jojonl Geplaatst 4 januari 2007 Geplaatst 4 januari 2007 het blijft een hot item, en laat ik ook even mijn duit in het zakkie doen. mi wordt het doel van het reviewen een beetje vergeten. Nadat je je toestemming met plaatselijken hebt geregeld moet je hetgeen wat je van plan bent online gaan krijgen. Uit de algemene richtlijnen: Algemene Richtlijnen Door het aanmelden van een Cache, verzeker je ons ervan dat je voldoende toestemming hebt om je Cache te verstoppen op de door jou aangegeven locatie. Als we in de omschrijving dingen tegenkomen die wijzen op het negeren van "verboden toegang" (of iets van die strekking), wordt je Cache direct gearchiveerd. In theorie zou het dus zo kunnen zijn, dat de legger lak heeft aan de plaatselijken; ter review aanbiedt en dat de reviewer de cache afkeurt. Doet hij dit terwijl de doos wel al begraven is, dan is het mosterd na de maaltijd lijkt me! Reviewen moet mi betekenen: checken of de inhoud klopt, punten goed zijn aangeleverd waarbij locatiegegevens gecheckt kunnen worden, en of er aan standaarden als N spatie graden en E005 zonder spatie gehouden is. Uiteindelijk blijft de plaatser altijd verantwoordelijk of een cache actief is of niet. En als het de reviewer nu te veel werk is om caches direct inactief te zetten, dan is het wellicht een idee om eens over een andere workflow na te denken. Ik kan me inmiddels ook wel voorstellen dat 2 reviewers op een zeer actief cacheland als Nederland wat aan de krappe kant wordt. Dan moet je daar dus ook iets aan doen. By the way: als plaatser vind ik het ook des te leuker om de dag dat je de cache actief maakt, me als 'toevallige voorbijganger' te begeven in het gebied van de cache. En aangezien ik gewoon naar mijn werk moet, geen hele dagen de tijd heb om online te checken of mijn nieuwe cache online is gekomen (en absoluut geen 100% van mijn tijd mijn mail check), en tsja ook andere verplichtingen heb dus dat ik toch enigszins invloed zou willen hebben op het moment van lancering, zou dat ook een extra aanbeveling kunnen zijn om de workflow anders te laten gaan. Wat me trouwens verbaasd hierbij: als de cache eenmaal online is, hoor je niemand meer over het feit dat een plaatser zijn eigen cache inactief kan maken. En ook dat kan toevallig op de dag zijn dat mensen naar de cache gaan zoeken. Maar goed ik houd me wel aan de regels, maar ik denk dat het geoptimaliseerd kan worden.
DanPan Geplaatst 4 januari 2007 Geplaatst 4 januari 2007 Mij lijkt het beter om een proefloper te hebben voordat een cache online gaat: de beschrijving is ter plekke gecontroleerd, en er is de garantie dat het doosje er ligt!Ik ben het volledig met je eens, een nieuwe cache laten proeflopen voorkomt DNFs en frustraties bij de FTF-ers. En ben er maar zeker van een cache die start met negatieve kritiek lokt niet veel bezoekers meer...
Team Aragorn Geplaatst 4 januari 2007 Geplaatst 4 januari 2007 Iedere plaatser werkt natuurlijk op zijn/haar eigen manier. Soms denk ik dat het mensen allemaal niet snel genoeg kan gaan. Doosje alvast verstoppen zonder dat je weet of het (daar) mag? Route eerst bedenken en dan pas overleggen met de beheerder? Doe gewoon rustig aan! Ik zoek eerst een mooi gebied uit (want ik leg alleen multicaches). Dan ga ik op zoek naar de eigenaar/beheerder om te vragen of daar een route en een doosje mag komen. Extra voordeel: zo iemand weet vaak veel meer dan jij van het gebied en kan je nog goede tips geven voor leuke plekken om de route langs te plannen. Daarna zet ik een globale route uit en zoek (met cachersogen) een paar mogelijke cachelocaties uit. Weer overleg, of dit allemaal kan. Intussen - als de globale toestemming binnen is - kun je op je gemakje een mooie cachepagina aanmaken want het hele toestemmings/planningsverhaal kan wel een paar maanden in beslag nemen. Is alle definitieve toestemming geregeld, dan breng ik de eventuele aanwijzingen onderweg aan en leg de cachedoos. Nu wordt het tijd voor de proeflopers. Als ik hun opmerkingen heb verwerkt, kan de cachebeschrijving naar de reviewer. De laatste stap, goedkeuring door gc, is tot nu toe altijd een fluitje van een cent geweest (en ja, het gaat dan ook nog eens supersnel). Resultaat? Iedereen tevreden, lijkt me zo. Bovendien heb ik op deze manier ook nog tijd om zelf caches te gaan zoeken! Groetjes, Fangorn.
