Ruud4d Geplaatst 11 juni 2006 Geplaatst 11 juni 2006 Het is de laatste paar maanden een paar keer voor gekomen: een cache komt online terwijl de doos er nog helemaal niet ligt. Volgens de richtlijnen dient een cache geplaatst te zijn als hij ter review aangeboden wordt. Wordt hij dan gepubliceerd, kan men er meteen op af. Nu gebeurt het de laatste tijd wat vaker dat de kist (of welk formaat dan ook) er niet ligt bij het publiceren. Fouten is logisch. Daar is zelfs een speciale cache naar gemaakt. Een afwijking van honderden meters bij een traditional is al minder logisch. Maar als een cache online wordt gebracht en het duurt langer dan een week voordat de cache daadwerkelijk geplaatst wordt, vind ik toch echt te lang. Is er een mogelijkheid om dit te voorkomen?
Track_leader Geplaatst 11 juni 2006 Geplaatst 11 juni 2006 Ruud helemaal mee eens! Ik heb er een aantal in voorbereiding en moeten precies uitgemeten worden voor de toestemming. Ik maak ze wel aan maar vraag de reviewers ze op de todo lijst te zetten. Ik heb er al een aantal gezien die on/line komen en even zosnel weer verdwijnen. Het duurt een week of langer voordat ze echt geplaatst worden. De reviewers kunnen niet alles terplekke controleren ik weet niet direct wat je er aan kan doen......
delta123 Geplaatst 11 juni 2006 Geplaatst 11 juni 2006 ik weet niet direct wat je er aan kan doen...... <{POST_SNAPBACK}> Wat zou je er van zeggen als je de cache maakt, eventueel toestemming vraagt, je maakt de pagina, plaatst de cache en als allerlaatste activeer je hem pas zodat hij geriviewed kan worden?
Track_leader Geplaatst 11 juni 2006 Geplaatst 11 juni 2006 ik weet niet direct wat je er aan kan doen...... <{POST_SNAPBACK}> Wat zou je er van zeggen als je de cache maakt, eventueel toestemming vraagt, je maakt de pagina, plaatst de cache en als allerlaatste activeer je hem pas zodat hij geriviewed kan worden? <{POST_SNAPBACK}> Dat was wat ik normaliter doe. Het gaat Ruud om het feit dat mensen uitwerken, melden, een okay krijgen en dan de ache nog niet geplaatst hebben als die online is gegaan. Dat valt hoe je het went of keert niet te controleren en moet erop vertrouwen dat een ieder de procedure volgt
Kruimeldief Geplaatst 11 juni 2006 Geplaatst 11 juni 2006 Ik heb er een aantal in voorbereiding en moeten precies uitgemeten worden voor de toestemming. Ik maak ze wel aan maar vraag de reviewers ze op de todo lijst te zetten. En dat is dan niet de juiste manier van werken Dat kost de reviewer namelijk kostbare tijd. Iedere cache die gactiveerd wordt door de maker, gaat automatisch naar de ToDo lijst. Als dan blijkt dat het een half afgemaakte cachepagina is dan kan een haastige reviewer misschien een fout maken en de cache al online zetten omdat je immers het eindcoördinaat al in een note hebt geplaatst. Ik lees normaal niet wat er allemaal geschreven staat op een cachepagina. Ik scan hem heel snel en let op steekwoorden en punten die voor een reviewer van belang zijn. Het blabla wat er verder staat is voor het reviewen eigenlijk allemaal balast De juiste volgorde is dat jij de cachepagina net zo lang niet activeert totdat je helemaal klaar bent. Een reviewer krijgt in zijn ToDo lijst alleen maar cachelistings te zien die geactiveerd zijn. Als je de cache niet direct online wilt hebben, kun je darvoor een extra note plaatsen en dan kan er een afspraak gemaakt worden. Maar de cachelisting moet je niet eerder indienen (activeren dus) als het klaar is. Dan bedoel ik niet het activeren vanaf de knopjeshoek rechtsboven je cachepagina, maar het vinkje voor: "Yes, this cache is currently active (Reviewers will not see this listing unless box is checked)" dit vind je als je jouw cache gaat editen. Ik heb er nu een stuk of 5 van je gezien, die heb ik allemaal weer moeten editen, disabelen en bij elke staat een note van me dat ik hem gezien heb en waarin ik je vraag de cache weer te activeren als het klaar is. In die tijd had ik dus ook een paar wel kunnen reviewen. Ik heb er al een aantal gezien die on/line komen en even zosnel weer verdwijnen. Het duurt een week of langer voordat ze echt geplaatst worden.De reviewers kunnen niet alles terplekke controleren ik weet niet direct wat je er aan kan doen...... <{POST_SNAPBACK}> Ik wel. Is al een paar keer voorbij gekomen in deze topic. De cachelisting pas aanbieden als "alles" klaar is. Met andere woorden: 1. cachepagina is zoals het moet zijn, 2. alle coördinaten zijn gecontroloeerd en voor mijn part een aantal keren gececked. 