Spring naar bijdragen

spoiler foto


Jalychaba

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Toen ik de informatie van een bepaalde cache bekeek op het internet zag ik dat er een foto door iemand is geplaatst die het wel heel makkelijk maakt om de cache te vinden zonder de route zelf te hoeven lopen.

Wat te doen in zo'n geval.

De eigenaar waarschuwen? En kan die de foto weghalen als hij wil? Of diegene die gelogd heeft? Of is er nog een andere manier?

Het voelt eigenlijk een beetje als klikken, maar met deze foto kan je zelfs zonder gps redelijk goed in de buurt komen.

 

Jalychaba

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je kunt beiden even waarschuwen. Eigenaar van de cache kan alleen een hele log inclusief de foto's weghalen, volgens mij. Maar waarschijnlik heeft logger het per ongeluk gedaan en is hij best bereid om de foto gewoon weg te halen. Voor hem/haar dus gewoon eenvoudiger.

 

Hebben wij ook wel eens gedaan, is in mijn ogen geen klikken. Op die manier blijft de eigenaar immers "eer"van zijn werk houden en wordt het spelletje voor komende lopers niet verpest.

 

Spirit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zelf mail ik de eigenaar van de cache als deze niet reageert op de mail gaat er vervolgens eentje naar de logger.

Een week geleden nog gebeurt, foto bij de log met het eindcoord van een lange multi erop, eigenaar reageerde direct en zou naar de logger mailen maar tot op heden heeft de eigenaar nog geen actie gezien van de logger...in zo'n geval zou ik er aan denken om de log te verwijderen, maar dat is wel het laatste.

 

 

Gr Twinlife :thumbup:

bewerkt door Twinlife
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je kunt ook de logs lezen en de foto's niet bekijken. Ik bekijk ze meestal na het vinden van de cache. Dan is het ook leuker, omdat je alles herkent.

Vergeet verder niet dat cachers erg inventief zijn, dus ook bewust foto's nemen, die misleidend zijn. Zo ken ik iemand die dacht via de foto's wel effe te lopen en die liep 3x compleet verkeerd, en heeft nog een half uur moeten zoeken naar de cache zelf. Haha.

 

Dus als je geen dagtaak wil krijgen aan het melden van spoilers, dan zou ik ze lekker negeren.

 

Ook kan het ooit zo zijn dat je, als een een cache echt niet kunt vinden na 10x zoeken, erg blij met met zo'n spoiler.

 

De keus is aan jou, doe wat je niet laten kan. :thumbup:

 

groetjes Geovlinder

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nog sterker, Dada vindt het zelfs een deel van de sport om van te voren naar spoilers te zoeken. Dat je daarbij op het vaak op het verkeerde been wordt gezet -ZUCHT- neemt Dada maar voor lief.

 

Maar voor mijn gevoel hoort het er dus bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In ieder geval vind ik dat je geen spoilerfoto's moet plaatsen als de cache-eigenaar daar al om heeft gevraagd op zijn cachepagina.

Maar, waarom spoilerfoto's plaatsen? Wij hebben ongeveer 15000 foto's gemaakt tijdens het cachen en daar staan er bijna 1100 van online bij de logjes. Daar is geen enkele spoiler bij. De spoilers (alle te zoeken waypoints en de werkelijke cacheplek) bewaren we wel in ons eigen archief.

Ik vind dat je niet moet spoileren in foto's en tekst (log). Daarmee kun je de moeilijkheidsgraad van een leuke cache degraderen in een simpele opraper.

Je kunt als je de cachebox op de foto wilt zetten toch ook een vrij plekje opzoeken, waar men geen enkele houvast aan heeft?

Het leukste vind ik een foto plaatsen dat op een spoiler lijkt, maar in geen geval is.

 

Ik vind trouwens dit melden ook geen taak van derden. De eigenaar van de cache is verantwoordelijk voor zijn eigen cache en hoeft ook niet door derden gewezen te worden op spoilerfoto's. Als hij zelf al niet de moeite neemt om te kijken, zal het hem denk ik ook niets uitmaken.

Hij krijgt inmmers van ieder geplaats bericht bij zijn cache een email.

 

Als de cache-eigenaar de spoilerlogger heeft verzocht de foto weg te halen, en de logger reageert niet... gewoon de log deleten. Wedden dat de logger dan wel reageert? Hij is immers zijn puntje kwijt :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vaak zal een cache-eigenaar inderdaad zelf al zo'n spoilerfoto zien. Behalve als hij op vakantie is. Wij hebben het dus een keer zien gebeuren bij een best wel pittige puzzelcache. Doodleuk de gehele oplossing, weliswaar ge-encrypt, als log geplaatst. Maker was op vakantie. Toen toch maar als "derde" de plaatser van de log verzocht om de log aan te passen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maker was op vakantie. Toen toch maar als "derde" de plaatser van de log verzocht om de log aan te passen.

Geest:Kruimeldief=1:0 ;)

 

Tja, ben vergeten dat er ook mensen op vakantie zijn/gaan :beerchug:

 

[offtopic mode on]

Hmmm, vele stappen en grote maten lees ik net. En dat allemaal voor maar een puntje erbij....

[offtopic mode off]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het gaat hierbij om spoilerfoto's Spider. Niet om net geen spoilerfoto's.

 

Dus niet die van jou, maar om zoiets als deze:

 

eigenaar.

 

Kan indien je dat wilt ook een complete ''overzichtsfoto'' plaatsen van de betreffende cache, maar daar zal de maker zeker niet blij mee zijn, daarom maar een detailfoto van alleen de cache zelf! :beerchug:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...