Kruimeldief Geplaatst 4 januari 2007 Geplaatst 4 januari 2007 En dan de volgende vragen, het was mij nog niet duidelijk hoe het bij een 'retracted' cache in z'n werk gaat. De caches waarvan ik weet dat die 'retracted' zijn heb ik nooit meer teruggezien, zoals die van Geopatra. Ik weet niet of er caches retracted zijn of staan van geopatra. het is aan de cache-eigenaar hoe lang zoiets duurt. Het retracten is een optie dat maar zelden gebruikt wordt. Er wordt wel veel geklaagd over caches die online komen zonder dat er een cache ligt, en als je deze topic leest, lijkt het alsof het dagelijks werk is,maar niets is minder waar. Het is eerder 1% dan 2% van alle caches die online komen. Dat het lijkt alsof het steeds vaker gebeurd is logisch. Er komen steeds meer cachers, steeds meer cache-eigenaren en steeds meer nieuwe caches.
Gast Team_Maju Geplaatst 4 januari 2007 Geplaatst 4 januari 2007 het blijft een hot item, en laat ik ook even mijn duit in het zakkie doen. mi wordt het doel van het reviewen een beetje vergeten. Nadat je je toestemming met plaatselijken hebt geregeld moet je hetgeen wat je van plan bent online gaan krijgen. Uit de algemene richtlijnen: Algemene Richtlijnen Door het aanmelden van een Cache, verzeker je ons ervan dat je voldoende toestemming hebt om je Cache te verstoppen op de door jou aangegeven locatie. Als we in de omschrijving dingen tegenkomen die wijzen op het negeren van "verboden toegang" (of iets van die strekking), wordt je Cache direct gearchiveerd. In theorie zou het dus zo kunnen zijn, dat de legger lak heeft aan de plaatselijken; ter review aanbiedt en dat de reviewer de cache afkeurt. Doet hij dit terwijl de doos wel al begraven is, dan is het mosterd na de maaltijd lijkt me! Reviewen moet mi betekenen: checken of de inhoud klopt, punten goed zijn aangeleverd waarbij locatiegegevens gecheckt kunnen worden, en of er aan standaarden als N spatie graden en E005 zonder spatie gehouden is. Uiteindelijk blijft de plaatser altijd verantwoordelijk of een cache actief is of niet. En als het de reviewer nu te veel werk is om caches direct inactief te zetten, dan is het wellicht een idee om eens over een andere workflow na te denken. Ik kan me inmiddels ook wel voorstellen dat 2 reviewers op een zeer actief cacheland als Nederland wat aan de krappe kant wordt. Dan moet je daar dus ook iets aan doen. By the way: als plaatser vind ik het ook des te leuker om de dag dat je de cache actief maakt, me als 'toevallige voorbijganger' te begeven in het gebied van de cache. En aangezien ik gewoon naar mijn werk moet, geen hele dagen de tijd heb om online te checken of mijn nieuwe cache online is gekomen (en absoluut geen 100% van mijn tijd mijn mail check), en tsja ook andere verplichtingen heb dus dat ik toch enigszins invloed zou willen hebben op het moment van lancering, zou dat ook een extra aanbeveling kunnen zijn om de workflow anders te laten gaan. Wat me trouwens verbaasd hierbij: als de cache eenmaal online is, hoor je niemand meer over het feit dat een plaatser zijn eigen cache inactief kan maken. En ook dat kan toevallig op de dag zijn dat mensen naar de cache gaan zoeken. Maar goed ik houd me wel aan de regels, maar ik denk dat het geoptimaliseerd kan worden. Als je dan toch naar de richtlijnen verwijst... vergeet dan vooral deze regel niet...... "Je Cache dient geplaatst en af te zijn op het moment dat je hem actief maakt (opgeeft om na te laten kijken/reviewen). " En dat is waar het hier om gaat. Wat je zegt over dat het je verbaasd dat een cachelegger zijn eigen cache inactief kan maken.. dat is alleen maar gunstig... de cache kan geript worden.. of de cache ligt op een plaats die bepaalde dagen per jaar niet bereikbaar is... dan is het alleen maar fijn dat die even disabled kan worden. En ja.. misschien gebeurd dat net als iemand de cache wilt gaan lopen.. die zal er dan vanzelf achter komen dat het even niet mogelijk is de cache te loggen, je weet tenslotte niet van te voren dat een of andere onverlaat er met je cache vandoor gaat... dat is het risico van het uitzetten van de cache. Waar het hier om gaat is.. dat de cache online wordt gebracht voor die volledig af is.. dus klaar om te lopen. Dat zijn dus twee verschillende zaken. Wat je zegt over de reviewer, dat het blijkbaar te veel werk is om de cache meteen na