3. eventueel is de cache, indien de plaatser dit nodig acht, al proefgelopen. 4. de cache moet al op zijn plek liggen. (Je hebt immers al toestemming van de beheerder van het gebied, anders zou je de cache niet geplaatst hebben). Als dit allemaal gedaan is, dan kan de eigenaar van de cache de listing activeren op boven beschreven manier en dan komt de cache in de ToDo lijst van de reviewer. Als deze tevreden is,wordt de cache gepubliceerd. Wat wel eens gebeurd is dat er dus een note bij staat dat alles klaar is behalve dat de cache nog niet geplaatst is. Men vraagt dan of ik en berichtje wil sturen als de cache is goedgekeurd en dat ik daarna een bericht krijg als de cache geplaatst is. Dan klopt dus alles al, behalve de doos is nog niet geplaatst. Edit: het is nu wat dubbel Ik had het bericht van delta123 nog niet gelezen toen ik dit bericht in tikte.
Geopatra Geplaatst 11 juni 2006 Geplaatst 11 juni 2006 Wat zou je er van zeggen als je de cache maakt, eventueel toestemming vraagt, je maakt de pagina, plaatst de cache en als allerlaatste activeer je hem pas zodat hij geriviewed kan worden? <{POST_SNAPBACK}> Dit lijkt mij de enige juiste methode: je laat het vinkje "Yes, this cache is currently active" nu eenmaal niets voor niets aanstaan. Active betekent klaar is kees. Geopatra.
Kruimeldief Geplaatst 11 juni 2006 Geplaatst 11 juni 2006 Wat zou je er van zeggen als je de cache maakt, eventueel toestemming vraagt, je maakt de pagina, plaatst de cache en als allerlaatste activeer je hem pas zodat hij geriviewed kan worden? <{POST_SNAPBACK}> Dit lijkt mij de enige juiste methode: je laat het vinkje "Yes, this cache is currently active" nu eenmaal niets voor niets aanstaan. Active betekent klaar is kees. <{POST_SNAPBACK}> "Dat zeg ik" (Gamma)
Heirbaut Hunters Geplaatst 11 juni 2006 Geplaatst 11 juni 2006 Goedkeuring krijgen voor de plek van je cache is vandaag de dag meer werk dan het uitzetten van een cache. Ik kan me dus wel voorstellen dat mensen eerst die pagina's regelen met de hele santenkraam aan papieren en telefoontjes/faxen/emails. Als dat allemaal geregeld is, dan kan de definitieve kist geplaatst worden, en als zodanig kan ik me de oorzaak van alle ergernis wel voorstellen. Neemt niet weg dat je bij het plaatsen van een cache, zowel het veldwerk als op de web, zorgvuldigheid dient te betrachten. Eén van de redenen dat ik er geen voorstander van ben dat iedereen caches mag plaatsen, maar alleen mensen die een x-aantal caches geplaatst hebben. (jajaja, ik weet het, andere discussie...)
knijn2 Geplaatst 11 juni 2006 Geplaatst 11 juni 2006 Eén van de redenen dat ik er geen voorstander van ben dat iedereen caches mag plaatsen, maar alleen mensen die een x-aantal caches geplaatst hebben. (jajaja, ik weet het, andere discussie...) <{POST_SNAPBACK}> Off topic: hoe wil je aan een x-aantal komen als je niet eerst mag beginnen?
Goedweerloper Geplaatst 11 juni 2006 Geplaatst 11 juni 2006 Eén van de redenen dat ik er geen voorstander van ben dat iedereen caches mag plaatsen, maar alleen mensen die een x-aantal caches geplaatst hebben. (jajaja, ik weet het, andere discussie...) <{POST_SNAPBACK}> Off topic: hoe wil je aan een x-aantal komen als je niet eerst mag beginnen? <{POST_SNAPBACK}> Volgens mij was die discussie over een x-aantal gevonden caches. Dan is het wel een redelijk idee, wat niet betekent dat ik het er ook helemaal mee eens ben. Een aantal founds zegt niet alles over cache ervaring.
