Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Wie wil zijn / haar ervaringen met de Legend CX hier vermelden?

Misschien wil ik er wel eentje kopen. Ik heb nu een 'gewone' Legend trouwens. Een PERFECT apparaatje voor weinig geld.

Met name de bruikbaarheid van de navigatie interesseert mij. Ik weet dat het een 'nuttige' bijkomstigheid van de CX zal zijn (?), maar als het niet bruikbaar is, wordt het een probleem voor mij.

bewerkt door rhgs
Geplaatst

Ik heb een Legend CX, lees mijn mening maar eens (staat ook op het GPS forum)

Eerste indruk: Het apparaat maakt ondanks zijn kleine afmetingen een robuuste en degelijke indruk!

De ontvangst : Volgens de gebruiks aanwijzing duurt het bij de eerste keer ongeveer een kwartier dat hij de satelieten gevonden heeft, echter ik zag dat hij ze al binnen 5 minuten gevonden had, en ook nog eens binnenshuis (woon op een flat 3 hoog!). Dit in tegenstelling van sommige gebruikers op dit forum die klagen dat ze zelfs buitenshuis last hebben van slechte ontvangst!

Het TFT scherm: Dit is echt een hele belevenis om te zien, zo strak, helder en gedetallieerd hoe hij alles weergeeft op zo'n klein opppervlak!

Bediening: De menu's laten zicht makkelijk openen, maar het kleine joystickje is soms wat lastiger manoevreren, maar dat zal een kwestie van even wennen zijn, maar de 5 knops bediening aan de zijkanten is verder heerlijk in gebruik (met een hand)

Conclusie: Deze onvanger is zijn geld zeker waard, en vooral de mogelijkheid om het geheugen uit te breiden maakt dat deze draagbare GPS zelfs op langere termijn nog goed bruikbaar zal zijn!

Wat kan grote mensenspeelgoed toch leuk zijn ! :beerchug:

Hier een foto van de Legend CX.

legendcx0pm.jpg

Geplaatst
Met name de bruikbaarheid van de navigatie interesseert mij.

Ik heb de legend C zonder x. De navigatie van garmin kost natuurlijk wel even een vermogen extra boven de prijs van het apparaat.

Persoonlijk vind ik de kaarten erg goed maar de navigatie zelf valt veel op af te dingen. Zo nu en dan wordt je een ventweg opgestuurd omdat dat kennelijk een paar meter korter is dan de hoofdrijbaan. Ook wil ie soms over fietspaden of zelfs eigen weggetjes van boeren. Tot slot heeft de software een erg grote voorkeur voor hoofdroutes, waardoor de afstand soms wel anderhalf keer langer is dan die ik zelf zou kiezen.

Soms is het gewoon prettig dat je niet zelf hoeft kaart te lezen maar meestal hou ik het in eigen hand en kijk wel op de kaart van de gps maar kies mijn eigen route.

Er zijn ook zat mensen die er wel echt tevreden over zijn.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Duidelijk allemaal.

Zelf heb ik dus een 'gewone' Legend.

Wat mij opvalt:

1. De schermresolutie van de CX is *lager*

2. Er kunnen maar 500 waypoint in de CX.

Mijn 'gewone' legend kan 1000 opslaan.

De navigatie is blijkbaar een leuke gadget waar je niet teveel van moet verwachten.

Wie kan een reden bedenken om mijn Etex Legend in te ruilen voor een Legend CX?

Bijv. veel geheugen, USB, Sirf III, of ....

Is het allemaal het vele extra geld waard?

• 1 month later...
Geplaatst

Ik heb nu sinds korte tijd de Legend Cx en ben er erg tevreden mee. Ontvangst is prima en de eerste fix is meestal binnen 5 minuten meestal sneller als je buiten staat.

Het geheugen kaartje is ook erg makkelijk. Ik heb er een 512 mb kaartje bij gekocht en kan nu aardig wat kaart materiaal kwijt. Door de USB poort op de Legend Cx gaat de overdracht van de kaarten lekker snel.

Voor navigatie heb je wel aanvullende kaarten nodig, want met de basiskaart kom je niet ver en de topo kaarten ondersteunen geen navigatie. Voor navigatie in de auto gebruik ik zelf Tom Tom. Op de fiets kom je met de topo kaart overigens ook een aardig eind.

Nadeel is overigens wel dat de Topo kaarten erg duur zijn.

Succes!

Geplaatst
Het geheugen kaartje is ook erg makkelijk. Ik heb er een 512 mb kaartje bij gekocht en kan nu aardig wat kaart materiaal kwijt.

Kan je ook metroguidekaarten en topokaarten van het zelfde gebied er gelijktijdig in zetten? Zit er dan een optie om te kiezen welke kaartset je wilt gebruiken?

De topokaarten zijn namelijk erg goed maar persoonlijk vind ik ze niet bruikbaar als je op de motor zit, dan is metroguide of cityselect veel handiger door de afwezichheid van overbodige info.

• 3 weeks later...
Geplaatst

Ik sluit me helemaal aan bij Spider. Ben heel tevreden.

Heb sinds een paar weken een Cx en daarvoor een gewone legend (te koop! :thumbup: ).

Het kleurenscherm is echt geweldig. De onvangst is heel goed, bv in de auto op de bijrijdersstoel leggen is geen probleem, onder bladerdak en in de stad hou ik meestal prima lock.

De USB verbinding met de pc is heel snel.

Hij is een beetje prijzig maar tot nu toe als gadget, cache-gps en zelfs voor mijn werk zijn geld waard.

Geplaatst
Kan je ook metroguidekaarten en topokaarten van het zelfde gebied er gelijktijdig in zetten? Zit er dan een optie in om te kiezen welke kaartset je wilt gebruiken?

Ik ben nog steeds wel benieuwd naar het antwoord op deze vraag.

Geplaatst
je kunt kaarten uit alle installaties van MapSource selecteren en naar je gps sturen.

in je gps zet je dan de kaart die je wilt zien op zichtbaar en de rest op onzichtbaar.

OK, duidelijk antwoord, bedankt. Eerst de financien maar weer eens op orde hebben en dan ga ik toch eens shoppen voor een Cx

• 2 weeks later...
Geplaatst (bewerkt)

shoppen voor een Cx

denk goed na over de sirf star III ontvanger wel of niet....dat is major keuze in de "x" serie.

Die zit dan toch weer niet in de Legend Cx?

bewerkt door LTeunis
  • 1 year later...
Geplaatst

HI Etrex Legend gebruiker,

Ik ben aan het overwegen om een legend aan te schaffen...ben je tevreden , is ie makkelijk in gebruik, mis je misschien nog functies. Kortom bevalt ie je?

Groetjes

AnneBijoux

Geplaatst
HI Etrex Legend gebruiker,

Ik ben aan het overwegen om een legend aan te schaffen...ben je tevreden , is ie makkelijk in gebruik, mis je misschien nog functies. Kortom bevalt ie je?

Groetjes

AnneBijoux

AnneBijoux: ik heb je vraag even naar dit topic verhuist, aangezien ik het hier meer op zijn plek vond, dan het draadje over een Nl handleiding :) ! Hopelijk vind je nuttige info in dit draaje...

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...