Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Mijn etrex legend heeft een barst opgelopen in het doorzichtige plastic dat voor de LCD zit. Ik heb hem tweedehands gekocht.

Zou dat te repareren zijn? En moet ik dan naar sailtron? Enig idee wat dat zou gaan kosten?

Geplaatst

Je kunt in iedergeval eens contact opnemen met Sailtron of een dealer, zoals "Notter". Ze hebben daar nog wel eens dummy-toestellen liggen waarvan ze zo nu en dan de onderdelen gebruiken om een gps te repareren.

Geplaatst

Goed idee! Ik heb helpdesk@gps.nl even een mailtje gestuurd. Garmin.com had ik ook al gemailt. Maar, grote bedrijven een beetje kennende kan ik daar wel een weekje op wachten.

Ik heb even lopen testen, en het lijkt erop dat de rest van de gpsr geen schade heeft ondervonden. Alle functies werken naar behoren en ik heb nog geen dode pixels kunnen ontdekken op het scherm. Het lijkt erop dat het dus alleen het beschermplaatje is.

Geplaatst

Knap, het is gen plastic, maar speciaal materiaal welke bijzonder flexibel en sterk is. Garmin heeft er proeven mee gedaan, en je kunt erop staan, door laten buigen, de pixels uit je gps knijpen, en nog is het 'plastik' heel. Het spul heet: lexaan. Ik ben dan ook erg benieuwd naar hun reactie.

Geplaatst
Knap, het is gen plastic, maar speciaal materiaal welke bijzonder flexibel en sterk is. Garmin heeft er proeven mee gedaan, en je kunt erop staan, door laten buigen, de pixels uit je gps knijpen, en nog is het 'plastik' heel. Het spul heet: lexaan. Ik ben dan ook erg benieuwd naar hun reactie.

Lexaan is volgens mij wel een plastic (je weet wel, de categorie plastics), maar dat is een scheikundig puntje waar het nu even niet om gaat. Ik weet dat lexaan heel sterk is, ik werk er op school mee. Je kan er een soldeerbout van 400 graden tegenaan houden en dan gebeurt er niks. Je kan er met een verfbrander van 440 graden tegenaanblazen en het enige wat het doet is iets kromtrekken. En dat trekt weer recht naarmate het afkoelt.

Maar goed. De GPS ziet er dus nu zo uit (crappy webcam foto)

gpsbarst6kp.jpg

Die barst is ontstaan doordat er een zware houten kist bovenop is gezet. De GPS zat namelijk in mijn jaszak, en die jas lag op tafel. En een of andere persoon had besloten er een zware kist op te zetten. Dus vandaar.

Geplaatst

Dan heb je mats dat de pixels nog heel zijn. Je kunt ze namelijk zo kapot drukken. Wellicht heeft TEam Minouschka nog een reserve voor je. Hij heeft een paar ' aan elkaar geknusteld' .

Geplaatst
Dan heb je mats dat de pixels nog heel zijn. Je kunt ze namelijk zo kapot drukken. Wellicht heeft TEam Minouschka nog een reserve voor je. Hij heeft een paar ' aan elkaar geknusteld' .

Ja inderdaad. Geluk bij een ongeluk dat de hardware zelf geen schade heeft ondervonden tot nu toe. Zou Minouschka een nieuw lexaanplaatje hebben? Of bedoelde je dat niet?

Geplaatst

Yep, hij heeft een aantal Etrexen geconsumeerd. Er moet wat over zijn. Schrijf hem eens een mailtje. Je weet maar nooit.

Geplaatst

Als dat lexaan zo sterk was als ze zeggen dan was mijn legend niet kapot gegaan.

Lopend door een weiland in de ene hand de gps en in de andere hand de telefoon (van het werk) , en wat laat ik vallen, juist ja.... :beerchug: en dan ook nog op de enige steen in een wieland van meerdere Hectares.

Gevolg; barst in het venster. :beerchug:

Op gestuurd naar Futurum, kosten ca € 100,-

Geplaatst
Als dat lexaan zo sterk was als ze zeggen dan was mijn legend niet kapot gegaan.

Lopend door een weiland in de ene hand de gps en in de andere hand de telefoon (van het werk)  , en wat laat ik vallen, juist ja....  :beerchug: en dan ook nog op de enige steen in een wieland van meerdere Hectares.

Honderd euro? Jemig. Ik heb 110 voor het apparaat betaald....

Thex: Ik ga het eens proberen. :ph34r:

Geplaatst

Lopend door een weiland in de ene hand de gps en in de andere hand de telefoon (van het werk)  , en wat laat ik vallen, juist ja....  :beerchug: en dan ook nog op de enige steen in een wieland van meerdere Hectares.

Het lijkt me sterk dat het lexaan ( makrolon ) is...dit is namelijk niet krasvast, tenminste als je het probeert te polijsten maak je er hele fijne krasjes op...ook met een zachte doek.

En gezien de foto lijkt het me totaal uitgesloten dat het lexaan is.

werk jaren met lexaan en dat scheurt niet op die manier..

Maar goed.....succes met je schermpje.

Als je er niet uitkomt kan ik er een voor je namaken, alleen is het dan nog de kunst om die andere er zonder verdere problemen van je huidige gps eraf te halen.

Geplaatst
Het lijkt me sterk dat het lexaan ( makrolon ) is...dit is namelijk niet krasvast, tenminste als je het probeert te polijsten maak je er hele fijne krasjes op...ook met een zachte doek.

En gezien de foto lijkt het me totaal uitgesloten dat het lexaan is.

werk jaren met lexaan en dat scheurt niet op die manier..

Maar goed.....succes met je schermpje.

Als je er niet uitkomt kan ik er een voor je namaken, alleen is het dan nog de kunst om die andere er zonder verdere problemen van je huidige gps eraf te halen.

Thanks. Ik hoop dat ik het een beetje goedkoop kan laten repareren. (om en nabij de 50 euro zou me echt gelukkig maken. Maar ik denk dat dat er eigenlijk niet in zit.)

Arme student, he.... Maar goed, dit is niet iets wat een beetje vakantiewerk niet kan oplossen.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...