Spring naar bijdragen

Welke GPS ontvanger is het meest geschikt voor mij?


awwexl

Aanbevolen berichten

Nu ik wat reviews lees over de GPS-ontvangers  blijkt het dat in dichte bebossing de ontvangst slecht is of volledig wegvalt. Wat is jullie ervaring hiermee? Daar heb je helemaal niks aan natuurlijk dan!

In principe heeft elke GPSontvanger hier last van. Volgens mij als je een (dure?) ontvanger met SirfIII chipset koopt heb je hier minder last van.

 

Wat is duur? De explorist 100 heeft deze chipset en kost minder dan 100 euro

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het magneetje in de compassensor wordt aangetrokken door het metaal. Daardoor is het electronish compas niet in de auto te gebruiken
Ik hoop dat je geen weekijzeren auto hebt :D:angry:

 

Het kompas werkt niet omdat het magnetisch veld wat hij detecteert door de veiligheidskooi van de auto wordt opgenomen...

 

En wat dacht je van het magnetisch veld van de magneten in je autospeakers. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Begin gewoon met een 2e hands unit, zoveel slijt er niet aan een GPS.

 

Als het scherm onbekrast is en altijd netjes behandeld is is een 2e hands unit een prima optie.

 

Ik heb op marktplaats een half jaar geleden een 2e hands Etrex Summit gekocht die alles doet wat je wilt voor €120,-

 

Team_Vink

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu rest mij nog de vraag of Magallan of Garmin ook MAC ondersteunen.

en hoe zit het hier nu mee?

Volgens mij is dit meer afhankelijk van de software die gebruikt word dan van de GPSr.

 

Voor zover ik weet is mapsource van Garmin alleen voor de pc, maar dan moet ik thuis even op de cd-rom doosje kijken.

Er zijn wel programma's van internet te downloaden die MAC ondersteunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daardoor is het electronish compas niet in de auto te gebruiken. Je kunt hem in de auto uitzetten in het energie beheer menu zodat je er een gps compas van maakt.

 

Kijk, op zo'n wijs antwoord zat ik nou te wachten :D Het elektronisch kompas is uit te schakelen met behoud van de (GPS) kompasfunktie. Het werkt dus. Vraag beantwoord, bedankt!

 

Verder prima GPS, lekker gevoelig, ook in de bossen!

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Eigenlijk is iedere draagbare GPS (ongeacht het merk) geschikt om te geocachen, het enigste waar je bij aankoop op moet letten (dat doe ik tenminste :D ) is dat de bediening en ontvangst goed is, met name de bediening van sommige (te kleine knopjes) is vaak een ergenis, zeker bij slecht licht buiten!

 

De reden waarom ik voor een wat duurder en beter model heb gekozen, is dat deze doorgaans werken met geheugenkaartjes en hierdoor een extra mogelijkheid hebben om kaarten ed te laden vanaf de PC, en niet onbelangrijk, zo'n toestel geeft toch een meerwaarde aan het navigatie gebeuren, zowel op de weg alsook in de natuur! :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nu rest mij nog de vraag of Magallan of Garmin ook MAC ondersteunen.

en hoe zit het hier nu mee?

 

Mijn ervaring met Software en MAC ondersteuning is slecht. Dus ik denk dat ik voor een GPS ga die niet te linken is wat weer scheelt in de aanschaf. Ik wacht totdat Garmin volledig MAC ondersteuning biedt (eind 2006) en dat ik dan voor een GPS ga met meerdere features en dus ook pc linking.

Ik kan de Garmin Geko 101 tweedehands kopen voor 70 Euro. Doen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...