Spring naar bijdragen

Kan topo NL en DL niet zichtbaar krijgen.


Spider

Aanbevolen berichten

Heb net topo NL en Duitsland samen met CN 8 op mijn GPS gezet, maar kan de topokaarten niet zichtbaar maken ,ondanks dat ze in het menu ''kaartinstellingen'' te zien zijn. Zou ik de SD kaart eens moeten formateren? :)

 

Als dat zo is koop ik wel een cardreader. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Als de topokaarten in de onderste laag staan, moet je eerst een kaartdeel van CN8 uitzetten, voordat je de onderliggende topokaart te zien krijgt.

bewerkt door pyne
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de topokaarten in de onderste laag staan, moet je eerst een kaartdeel van CN8 uitzetten, voordat je de onderliggende topokaart te zien krijgt.

 

Heb ik al geprobeerd, werkt niet. Ook als ik maar een paar kaartdelen geladen hebt. :)

 

Volgens waypoint zou de SD kaart geformateerd moeten worden, maar heb geen kaartreader om dat uit te testen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

 

Volgens waypoint zou de SD kaart geformateerd moeten worden, maar heb geen kaartreader om dat uit te testen. :ph34r:

 

Volgens een andere post heb je software versie 2.71 erop staan, je Garmin kan dan als een cardreader/writer gebruikt worden......... :o

 

Als je niets goeds te zeggen hebt reageer dan niet!! :blink:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je alle topokaarten van NL en D, en ook nog CN8 op je kaart hebt staan, waarom zou je dan nog twijfelen of deze wel goed geformatteerd is? De data is toch gewoon geschreven. Als deze ook weer terug te lezen is van je GPSr naar je PC, dan is daar niets mis mee, lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

 

 

Volgens waypoint zou de SD kaart geformateerd moeten worden, maar heb geen kaartreader om dat uit te testen. :blink:

 

Volgens een andere post heb je software versie 2.71 erop staan, je Garmin kan dan als een cardreader/writer gebruikt worden......... :ph34r:

 

Als je niets goeds te zeggen hebt reageer dan niet!! :cry:

 

Beste Spider,

 

Volgens mij probeer ik je hier 15 euro voor een cardreader/writer te besparen, als je dit interpreteert als "niet goeds te zeggen hebben" vraag ik me af waar jij mee bezig bent...... :o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die 15 euro boeien mij niet, want ik kan 'm gewoon terugbrengen en krijg ik mijn geld terug, das geen punt! Probleem is dat ik nu niks meer kan laden, hooguit een paar kaartdelen, terwijl ik toch 1 gig kaartje hebt, volgens mij is het kaartje stuk gegegaan door het formateren, wantmijn PC begon opeens heel moeilijk te doen met ongewenst opnieuw opstarten ed.

 

Vreemd dat ik wel 2 of 3 delen topo kan laden, mar niet meer, samen met CN8 gaat al helemaal niet meer.

 

het menu om die kaarten te selecteren weet ik echt wel hoe het werkt.

 

[edit] aanvulling, hebt ontdekt dat ik dit wel erop krijg, en werkt. Maar die kaartreader gaat morgen terug en ik eis een nieuwe 1 gig SD kaart van de Mediamarkt (kassabon nog in bezit!)

 

ga nu nog een test uitvoeren met een (nog niet geformateerde kaart)

 

topo5il.jpg

bewerkt door Spider
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die 15 euro boeien mij niet, want ik kan 'm gewoon terugbrengen en krijg ik mijn geld terug, das geen punt! Probleem is dat ik nu niks meer kan laden, hooguit een paar kaartdelen, terwijl ik toch 1 gig kaartje hebt, volgens mij is het kaartje stuk gegegaan door het formateren, wantmijn  PC begon opeens heel moeilijk te doen met ongewenst opnieuw opstarten ed.

 

Vreemd dat ik wel 2 of 3 delen topo kan laden, mar niet meer, samen met CN8 gaat al helemaal niet meer.

