Spring naar bijdragen

Krijg mapsource niet meer geinstaleerd


Spider

Aanbevolen berichten

Vanwege allerlij foutmeldingen heb ik besloten om alle mapsource kaarten opnieuw te instaleren, maar krijg telkens deze melding als ik mapsource wil openen. Hier heb ik echt geen verstand van!

 

naamloos1register7ve.jpg

 

Hoe moet je in het register komen, en hoe kan ik deze melding ongedaan maken?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Laatst een soortgelijk geval gehad bij een bevriende "collega" geocacher.

 

Uiteindelijk opgelost door alles van mapsource te deïnstalleren en dat via de registry te controleren. Daarna installeren en voor het opstarten de nieuwste updeet eroverheen te gooien. Pas dan het programma opstarten hielp.

 

Kan heel goed met je Topo D probleem te maken hebben, heb je daar wel de "juiste" versie van?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb via forums zelf in het register gerommeld, en nu krijg ik enkele mapsource onderdelen niet meer uit het menu software verwijderd, bovendien blijft CN telkens zeiken bij ''insert disc 1'' kan de instalatie niet verder voortzetten.

 

Ik denk dat de harde schijf opnieuw geformateerd moet worden, want topo DE krijg ik nu ook niet meer geinstalleerd. :)

bewerkt door Spider
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze melding krijg je na het installeren van oa een foute topo france download.

Verwijder / deinstalleer alle mapsource producten.

Verwijder hiervoor alle verwijzingen met "garmin" uit het register met bijv regedit. Let op dat je niet de usb verwijzing van garmin verwijderd.

 

Hierna kun je weer opnieuw installeren... suc6, een medelotgenoot :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Deze melding krijg je na het installeren van oa een foute topo france download.

Verwijder / deinstalleer alle mapsource producten.

Verwijder hiervoor alle verwijzingen met "garmin" uit het register met bijv regedit. Let op dat je niet de usb verwijzing van garmin verwijderd.

 

Hierna kun je weer opnieuw installeren... suc6, een medelotgenoot :eek:

 

Deze melding krijg je wel meer na gehele of gedeeltelijke deïnstallatie van Mapsource-onderdelen, omdat er vaak registersleutels blijven staan en dat is al jaren zo. Garmin zelf geeft inderdaad als oplossing om de sleutel Mapsource met regedit uit het register te verwijderen. Alsof dat de gewoonste zaak van de wereld is! :eek: En nog wel zonder het advies om tenminste een back-up van je register te maken!

Die oplossing werkt weliswaar wel, maar als je niet precies weet waar je mee bezig bent kun je beter met je handen van het register afblijven en er even een handige kennis naar laten kijken.

Eventueel kun je via de zoekfunctie op Mapsource in register of registry zoeken en de sleutel verwijderen.

bewerkt door knijn2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb via forums zelf in het register gerommeld, en nu krijg ik enkele mapsource onderdelen niet meer uit het menu software verwijderd, bovendien blijft CN telkens zeiken bij ''insert disc 1'' kan de instalatie niet verder voortzetten.

 

Ik denk dat de harde schijf opnieuw geformateerd moet worden, want topo DE krijg ik nu ook niet meer geinstalleerd.  :eek:

 

Daar heb je het al dus :eek: Ik weet niet wat je "gerommeld" hebt, maar de Mapsource-sleutel zit er dus nog steeds.

Als je graag formatteert kan ik je niet tegenhouden, maar ik denk niet dat je daar erg vrolijk van zult worden. :eek:

bewerkt door knijn2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tip:

 

Voordat ik ga rommelen met software

maak ik altijd eerst een backup van het register

Gaat het een keertje goed mis dan even restoren

en de problemen zijn voorbij

 

Dit heeft mij al een hoop ellende voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar heb je het al dus :eek: Ik weet niet wat je "gerommeld" hebt, maar de Mapsource-sleutel zit er dus nog steeds.

Als je graag formatteert kan ik je niet tegenhouden, maar ik denk niet dat je daar erg vrolijk van zult worden. :eek:

 

Ik heb de PC al geformateerd, en back ups gemaakt van mijn belangrijkste bestanden. Nou op hulp van Waypoint hoef ik al niet meer te rekenen (het zijn welo hun produkten die ik daar gekocht hebt!), hopelijk krijg ik mapsource met jullie nu wel gewoon geinstalleerd.

 

Aanvulling, heb CN 7,8 en topo NL opnieuw geinstallerd, werkt nu weer goed. maar die topo DE blijft moeilijkheden maken, waarschijnlijk heb ik mijn unlock codes verspeeld en zal ik een nieuwe CD moeten kopen. :eek:

bewerkt door Spider
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Heb net eens zitten snorren tussen jullie mailwisseling (heb namelijk vergelijkbaar probleem als Spider)

Begrijp ik het goed dat je alles in de registry dat met garmin of met mapsource van doen heeft rücksigtlos (snap je meteen welke topo ik wilde toevoegen) kunt weggooien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb net eens zitten snorren tussen jullie mailwisseling (heb namelijk vergelijkbaar probleem als Spider)

Begrijp ik het goed dat je alles in de registry dat met garmin of met mapsource van doen heeft rücksigtlos (snap je meteen welke topo ik wilde toevoegen) kunt weggooien?

 

Nee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Duidelijk antwoord

Volgende vraag is wat wel en wat niet....

 

Heb net eens zitten snorren tussen jullie mailwisseling (heb namelijk vergelijkbaar probleem als Spider)

Begrijp ik het goed dat je alles in de registry dat met garmin of met mapsource van doen heeft rücksigtlos (snap je meteen welke topo ik wilde toevoegen) kunt weggooien?

 

Nee

 

Duidelijk antwoord, dat is zeker.

Volgende vraag is wat wel en wat niet....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Probleem opgelost!!!

 

Heb net eens zitten snorren tussen jullie mailwisseling (heb namelijk vergelijkbaar probleem als Spider)

Begrijp ik het goed dat je alles in de registry dat met garmin of met mapsource van doen heeft rücksigtlos (snap je meteen welke topo ik wilde toevoegen) kunt weggooien?

 

Nee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 months later...
Vanwege allerlij foutmeldingen heb ik besloten om alle mapsource kaarten opnieuw te instaleren, maar krijg telkens deze melding als ik mapsource wil openen. Hier heb ik echt geen verstand van!

 

naamloos1register7ve.jpg

 

Hoe moet je in het register komen, en hoe kan ik deze melding ongedaan maken?

 

 

Ik heb dit probleem op dit moment ook.

 

Heb geen idee hoe ik verder moet gaan!

 

Wie kan me helpen?

 

knifemen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...