goedkeuring on inactief te zetten.. dat is de taak niet van de reviewer, als iedereen gewoon zorgt dat de cache in orde is ten tijde van de aanbieding.. hoeft de reviewer die al de nodige tijd kwijt is met het controleren van de aangeboden cache daar niet ook nog eens op te letten. Dus laat de reviewer gewoon letten op de zaken die met het reviewen te maken heeft... als de cachelegger er dan voor zorgt dat de cache aangeboden wordt zoals in de richtlijnen beschreven.. dan is iedereen blij. En dan mag er commentaar komen dat deze topic steeds wordt opgerakelt.. blijkbaar is het nodig.. want er worden nog steeds caches op de verkeerde manier aangeboden voor review.
Kruimeldief Geplaatst 4 januari 2007 Geplaatst 4 januari 2007 @jojo.nl Met alle respect, wat weer een geneuzel. Ineens is er iemand die de reviewregels van geocaching.com, dat over de hele wereld gelijk is, veranderd wil zien in Nederland. De reviewer reviewd voor geocaching.com. Die hebben de regels hoe te reviewen. Wat een geneuzel dat de reviewer het te druk heeft en daardoor geen tijd heeft de cache direct na het online zetten op inactief te zetten. Onzin. Daar heeft hij alle tijd voor, maar het is niet volgens de opdracht die de reviewer heeft. Dat het eens gebeurd dat een cacher een sneue neus krijgt en daarom zijn cache moet terughalen, gebeurt geheid alleen maar met een cache waarvan de eigenaar zich niet aan de regels heeft gehouden. Je kunt dat ook zien als eigen schuld dikke bult. Een cache wordt niet maar zo afgekeurd. Als de cacheplaatser toestemming heeft van de eigenaar/beheerder van het gebied war de cache ligt, heeft hij al voor 95% gewonnen. is de cache al voor 95% door de review. De resterende 5% blijft hangen op veiligheid of de layout van de cachepagina niet correct. Layout, waaronder ik versta. N/W ipv N/E. Verkeerde cöoordinaat notatie, homecoördinaten niet ingevuld. Geen of te weing Attributes, Te grote pictures, vuile HTML codes. geen of verkeerde additional waypoints. Verkeerde type. Fout in de opdrachten. fout in de berekening enz enz gemiddelede review per cache duurt al snel 15 minuten Dat is dus geen 5% van de redenen dat een cache afgekeurd zou worden, maar dat het langer duurt dat het online komt. 75% van de caches zijn niet goed voor elkaar En dan een reviewer erbij? Waarom? We hebben 2 reviewers in nederland en ik doe het bijna alleen. dat is niet omdat de ander niet wil, maar als hij de tijd ervoor heeft heb ik alles al voor zijn neus weggekaapt. Als ik het druk krijg kan ik Hawkeyes erbij halen. Krijg ik het nog drukker dan trekt Amerika een doos reserve reviewers los. Die zitten klaar om waar dan ook ter wereld bij te springen. Als ik het te druk zou krijgen dan zou een land afstoten Nee, dat het afgelopen week langer dan normaal heeft geduurd is dat ook wij kerst en oud en nieuw hebben gehad met de drukte die daarbij hoort. Als je dat niet kunt of wilt begrijpen of respecteren dan weet ik het niet meer. Er zijn er die me op de kerstdagen een email sturen waarom ik hun cache nog niet online heb gezet. Nee, het is niet te druk om een cache na het publiceren op inactief te zetten, het is niet volgens de opdracht die de reviewer heeft. En daarbij, ook dat zal je niet in dank woprden afgenomen door dezelfde puntenhunters. Principe is dat je zorgt dat je alles voor elkaar is, dan pas posten en daarna de review en bij accoord gaat de cache online en direct krijgen de premiummembers een emailtje en de eerste springen al in de auto. Ze krijgen dus een emailtje toegezonden als ik de publishknop indruk. Dus..... zelfs als ik daarna de cache op disable zet, krigen ze dat niet mee. kijk even naar mijn statsbar en laat daar even je muisaanwijzer op rusten.... Je kunt nu wel aan komen dragen over een reviewer moet dit of een reviewer moet dat. geneuzel. Heb je cache maar voorelkaar en dan is er geen gedoe met een reviewer. Das lekker, zelf liggen te klooien en als je dan een tik over de vingers krijgt is het "de ander" zijn schuld. Omgekeerde wereld mijns inziens. De reden dat ik je cache heb teruggetrokken is mijns inziens wel duidelijk. Er waren al klachten genoeg. Ik had hem ook kunnen archiveren, dan waren we er beide vanaf. teruggetrokken zodat je de tijd hebt om je achterstallig werk goed voorelkaar te krijgen. klaar? dan kan hij online. Dus het wachten is op jou.
