Spring naar bijdragen

GPSMAP 60 CSX -geen ontvangst-


eigenheimer

Aanbevolen berichten

Om mijn eigen bevindingen dan maar even te noemen.

Ik merk van de minpuntjes eigenlijk niets, rijd bijna nooit door tunnels en hoogtemeter gebruik ik ook niet echt.

De sterkere antenne geeft, en dat heb ik inmiddels al een aantal keer meegemaakt, een dusdanig betere ontvangst dat hij als anderen het signaal al even kwijt zijn, keurig doorgaat met navigatie zij het met iets meer EPE.

De geheugenkaart die ik gebruik is er eentje van 1 gigabyte, voor 50 euro incl verzendkosten gekocht) Op de kaart staat Topo NL in zijn geheel en City Navigator 8 vanaf de helft van zweden naar beneden tot totaal Frankrijk, Half UK en tot in Tsjechië.

Ik ben vooral gecharmeerd van de prima autonavigatie van het apparaat en vervolgens de mogelijkheid gewoon uit te stappen en om te schakelen naar de topokaart en gewoon op het pijltje te navigeren maar wel altijd even te kijken of het punt wat ik aanstuur beetje logisch ligt.

Kortom ik ben erg tevreden, natuurlijk is het niet goed als er iets in de software mis is en dan dient dit ook snel te worden opgelost. Maar voor mij doet het apparaat dat wat ik wil en wanneer ik het wil. Trouwens nog een extra, ik had voorheen geko's en een vista, één setje batterijen gaan wel heel erg lang mee. De set die er nu in zit al drie cachedagen. (voor ons cachedagen dan he)

 

Groeten kapitein Haak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Om mijn eigen bevindingen dan maar even te noemen.

Ik merk van de minpuntjes eigenlijk niets, rijd bijna nooit door tunnels en hoogtemeter gebruik ik ook niet echt.

De sterkere antenne geeft, en dat heb ik inmiddels al een aantal keer meegemaakt, een dusdanig betere ontvangst dat hij als anderen het signaal al even kwijt zijn, keurig doorgaat met navigatie zij het met iets meer EPE.

De geheugenkaart die ik gebruik is er eentje van 1 gigabyte, voor 50 euro incl verzendkosten gekocht) Op de kaart staat Topo NL in zijn geheel en City Navigator 8 vanaf de helft van zweden naar beneden tot totaal Frankrijk, Half UK en tot in Tsjechië.

Ik ben vooral gecharmeerd van de prima autonavigatie van het apparaat en vervolgens de mogelijkheid gewoon uit te stappen en om te schakelen naar de topokaart en gewoon op het pijltje te navigeren maar wel altijd even te kijken of het punt wat ik aanstuur beetje logisch ligt.

Kortom ik ben erg tevreden, natuurlijk is het niet goed als er iets in de software mis is en dan dient dit ook snel te worden opgelost. Maar voor mij doet het apparaat dat wat ik wil en wanneer ik het wil. Trouwens nog een extra, ik had voorheen geko's en een vista, één setje batterijen gaan wel heel erg lang mee. De set die er nu in zit al drie cachedagen. (voor ons cachedagen dan he)

 

Groeten kapitein Haak.

 

Maar dat is dan ( als ik het goed gevolgd heb ) een "gewone" 60 en geen 60 csx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inmiddels vele honderden uren ervaring met de 60Cx en ben zeer tevreden.

Inderdaad zwabbert hij wat met slechte ontvangst, maar dat is dan wel op plaatsen waar mijn oude 60C al lang helemaal niets meer deed! Groot voordeel van de x-serie is dat hij buitenshuis eigenlijk nooit het signaal verliest, ook niet in de nauwste stegen in oude steden en ook niet in het bos. Ik heb al heel wat caches met grote nauwkeurigheid gevonden waar de andere logs bol staan van de klachten over de slechte ontvangst. Nooit problemen mee gehad :)

 

Ook ik heb last gehad van het tunnelprobleem (GPS UIT en weer AAN en hij heeft weer een fix), maar met WAAS/EGNOS uit is het over (de nieuwe firmware helpt niet). Ik heb wel geëxperimenteerd met WAAS/EGNOS maar op de 60Cx heeft het weinig of geen invloed op de nauwkeurigheid: in beide gevallen ca. 3 meter in het open veld, dus missen doe je het niet echt, want de 60Cx is door de bank genomen al heel nauwkeurig.

 

Een belangrijk voordeel tenslotte is de losse geheugenjkaart. Met mijn 1 Gb (let op: géén ultra-kaart nemen , want die werken niet in de 60x!!) kan ik alle kanten op: TOPO NL en dan nog héél veel over voor navigatie-software.

 

Dus: laat je niets wijsmaken, de 60C(S)x is echt toppie en ik wil mijn oude 60C echt niet meer terug, ook al kon die dan wel overweg met WAAS/EGNOS. En trouwens: dat zal ook nog wel worden opgelost.

bewerkt door knijn2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb inmiddels vele honderden uren ervaring  met de 60Cx en ben zeer tevreden.

