Spring naar bijdragen

Kan topo NL en DL niet zichtbaar krijgen.


Spider

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

bij het plaatje wat je hier laat zien op < menu > drukken, dan krijg je een lijst

 

 

dat klopt, maar wat ik ook doe, topo NL en DL worden NIET zichtbaar op de 1 gig kaartje wel op de 64 Mb kaart.

 

je bedoeld dit scherm.

 

krtselectie2ay.jpg

 

[Edit] de 1 gig kaart is niet stuk, en het heeft ook niks te maken met mappen of bestanden hernoemen, ik heb toch sterk het vermoeden dat het aantal kaarten dat geladen gaat worden boven een bepaald aantal voor problemen gaat zorgen, eerst had ik iets van 475 Mb erop staan (topo nl en CN8) en toen had ik eigenlijk het zelfde probleem als ik boven de 500 Mb ging zitten, ga nu proberen wat er gebeurd bij bv 350 Mb.

bewerkt door Spider
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt twee kaarten op je mSD staan:

niet zichtbaar mapsource topo xxx

wel zichtbaar topo deutschland

 

door de desbetreffende kaart te kiezen (selecteer en enter)

zie je eea meteen veranderen

 

let op er kan er van hetzelfde gebied maar een bovenop liggen en zichtbaar zijn

bewerkt door Goofy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je hebt twee kaarten op je mSD staan:

niet zichtbaar mapsource topo xxx

wel zichtbaar topo deutschland

 

door de desbetreffende kaart te kiezen (selecteer en enter)

zie je eea meteen veranderen

 

let op er kan er van hetzelfde gebied maar een bovenop liggen en zichtbaar zijn

 

 

Dat weet ik ook, zo staat er onder het gedeelte CN8 (Eindhoven en omstreken) de topodelen Maastricht, Heerlen en Sittard. Maar bij deze 4 of 5 kaartdelen werken alle kaartjes zowel de 64 Mb alsook de 1 gig, maar zoals ik al schreef als ik meer kaartdelen wil overzetten lijkt het wel alsof de maximaal aantalkaartdelen overschreden wordt die de GPS kan weergeven , tenminste dat gevoel heb ik .

 

[Edit] ben nu bezig met 375 Mb data en minder kaartdelen, kijken wat er gebeurd. Als blijkt dat het inderdaad aan het aantal kaartdelen ligt, dan kun je toch niet het hele kaartgeheugen benutten, maar dat ga ik nu de komende uren uitproberen. :offtopic:

 

Deze foutmelding krijg ik te zien bij de 1 gig kaart.

 

foutmelding6bi.jpg

 

Oorzaak gevonden, 1 gig kaartje is toch stuk! (morgen ga ik deze toch ruilen bij de Mediamarkt voor een nieuwe!, kassabon nog in bezit)

 

Deze foutmelding krijg ik zowel op de Legend Cx alsook op de GPSmap 60CSx, lijkt mij geen toeval! :oops:

 

Op de twee 64 Mb kaartjes werkt het allemaal perfect!

bewerkt door Spider
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben benieuwd of dat ruilen lukt. Heb eenzelfde geval gehad. Daar zei men mij dat de verpakking beschadigd was :offtopic: en men kon om die reden niet ruilen :oops:. Mijn les toen was. Laat het kaartje in de winkel uitpakken, door het personeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ben benieuwd of dat ruilen lukt. Heb eenzelfde geval gehad. Daar zei men mij dat de verpakking beschadigd was :offtopic: en men kon om die reden niet ruilen :oops:. Mijn les toen was. Laat het kaartje in de winkel uitpakken, door het personeel.

les 1 consumentenrecht:

als het product niet werkt dan moet de leverancier (de winkel dus!, en niet de fabrikant) zorgen dat het wel werkt (repareren of omruilen dus) of je het geld teruggeven.

Ze mogen je niet afschepen met het feit dat de verpakking is geopend.... (hoe zou je anders kunnen constateren dat het niet werkt?)

 

(als je het terug wilt geven omdat het je bij nader inzien niet bevalt, is het een ander verhaal)

bewerkt door kalkendotters
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor de tip. En nu maar afwachten wat Spider te melden heeft.