kalkendotters Geplaatst 5 januari 2007 Geplaatst 5 januari 2007 De reden dat ik je cache heb teruggetrokken is mijns inziens wel duidelijk. Er waren al klachten genoeg.Ik had hem ook kunnen archiveren, dan waren we er beide vanaf. teruggetrokken zodat je de tijd hebt om je achterstallig werk goed voorelkaar te krijgen. klaar? dan kan hij online. Dus het wachten is op jou. Wat dan wel weer grappig is bij deze is is dat hij zo nieuw is, dat hij op de lijst met de weekly-notifications komt, met de tekst [retracted] (ingevoerd door kruimel?) 57. (GCZY5K) [RETRACTED] - Heezerven (Disabled) (Multi-cache) Location: Netherlands Date: 1/4/2007 Posted by: zo kom je nog eens ergens.nl http://www.geocaching.com/seek/cache_detai...de-f7a3348d84e8 Maar de link uiteraard een melding geeft dat de cache nog niet gepubliseerd is.
Kruimeldief Geplaatst 5 januari 2007 Geplaatst 5 januari 2007 Wat dan wel weer grappig is bij deze is is dat hij zo nieuw is, dat hij op de lijst met de weekly-notifications komt, met de tekst [retracted] (ingevoerd door kruimel?) Uiteraard door Kruimel ingevoerd. Maar de cache was al een dag online en is al eempaar keer bezocht/gezocht Maar de link uiteraard een melding geeft dat de cache nog niet gepubliseerd is. Uiteraard
jojonl Geplaatst 5 januari 2007 Geplaatst 5 januari 2007 jammer dat nieuwe ideeën (die niet ik alleen heb) worden gezien als commentaar op de reviewer of als commentaar op de 'wetgeving geocaching.com'. Geenszins de bedoel en geenszin wraakgevoelens dat het zo gaat. Wel opmerkingen over waarom ik denk dat het geoptimaliseerd zou kunnen worden. Tis toch iedere keer weer jammer dat je zodat wordt afgeschoten hier als je eens (of nogmaals) de knuppel in het hoenderhok gooit, waarbij je notabene gewoon positief een opbouwende maatregel noemt, als gevolg van een actie uit het regelement >> je hoeft toch niet kwaad te zijn om te zeggen het kan ook anders??? zoals gezet: no regrets als ie wordt teruggetrokken we drinken er een op, maar ach laten we het spelletje toch leuk houden met elkaar en laten we hopen dat geocaching.com zich blijft ontwikkelen omdat dit toch de mooiste sport van de wereld is??!! @kruimel en offtopic: ik heb 3 reviewersnotes geplaatst bij het plaatsen, blijkbaar krijg jij alleen de laatste ??? ------------------------------------------ "stilstaan is gelijk aan achteruitgaan"
Kruimeldief Geplaatst 5 januari 2007 Geplaatst 5 januari 2007 jammer dat nieuwe ideeën (die niet ik alleen heb) worden gezien als commentaar op de reviewer of als commentaar op de 'wetgeving geocaching.com'. Nee, je reply werd niet gezien als commentaar, maar een leuke poging om de regels zo naar je hand te zetten dat jouw fout daardoor ineens geen fout meer is. Let wel, geocaching.nl heeft geen vinger in de pap bij geocaching.com. Sterker nog de beide Nederlandse reviewers van geocaching.com ook niet voor wat de regels "how to review a geocache" betreft. Het is heel simpel. Als ik me daar niet aan hou dan is het exit en wordt mijn plekje met alle plezier weer opgevuld uit de (Amerikaanse) doos die ze klaar hebben liggen. Geenszins de bedoel en geenszin wraakgevoelens dat het zo gaat. Wel opmerkingen over waarom ik denk dat het geoptimaliseerd zou kunnen worden. Tis toch iedere keer weer jammer dat je zodat wordt afgeschoten hier als je eens (of nogmaals) de knuppel in het hoenderhok gooit, waarbij je notabene gewoon positief een opbouwende maatregel noemt, als gevolg van een actie uit het regelement >> je hoeft toch niet kwaad te zijn om te zeggen het kan ook anders??? Nonsense, het retracten van de cache was in niet om je te straffen maar om je nog meer commentaar van geocachers op je cachepagina te besparen, en daarbij, andere cachers de rit te besparen doordat ze de cachepagina