....De plaatjes heb ik in GSAK wel laten grabben en zitten ook in de HTML file die ik heb gekopieerd naar de PDA (als ik handmatig de HTML open dan zie ik de pics wel)....in OZI blijf ik echter grote rode kruizen zien....

 

Heeft iemand een idee hoe ik hier ook de plaatjes kan zien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...

Ik had weer eens tijd om hier mee verder te klooien. Uiteindelijk bleek het in mijn geval vooral een geval van beter lezen. Het is dus gelukt. In eerste instantie werden mijn HTML-files niet naar de geheugenkaart gekopieerd. De wpt-file daarentegen wel! Nu zit er in de nieuwe Ozi-versie standaard een spatie in de mapnaam: 'OziExlorer 2'. Ik heb daarom een andere plek aangewezen voor de bestanden zonder spaties en dat werkte gelukkig wel!

 

Nu heb ik een TyTN II en daarin zit een microSD. Is het ook mogelijk om de macro uit te voeren zonder dat ik deze microSD uit de TyTN II en vervolgens in een adapter en vervolgens in een cartreader moet stoppen door de TyTN II met een USB-kabel te verbinden met mijn PC?

 

Verder krijg ik ook rode kruizen te zien waar afbeedingen zouden moeten staan. In mijn geval krijg ik de afbeeldingen echter ook niet te zien als ik zonder OziCE de HTML-files open. Ik vermoed dus dat dit aan de instellingen van mijn GSAK-export-HTML ligt. Kan iemand dit bevestigen en hopelijk ook aangeven hoe je dit moet aanpassen.

Overigens krijg ik de afbeeldingen wel te zien als ik internetverbinding maak maar dat wil ik ivm het feit dat dat energie vreet zoveel mogelijk voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan. Er zijn geloof ik 2 sync programma's die dit aankunnen. De bedoeling is dat je de file in een map op je PC zet met GSAK en dat zodra de WM-device synchroniseerd deze map meegnomen word. De ene heet mobsync maar er is een betere. Naam ben ik kwijt. Google eens met file sync PPC oid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kan in GSAK ook aangeven dat hij de foto's moet grabben ofzo...

 

Dan zitten ze in de HTML export. Dat werkt bij mij in ieder geval voor de HTML in de browser...als ik vanavond thuis ben dan zal ik even het tabblad opzoeken waar die optie ook alweer zat.

 

maar vervolgens kun je ze in OZI nog niet zien...bij mij in ieder geval niet...dus daar zit nog een probleempje waar ik nog een oplossing voor moet vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan. Er zijn geloof ik 2 sync programma's die dit aankunnen. De bedoeling is dat je de file in een map op je PC zet met GSAK en dat zodra de WM-device synchroniseerd deze map meegnomen word. De ene heet mobsync maar er is een betere. Naam ben ik kwijt. Google eens met file sync PPC oid.

 

Synctoy van Microsoft?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het is inmiddels helemaal gelukt! Met 1 druk op de knop zorgt de macro bij mij nu dus voor een wpt-bestand die middels de funtie 'open bijlage' gekoppeld is aan een door GSAK gegenereerd HTML-file met plaatjes (geen rode kruizen meer).

Ik maak nog wel gebruik van de microSD-adapter, want zonder dit (als de PPC dus direct gekoppeld is aan mijn PC via USB) duurt het vele m alen langer.

 

Nu heb ik nog 1 wens:

Met GPX-sonar koppelde ik de GPX-file altijd aan een spoiler-bestand die ik via SpoilerSync had gegenereerd. Kan ik deze spoilerbestanden nu ook aan de HTML-file koppelen die ik via een waypoint in OziCE open? Of (nog beter!) is het genereren van een spoilerbestand ook in de macro in te bouwen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...