Spring naar bijdragen

Geocoin uit een found cache halen; Teruggaan of niet?


Chi Sung

Aanbevolen berichten

Ik vind het leuk om zoveel mogelijk verschillende Coins in mijn lijstje te hebben staan (tijdens mijn vakantie in schotland ook weer 2 leuke gevonden).

Nu weet ik een coin te vinden aleen deze cache heb ik al eens bezocht. Is het nu toegestaan om deze coin uit de al reeds bezochte cache te halen hem te loggen en dan weer terug te leggen of in een andere cache te plaatsen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Het is niet gebruikelijk (en m.i. ook niet zo netjes) om een reeds bezochte cache weer te bezoeken om er een TB of coin uit te halen. maar als je het doet zou je kunnen overwegen om passend ruilmateriaal mee te nemen. Een andere coin of TB dus

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je verschillende munten wilt zien moet je eens naar een event gaan, verschillende mensen hebben hun verzameling dan bij zich.

Kom je op iets anders, er zijn verschillende soorten mensen wat betreft loggen van coins:

- nooit een coin loggen

- alleen loggen wanneer uit een cache meegenomen

- loggen wanneer je hem gezien hebt

- loggen wanneer je de code hebt

Maar ook hier geldt, dat iedereen het op zijn eigen manier mag doen! Persoonlijk ga ik voor de 3e optie, ik wil in ieder geval die mooie muntjes wel persoonlijk even gezien hebben.

bewerkt door TheFalcon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Met coins die op een event gelogd worden, gaat de coin virtueel van hand tot hand. Je hoeft dan niet te wachten tot de coin weer 'virtueel' in het event gestopt wordt. Met een TB kan het wel eens anders zijn. Iemand stopt een TB in een cache, een ander neemt hem mee, en persoon 2 wacht niet tot persoon 1 de TB bij de cache gelogd heeft, maar 'grabbed' de TB van persoon 1. Dat is dan weer jammer, want dan is de TB niet bij de cache gelogd. Maar daarover zijn wel weer andere draadjes op dit forum.

bewerkt door TheFalcon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ach, het is maar net welke principes, ideeen of gedachten je daar zelf over hebt, echt regels zijn daar niet voor.

 

Uit een eerder bezochte cache een coin weghalen lijkt me niet netjes, maar het retrieven en in dezelfde cache weer terugleggen, daar kan niemand moeite mee hebben.

 

Het is mij wel overkomen dat ik een paar coins in een cache heb gelegd, die er vervolgens door de cache eigenaar zelf werden uitgehaald, die ze op zijn beurt in het buitenland dropte.

 

Daar kun je het jouwe van denken, maar het doel van TB's en coins is toch dat ze reizen. Veel caches, veel landen, veel kilometers en natuurlijk rekening houden met het eventuele doel wat de coin of TB eigenaar er aan verbonden heeft, dat is voor diezelfde eigenaar het leukst / belangrijkst.

Hoe dat gebeurt, daar zal de coin of TB eigenaar zich minder druk om maken, die vind het veel vervelender als zijn coin of TB ergens weken / maanden blijft liggen.

(of dat nou in een cache is, of bij een cacher)

 

Zoals The Falcon al aangeeft, kun je op een event soms coinverzamelingen bekijken en dan de nummertjes noteren. Ook vind je daar vaak lijstjes met de trackingnummers van coins uit een of andere verzameling.

 

Deze coins die je dan al dan niet gezien hebt, krijg je niet mee, die blijven bij de eigenaar, maar kun je wel loggen, want je hebt het trackingnummer.

Dat loggen doe je dus met de optie "grabben"

 

Ook een coin die je dus in een al dan niet bezochte cache vind kun je op deze manier loggen. Je neemt hem dus niet mee, maar hebt wel het nummer genoteerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Er staat nergens dat je een TB of geocoin niet uit een cache mag halen die je al gevonden hebt. Of het netjes, of erger verwoord, volgens de etikette ( :dribble: ) is is een ander verhaal, maar een stukje staal lijkt me een niet zo gegronde oorzaak van ruzie danwel ergernis.

 

Q :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hear! Hear! Quaerens

 

De netste optie hier lijkt me de coin terug te leggen nadat het nummer genoteerd is, zodat de eigenaar van de cache in elk geval het lokkertje in zijn cache houdt voor volgende (nieuwe) cachers.

Minder aardig, lijkt me, is het raiden (d.w.z. 'stelen') van TBs of coins uit een cache die al eerder door jou bezocht is..