niet meer kunnen oproepen.. Immers, menig geocacher trekt zich geen hol meer aan van het feit dat eencache op disabled staat. Dan wordt het een log als: Cache lag er niet maar na emailcontact mogen we de lege plek als gevonden loggen als tegemoedkoming in de gemaakte reis...... Straffen doe ik wel op een andere manier, maar ik hoef niet te straffen. Het commentaar op je cachepagina van de FTFers is al erg genoeg. zoals gezet: no regrets als ie wordt teruggetrokken Huh? No regrets? Dank je de koekoek. Thanx bedoel je hopelijk. Ik sprong daarmee je te hulp. Misschien is het beter eens uit te zoeken wat retract betekent. Het is geen archived. @kruimel en offtopic:ik heb 3 reviewersnotes geplaatst bij het plaatsen, blijkbaar krijg jij alleen de laatste ??? Ik krijg van geen enkele (reviewer) note een bericht. De eigenaar van een cache krijgt als enige van alles wat op zijn cachepagina wordt geschreven een afschrift per email toegezonden. Wij krijgen alleen maar een automatisch bericht als de cache eigenaar de coördinaten wijzigt of als een cacher een Needs Maintenance" of een "Needs Archived" verzoek doet. De procedure is als volgt: Jouw cache moet je nu zien als een nog niet aangeboden cache dat voor het eerst gereviewd moet worden. Dat betekent dat als je wilt dat een reviewer er naar kijkt, je de cachelisting moet activeren Als de reviewer dan zin heeft te reviewen, logt hij in op zijn pagina op geocaching.com en gaat naar de lijst met caches die nog gereviewed moeten worden. Hij pakt de bovenste uit de lijst. Caches staan op volgorde van GCnummer, niet op volgorde van binnenkomst, niet op volgorde van datum, niet op volgorde van "in behandeling" De reviewer bekijkt de listing en srollt naar beneden en ziet daar een reviewernote staan en leest het. De reviewer reviewed de listing verder en zet de cache online als alles klopt. Er vanuitgaand, dat, volgens "regels" de cache geplaatst is. Als er een foutje in zit of iets anders niet klopt, dan zet de reviewer de cache natuurlijk niet online, maar plaatst een reviewernote met de vermelding van de problemen. Hij verandert de status van de cache van actief naar inactief. Dus, de cachepagina is niet meer zichtbaar voor de reviewer. De cache-eigenaar krijgt een automatisch verzonden mailtje met dezelfde gegevns als in de reviewernte staat. Er zal in de note altijd staan dat als men "klaar" is met het probleem, of een reviewernote plaatst, men de cache weer moet activeren omdat de reviewer anders de cache nooit weer terug ziet in zijn lijst. Immers, zonder te activeren is de cachelisting niet verzonden. Als de reviewer weer eens voor zijn PC gaat zitten en weer eens ingelogd is, ziet hij weer zijn lijst en pakt weer de bovenste. Dat hoeft dus niet de jouwe te zijn. Van de 50 die ik gisteren gedaan heb, zijn er de helft online gekomen, wat betekent dat de andere helft fouten had. Die zouden un principe allemaal weer boven jou kunnen staan, als hun GCnummer ouder is dan die van jou. Als de reviewer eindelijk weer bij de jouwe is aanbeland, dan gaat hij er weer mee verder. Mankeert er weer wat aan, gaat het hele spel weer opnieuw beginnen, weer eenzelfde note met andere punten, weer op inactief zetten door de reviewer, weer activeren door de eigenaar als hij klaar is. Is de reviewer eindelijk tevreden, dan wordt de cache gepubliceerd en dus online gezet en de eerste FTFers rijden al weer. Die krijgen immers binnen een seconde nadat ik de knop van publish indruk een emailtje dat Kruimeldief cache zus en zo met die en die coördinaat online heeft gezet. En ja, als dan blijkt dat er geen cache ligt, gaat met foeteren. Weg snipperdag, weg benzine. Dat is de proceduren en zo gaat het en die procedure werkt uitstekend en wordt niet aangepast aan een enkeling