 

 

Goed nieuws. :oops:

 

Volgens mij werkt het nu, na lang telefoneren met Hans (GPS shop), om de gewenste topodelen zichtbaar te maken moet je alle overige kaarten ''hide'' verbergen.

 

Nog even verder oefenen met de instellingen. :blush:

 

O,ja heb een nieuw 1 gig kaartje gekregen bij de Mediamarkt, hebben ze na lang aandringen toch een nieuwe gegeven, en die kaartreader is ook retour.(geld terug)

 

Die kaartreader (Trust :offtopic: ) van dit merk heb ik eens een digitale camera en optische muis van gehad, waarbij ik ook allerlij problemen hebt gehad. SD kaartje is door de reader gesneuveld, maar heb toch een nieuwe gekregen omdat ik flink stampij gemaakt hebt met mijn kassabon van dat kaartje, wilde ze eerst niet terugnemen!

 

Er staat momenteel 633 Mb data op CN8, topo NL en een flink stuk topo DL. De rest van de geheugenruimte hou ik vrij voor topo Belgie.

 

 

Zal straks eens erop uit trekken om (nog eens) de cache ''Relikt des wes'' te bezoeken, met de Duitse topokaart, de grensstreek loopt zo te zien naadloos in elkaar over. (printscreen volgt nog) Deze cache is een eenvoudige ''Traditional'' met maar één coordinaat, maar wel ploeteren met de mountainbike om er te komen.

 

grensstreek4nk.jpg

 

Hier fiets ik vaak met de mountainbike, die stippellijntjes komen precies overeen met de (grind paden) Het riviertje de ''Wurm'' is ook goed zichtbaar (tevens de landsgrens)

bewerkt door Spider
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb het probleem ook gezien op mijn 'gewone' Legend.

Met alleen Topo NL en topo D in het grensgebied.

Topo D segmenten maken een 'zwieper' nederland in (blanco) en dat bijt het topo NL deel. Selectief deelkaarten uitzetten lost het probleem op. Maar ja, dat wil je niet echt.

 

Topo NL houdt keurig op bij de grens. D heeft "rare" begrenzingen.

bewerkt door rhgs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

het thema om kaarten gelijktijdig te kunnen zien is in dit draadje te lezen, http://forum.geocaching.nl/index.php?s...ten+transparant

 

Hier door wordt het mogelijk om kaarten "over elkaar" te leggen...

 

Volgens mij werd hier besproken hoe je een topokaart routable kon maken, maar dat was niet wat ik wilde. :blush:

 

Het lijkt een heel groot probleem als je niet weet om de gewenste kaarten te zien, maar als je de logica van de instellingen eenmaal weet gaat het vanzelf, en denk je achteraf...Was dat alles. :offtopic:

 

Maar een kapot SD kaartje, daar dacht ik in eerste instantie toch niet aan! :oops:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

het thema om kaarten gelijktijdig te kunnen zien is in dit draadje te lezen, http://forum.geocaching.nl/index.php?s...ten+transparant

 

Hier door wordt het mogelijk om kaarten "over elkaar" te leggen...

 

Volgens mij werd hier besproken hoe je een topokaart routable kon maken, maar dat was niet wat ik wilde. :offtopic:

 

 

Een Topokaart zal je nooit routeable krijgen, Garmin bakt deze software in zijn kaarten, en de topokaarten zijn niet van Garmin, wat er gebeurt met deze boven beschreven optie is : om te routen zal er gebruik gemaakt worden van de ingebakken software van de CN8 kaart en zal dan ook alleen de straten/wegen van deze kaart gebruiken, je "ziet" er alleen de Topo kaart doorheen maar er zal nooit gebruik gemaakt worden van de kleine paadjes, je ziet ze alleen maar, dit heft als je dit met Topo NL en Topo DLD zou doen de blanco overlap van de DLD kaart op, en loopt de weg die in NL stopt in DLD weer verder (ook niet helemaal want de kaarten liggen iets verschoven van elkaar) maar als je er staat met je GPSr klopt het wel, je kaart verspringt gewoon iets, het zelfde probleem doet zich voor met Topo Belgie.

bewerkt door B230F
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...