Een TB of coin verhoogt toch de status van een cache en maakt de bezoekkans groter. Samenvattend: Wil je een TB of coin scoren voor je (virtuele) verzameling? Haal je informatie uit de cache, maar laat ze verder mooi voor wat ze zijn.

 

TandA

bewerkt door tanda
Link naar opmerking
Deel via andere websites

persoonlijk vind ik dat je een coin of tb alleen moet loggen als je hem ook daadwerkelijk een stukje op weg helpt, en dus uit een cache haalt en weer in een andere cache stopt. het doel is reizen dus als je hem niet verder helpt vind ik niet dat je hem mag loggen. ik heb inderdaad eens coins gelogd op een event omdat ik de code kreeg maar achteraf gezien was het onbevredigend en voor mij ook onacceptabel en ik log dus ook alleen nog maar coins en tbs die ik op weg help. ik heb zelf ook een coin en tb en vind het helemaal niet leuk als mensen wel willen loggen maar niets toevoegen aan de reis van de coin of tb. ik denk wel dat je er een uit een cache kunt halen die je al bezocht hebt. maar dan natuurlijk wel een note achter laten in het logboekje en op de site. het beste is natuurlijk als je hem vervangt door een andere zodat de volgende persoon niet achter het net vist. maar hiervoor zijn volgens mij geen geschreven regels dus zal er hier heel verschillend over worden gedacht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als coin-eigenaar vind ik het het leukst om mijn coins door zoveel mogelijk caches te laten reizen. B)

Wat ik minder geslaagd vind, is als een coin door iemand meegenomen wordt naar een event om daar dan op een lijst te verschijnen. B)

Mijn mening is dat je er wel iets voor moet doen om een coin te loggen (en meer dan een foto-kopietje oprapen en thuis intikken)... :D

 

Geo_Taz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb er nog eens over na gedacht en ik ben het wel eens met darculix. Ik ben er dus maar van afgestapt om het coin nr te noteren en hem terug te stoppen.

 

Ik ga dus alleen maar coins en tb's loggen die ik ook daadwerkelijk op weg help.

 

Nou ja opweg help... Ik heb namelijk tijdens mijn vakantie in schotland een kilted cacher coin megenomen naar nederland. Aangekomen thuis kom

ik, na het lezen van het doel van de coin, er achter dat deze bijna op de plaats van betemming was. En door mijn briliante actie is hij nu zo'n 770 km verder bij zijn doel vandaan. Maar na een mail wisseling met de eigenaar gaat hij binnekort vrolijk door nederland reizen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat gebeurt wel vaker hoor, op vakantie heeft namelijk niet iedereen

een laptop of computer bij zich, en een internet cafe is ook niet goedkoop.

en loggen van coins op een event? kijk een op mij acount....dat zie je wat

je er van krijgt...bij trackables....

 

groeten Luilak

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kort samengevat

 

TB's/Coins - Event  :no:  :nono:  :no:

 

Punt voor jou :)

 

Wij hebben op de TB pagina van de reizende coins inmiddels het volgende toegevoegd:

 

We do NOT appreciate logs on this coin during an event!

 

Vaak wordt een coin al een tijdje door iemand vastgehouden met het oog op een event, vervolgens krijg je -tig logjes voor de kiezen, terwijl de coin geen meter verder reist. Al een aantal keer meegemaakt dat een coin na een event gewoon nog virtueel in een event cache blijft zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik een TB of munt graag wil loggen die ergens in een cache zit, ruil ik deze om tegen een andere munt of TB. Net wat ik in mijn bezit heb.

 

Zelf heb ik een aantal munten reizen, maar ik heb er ook een heel aantal op zak. De reizende munten wil ik ook het liefst niet in een event terecht zien komen. (Dat moet ik nog even op de desbetreffende pagina's toevoegen. Bedankt voor de reminder!!!) :nono:

De munten die ik op zak heb, zijn dus ook altijd op het event aanwezig en dus te loggen. Dan ontkom je idd niet aan een stortvloed van mailtjes.

Wel wil ik de munten die ik zelf log, altijd hebben gezien. Ik neem dus niet zomaar de uitgeprinte briefjes mee die je kunt pakken van de TB tafel. :)

 

Maar iedereen speelt zijn eigen spelletje....zolang cachers maar aan het doel van mijn muntjes of TB voldoen :no:

 

Groetjes,

Wendy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...