die liever de procedure ziet veranderen dan zijn eigen fouten toegeven. Bovenstaande lijkt omslachtig, maar behoudens de afelopen 2 weken is men in de regel zeer tevreden met de snelheid van de review. Klagers hou je overal en we hebben niet altijd evenveel zin of tijd. We hebben ook nog een privéleven. Voorbeeld: Gisteravond was de lijst leeg. Ruim 50 caches afgewerkt in 24 uur. Er zat 5 uur slaap tussen. Het duurde zo lang omdat ik een menige cache meermaals voorbij zag komen. Dus fout terugestuurd, hersteld opgestuurd, fout teruggestuurd, hersteld opgestuurd, prima online. FTF kom maar op. Vandaag: nog niet ingelogd geweest. Dus heb ik vandaag "niets" gedaan. Als de andere reviewer ook niets heeft gedaan, dan is er dus niets gebeurd. Morgen is er weer een nieuwe dag met een nieuwe ronde en nieuwe kansen. Niets gedaan betekent dat ik niet gereviewd heb. heb het druk genoeg vandaag met email en PB te beantwoorden.
Track_leader Geplaatst 5 januari 2007 Geplaatst 5 januari 2007 jammer dat nieuwe ideeën (die niet ik alleen heb) worden gezien als commentaar op de reviewer of als commentaar op de 'wetgeving geocaching.com'. Geenszins de bedoel en geenszin wraakgevoelens dat het zo gaat. Wel opmerkingen over waarom ik denk dat het geoptimaliseerd zou kunnen worden. Tis toch iedere keer weer jammer dat je zodat wordt afgeschoten hier als je eens (of nogmaals) de knuppel in het hoenderhok gooit, waarbij je notabene gewoon positief een opbouwende maatregel noemt, als gevolg van een actie uit het regelement >> je hoeft toch niet kwaad te zijn om te zeggen het kan ook anders??? zoals gezet: no regrets als ie wordt teruggetrokken we drinken er een op, maar ach laten we het spelletje toch leuk houden met elkaar en laten we hopen dat geocaching.com zich blijft ontwikkelen omdat dit toch de mooiste sport van de wereld is??!! @kruimel en offtopic: ik heb 3 reviewersnotes geplaatst bij het plaatsen, blijkbaar krijg jij alleen de laatste ??? ------------------------------------------ "stilstaan is gelijk aan achteruitgaan" jojo ik denk dat het allemaal wel meevalt met de regeltjes en de procedures. Het gaat allemaal wel heel erg goed en gestroomlijnt. VErgeet niet dat er allemaal vrijwiligers achter gc.nl zitten die hun eigen tijd er in steken om jou en mij te helpen. Waar het vaak fout gaat is het plaatsen van de cache. Als je alles goed hebt gedaan is het goedkeuren een pies of keek en kan in een handomdraai gedaan zijn. Heb je dan de cache niet ter plaatse dan krijg je hele rare situaties. Ik heb alleen maar goede ervaringen met het aanmelden en goedkeuren, gewoon goed de emails lezen die je krijgt na aanmelding en tijdens de review. Dan komt het allemaal goed! Kan het beter vast wel maar idereen van gc.nl steekt er vrije tijd in, worden niet betaald en doen een hele puike job. Als je 100 euries per maand moet betalen en je verwacht een betere service dan kun je denken over optimalisatie! TL
Kruimeldief Geplaatst 5 januari 2007 Geplaatst 5 januari 2007 Als je 100 euries per maand moet betalen en je verwacht een betere service dan kun je denken over optimalisatie! Kijk, dit soort argumenten, daar kan ik wat mee. Zal ik mijn banknummer doorgeven? En dan neem ik aan dat je dat bedrag per cache-eigenaar bedoeld en dat het richting de reviewer gaat. Toch? Ik denk dat ik dan mijn baan op kan zeggen. Maar ik zou niet weten wat er dan veranderd zou moeten worden. Het loopt immers normaal gesproken echt wel gesmeerd. Het enige is dat ik me dan verplicht voel iedere dag minimaal 8 uur ga reviewen. Wat zou me dat een vrije tijd schelen. Ik denk dat ik dan me maar eens ga toeleggen op het cachen zelf. Schijnt ook leuk te zijn om met een GPS op jacht naar doosjes in de grond gaat. Tenminste dat heb ik me laten vertellen.