Track_leader Geplaatst 11 juni 2006 Geplaatst 11 juni 2006 Eén van de redenen dat ik er geen voorstander van ben dat iedereen caches mag plaatsen, maar alleen mensen die een x-aantal caches geplaatst hebben. (jajaja, ik weet het, andere discussie...) <{POST_SNAPBACK}> Dat wordt wel een heel moeilijke discussie Lijkt me iets waar niemand zich aan wil branden. On-topic, ik blijf er nog steeds bij dat het moeilijk blijft om alles fysiek te kunnen controleren voor de heren reviewers. En ja natuurlijk moeten de regels gevolgd worden en wanneer het vinkje actief wordt gezet dan moet alles klaar zijn. Echter het blijft moeilijk
knijn2 Geplaatst 11 juni 2006 Geplaatst 11 juni 2006 Eén van de redenen dat ik er geen voorstander van ben dat iedereen caches mag plaatsen, maar alleen mensen die een x-aantal caches geplaatst hebben. (jajaja, ik weet het, andere discussie...) <{POST_SNAPBACK}> Off topic: hoe wil je aan een x-aantal komen als je niet eerst mag beginnen? <{POST_SNAPBACK}> Volgens mij was die discussie over een x-aantal gevonden caches. Dan is het wel een redelijk idee, wat niet betekent dat ik het er ook helemaal mee eens ben. Een aantal founds zegt niet alles over cache ervaring. <{POST_SNAPBACK}> Volgens mij staat er "mensen die een x-aantal caches GEPLAATST hebben", niet gevonden.
Gast Team_Maju Geplaatst 11 juni 2006 Geplaatst 11 juni 2006 Het is de verantwoording van de legger zelf dat die een cache pas online brengt.. als die ook daadwerkelijk helemaal af is. reviewer kan er moeilijk naar toe om te kijken of alles er ligt he. Maar zou wel handig zijn als cache meteen na online te zijn gekomen voor meer dan week disabled wordt omdat de cache nog niet ter plekke is... de reviewer kan ingrijpen.. desnoods door cache offline te zetten.. tot legger voldaan heeft aan de hoegenaamde voorwaarden..want als alles geregeld is.. hoeveel dagen moet het kosten om een filmkokertje aan de voet van een boom/muur of wat dan ook te leggen.. Yup, erger me hier dus ook aan
Geopatra Geplaatst 11 juni 2006 Geplaatst 11 juni 2006 On-topic, ik blijf er nog steeds bij dat het moeilijk blijft om alles fysiek te kunnen controleren voor de heren reviewers. En ja natuurlijk moeten de regels gevolgd worden en wanneer het vinkje actief wordt gezet dan moet alles klaar zijn.Echter het blijft moeilijk <{POST_SNAPBACK}> Onzin, er is niets moeilijks aan: niet klaar ==> niet plaatsen. Eenvoudig. En als je dan toch tekst wilt schrijven of zo, doe dat dan in bijv. MS Frontpage of zo: op je computer. Alles klaar en doos geplaatst => copieren en plakken . Simpel. Geopatra.
Track_leader Geplaatst 11 juni 2006 Geplaatst 11 juni 2006 On-topic, ik blijf er nog steeds bij dat het moeilijk blijft om alles fysiek te kunnen controleren voor de heren reviewers. En ja natuurlijk moeten de regels gevolgd worden en wanneer het vinkje actief wordt gezet dan moet alles klaar zijn. Echter het blijft moeilijk <{POST_SNAPBACK}> Onzin, er is niets moeilijks aan: niet klaar ==> niet plaatsen. Eenvoudig. En als je dan toch tekst wilt schrijven of zo, doe dat dan in bijv. MS Frontpage of zo: op je computer. Alles klaar en doos geplaatst => copieren en plakken . Simpel. Geopatra. <{POST_SNAPBACK}> Geopatra het gaat om het feit dat cache gepubliceerd worden en dat er vervolgens of geen cache ligt of ze gaan voor meerdere dagen off-line omdat dan nog de doos met spullen moet worden geplaatst. Gaat niet om tekst scrijven enz enz. Ruud en andere (waaronder ik) hebben in de afgelopen werken meer dan een hand vol caches gezien die meerdere dagen niet beschikbaar waren, Met als logje van de eigenaar oops de cache nog niet geplaatst, en dat is nog steeds iets wat de reviewers niet kunnen bekijken om dat ze onmogelijk ter plaatse kunnen gaan om de cache te bekijken..
Aanbevolen berichten