 

het menu om die kaarten te selecteren weet ik echt wel hoe het werkt.

 

 

In dat geval moet je eens kijken of de submap Garmin niet toevallig is hernoemd naar iets anders. Dan worden de kaartdelen niet meer herkent en ook de volledige kaart niet meer maar alleen de vrije ruimte.

 

LTeunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Die 15 euro boeien mij niet, want ik kan 'm gewoon terugbrengen en krijg ik mijn geld terug, das geen punt! Probleem is dat ik nu niks meer kan laden, hooguit een paar kaartdelen, terwijl ik toch 1 gig kaartje hebt, volgens mij is het kaartje stuk gegegaan door het formateren, wantmijn  PC begon opeens heel moeilijk te doen met ongewenst opnieuw opstarten ed.

 

Vreemd dat ik wel 2 of 3 delen topo kan laden, mar niet meer, samen met CN8 gaat al helemaal niet meer.

 

het menu om die kaarten te selecteren weet ik echt wel hoe het werkt.

 

[edit] aanvulling, hebt ontdekt dat ik dit wel erop krijg, en werkt. Maar die kaartreader gaat morgen terug en ik eis een nieuwe 1 gig SD kaart van de Mediamarkt (kassabon nog in bezit!)

 

ga nu nog een test uitvoeren met een (nog niet geformateerde kaart)

 

Het is toch geen Ultra II kaartje hè?

Want ik heb nl. uit verschillende hoeken gehoord dat die kapot gaan in samenwerking met de Garmin GPS-en.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In dat geval moet je eens kijken of de submap Garmin niet toevallig is hernoemd naar iets anders. Dan worden de kaartdelen niet meer herkent en ook de volledige kaart niet meer maar alleen de vrije ruimte.

 

LTeunis

 

Kijk aan dit soort antwoorden kan ik nou wat mee, hoe en waar kan ik zien of de kaarten ''hernoemd'' zijn?

 

Kan ik mischien nog wijzigen

bewerkt door Spider
Link naar opmerking
Deel via andere websites

De GPS ziet alleen de totale ruimte van de kaart als de deze (1 .img bestand) in de submap GARMIN staat. Anders ziet hij de alleen de vrije resterende ruimte van de kaart als totale vrije ruimte.

 

LTeunis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

 

In dat geval moet je eens kijken of de submap Garmin niet toevallig is hernoemd naar iets anders. Dan worden de kaartdelen niet meer herkent en ook de volledige kaart niet meer maar alleen de vrije ruimte.

 

LTeunis

 

Kijk aan dit soort antwoorden kan ik nou wat mee, hoe en waar kan ik zien of de kaarten ''hernoemd'' zijn?

 

Kan ik mischien nog wijzigen

 

Het zal wel carambalig klinken maar door hem in een cardreader te openen, er hoort 1 map op te staan genaamd Garmin, in die map staat 1 bestand genaamd GMAPSUPP.IMG de grote van het bestand is niet relevant hoe meer kaarten hoe groter....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is toch geen Ultra II kaartje hè?

Want ik heb nl. uit verschillende hoeken gehoord dat die kapot gaan in samenwerking met de Garmin GPS-en.

 

Nee het is beslist geen Ultra kaartje, maar een gewoon SD micro kaartje, werkte eerst perfect, heb wel gemerkt dat de topo alsook de CN kaarten elkaar moeten overlapppen anders onstaat er een situatie dat de CN kaart gaat overheersen en de topo niet oproepbaar meer is, maar ga verder uitzoeken waarom hij bij een bepaald aantal kaartdelen moeilijkheden gaat maken

 

Dir werkt in iedergeval wel..

 

Stukje topo NL samen met topo Duitsland op de grensstreek, hier ligt toevallig ook een cache die ik pas gedaan hebt. Verbaast mij dat dit wel werkt zonder aparte kaartdelen te hoeven selecteren.

 

88880grensstreek.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...