Track_leader Geplaatst 5 januari 2007 Geplaatst 5 januari 2007 Als je 100 euries per maand moet betalen en je verwacht een betere service dan kun je denken over optimalisatie! Kijk, dit soort argumenten, daar kan ik wat mee. Zal ik mijn banknummer doorgeven? En dan neem ik aan dat je dat bedrag per cache-eigenaar bedoeld en dat het richting de reviewer gaat. Toch? Ik denk dat ik dan mijn baan op kan zeggen. Maar ik zou niet weten wat er dan veranderd zou moeten worden. Het loopt immers normaal gesproken echt wel gesmeerd. Het enige is dat ik me dan verplicht voel iedere dag minimaal 8 uur ga reviewen. Wat zou me dat een vrije tijd schelen. Ik denk dat ik dan me maar eens ga toeleggen op het cachen zelf. Schijnt ook leuk te zijn om met een GPS op jacht naar doosjes in de grond gaat. Tenminste dat heb ik me laten vertellen. Bijna goed Evert! maar het is wel wat ik wilde zeggen, als jij er voor wordt betaald dan kunnen we commentaar leveren
Biertjuh Geplaatst 5 januari 2007 Geplaatst 5 januari 2007 Als je 100 euries per maand moet betalen en je verwacht een betere service dan kun je denken over optimalisatie! Kijk, dit soort argumenten, daar kan ik wat mee. Zal ik mijn banknummer doorgeven? En dan neem ik aan dat je dat bedrag per cache-eigenaar bedoeld en dat het richting de reviewer gaat. Toch? Ik denk dat ik dan mijn baan op kan zeggen. Maar ik zou niet weten wat er dan veranderd zou moeten worden. Het loopt immers normaal gesproken echt wel gesmeerd. Het enige is dat ik me dan verplicht voel iedere dag minimaal 8 uur ga reviewen. Wat zou me dat een vrije tijd schelen. Ik denk dat ik dan me maar eens ga toeleggen op het cachen zelf. Schijnt ook leuk te zijn om met een GPS op jacht naar doosjes in de grond gaat. Tenminste dat heb ik me laten vertellen. Huhh vrije tijd schelen, bedoel je dat je nu minder dan 8 uur per dag werkt voor je brood Of bedoel je misschien vrije tijd opleveren Ruud
SN@G Geplaatst 5 januari 2007 Geplaatst 5 januari 2007 Als je 100 euries per maand moet betalen en je verwacht een betere service dan kun je denken over optimalisatie! Kijk, dit soort argumenten, daar kan ik wat mee. Zal ik mijn banknummer doorgeven? En dan neem ik aan dat je dat bedrag per cache-eigenaar bedoeld en dat het richting de reviewer gaat. Toch? Ik denk dat ik dan mijn baan op kan zeggen. Maar ik zou niet weten wat er dan veranderd zou moeten worden. Het loopt immers normaal gesproken echt wel gesmeerd. Het enige is dat ik me dan verplicht voel iedere dag minimaal 8 uur ga reviewen. Wat zou me dat een vrije tijd schelen. Ik denk dat ik dan me maar eens ga toeleggen op het cachen zelf. Schijnt ook leuk te zijn om met een GPS op jacht naar doosjes in de grond gaat. Tenminste dat heb ik me laten vertellen. Aan de andere kant ben jij waarschijnlijk ook een van de weinigen die een cache thuis kan loggen als found
Aanbevolen berichten