Inderdaad zwabbert hij wat met slechte ontvangst, maar dat is dan wel op plaatsen waar mijn oude 60C al lang helemaal niets meer deed! Groot voordeel van de x-serie is dat hij buitenshuis eigenlijk nooit het signaal verliest, ook niet in de nauwste stegen in oude steden en ook niet in het bos. Ik heb al heel wat caches met grote nauwkeurigheid gevonden waar de andere logs bol staan van de klachten over de slechte ontvangst. Nooit problemen mee gehad :clown:

 

Ook ik heb last gehad van het tunnelprobleem (GPS UIT en weer AAN en hij heeft weer een fix), maar met WAAS/EGNOS uit is het over (de nieuwe firmware helpt niet). Ik heb wel geëxperimenteerd met WAAS/EGNOS maar op de 60Cx heeft het weinig of geen invloed op de nauwkeurigheid: in beide gevallen ca. 3 meter in het open veld, dus missen doe je het niet echt, want de 60Cx is door de bank genomen al heel nauwkeurig.

 

Een belangrijk voordeel tenslotte is de losse geheugenjkaart. Met mijn 1 Gb (let op: géén ultra-kaart nemen , want die werken niet in de 60x!!) kan ik alle kanten op: TOPO NL en dan nog héél veel over voor navigatie-software.

 

Dus: laat je niets wijsmaken, de 60C(S)x is echt toppie en ik wil mijn oude 60C echt niet meer terug, ook al kon die dan wel overweg met WAAS/EGNOS. En trouwens: dat zal ook nog wel worden opgelost.

 

 

In dit verhaal kan ik mezelf herkennen, de twee topmodellen uit de 60 serie zijn inderdaad GPS toppers, maar het duurt in het begin wel even voordat deze opstandige dames (sorry GPSsen) getemt hebt, maar eenmaal de baas wil je niks anders meer! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, met die moeilijke bediening valt het heus wel mee en ik heb er nooit een probleem mee gehad. Hij kan alleen zo veel dat het inderdaad even kan duren voor je alle functies kent. Maar als ik de vragen op sommige forums wel eens bekijk vraag ik me wel eens af of er nu echt bijna niemand gebruiksaanwijzingen leest? :) Want daar is bijna alles in terug te vinden..... :clown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, met die moeilijke bediening valt het heus wel mee en ik heb er nooit een probleem mee gehad. Hij kan alleen zo veel dat het inderdaad even kan duren voor je alle functies kent. Maar als ik de vragen op sommige forums wel eens bekijk vraag ik me wel eens af of er nu echt bijna niemand gebruiksaanwijzingen leest?  :clown: Want daar is bijna alles in terug te vinden..... :huh:

 

Maar de berichten zijn dat het apparaat moeilijk ( of niet ) met één hand te bedienen is...klopt ? :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, met die moeilijke bediening valt het heus wel mee en ik heb er nooit een probleem mee gehad. Hij kan alleen zo veel dat het inderdaad even kan duren voor je alle functies kent. Maar als ik de vragen op sommige forums wel eens bekijk vraag ik me wel eens af of er nu echt bijna niemand gebruiksaanwijzingen leest?   :clown: Want daar is bijna alles in terug te vinden..... :huh:

 

Maar de berichten zijn dat het apparaat moeilijk ( of niet ) met één hand te bedienen is...klopt ? :)

 

 

Hangt er van af. Ik kan heel veel met één hand bedienen, maar niet alles. Coörds inkloppen of projecteren e.d. moet je met 2 handen doen, ja. Maar bij welke GPS is dat niet zo (als ze die functies al hebben?)? Er zijn inderdaad GPSen waarbij 1-handsbediening misschien nog eenvoudiger is, omdat ze b.v. kleiner zijn, maar dan heb je ook vaak minder functies.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er zijn inderdaad GPSen waarbij 1-handsbediening misschien nog eenvoudiger is, omdat ze b.v. kleiner zijn, maar dan heb je ook vaak minder functies.

 

Dat kan ik van de Legend Cx anders niet zeggen, deze kan bijna net zoveel als de 60 serie. :)

 

Tja,

Hij is wat groter dan de 60, maar echt met 1 hand te bedienen en dezelfde opties en mogelijkheden.De 76CSX.

 

Groeten...Wil :clown:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mijn rijtje dan.. map76s - 60cs - 60csx.

Opvallend veel betere ontvangst tot binnenshuis met de 60 csx tov zijn voorgangers. Snelle fix en natuurlijk de geheugenkaartjes.

 

Reden om van 76 serie af te stappen was toch het formaat, deze zijn niet zo fijn om een hele tocht in 1 hand vast te houden.

 

Geen tunnels hier dus wegvallen van ontvangst geen ervaring mee...

 

Kortom, wil je het het betere van de consumentenmarkt, kies dan een 60c(s)x. Is het vasthouden geen probleem denk je ...76c(s)x

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...