Spring naar bijdragen

Het uiteindelijk zoeken naar de cache: Graag tips


herriemans

Aanbevolen berichten

Van de drie caches tot nu al twee niet (meteen) kunnen vinden. De routes gaan prima, maar het einddoel kunnen we dan niet vinden tot ongenoegen van onze kids. Maar na een kwartier zoeken geven we het dan maar op. Ook omdat we ons niet prettig voelen als we in een stukje bos (ongerepte natuur) aan het rommelen zijn.

 

Zijn wij de enige met dit gevoel? Of is het gewoon een kwestie van stug doorzoeken of beter research plegen op het internet?

 

Zo liep het vandaag mis bij het 'verliefd laantje'. Weet iemand of dit een moeilijk verstopte cache is of kijken wij er gewoon overheen?

 

Groeten Team Herriemans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik heb vlug de cachepagina even bekeken. Het kán natuurlijk zijn dat de micro er niet meer ligt. Dat risico loop je altijd.

 

Zeker ook omdat Barny (toch een erg ervaren cacher!) hem niet heeft gevonden. Maar het kan ook zijn dat jullie hem beide over het hoofd hebben gezien.

 

Voor andere caches (ammoboxen e.d.) is het altijd verstandig ook een prikstok bij je te hebben. Want sommige caches liggen onder wat bladeren en dan zijn ze zonder prikstok echt moeilijk te vinden! :rolleyes:

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Persoonlijk vind ik het zoeken naar een cache juist erg leuk. Het is altijd handig om te weten wat voor een type cache het is (micro, gewoon) en het maakt het makkelijker als je weet wat je moet zoeken. (Micro is meestal iets in de trand van een fotorol-doosje, gewoon is vaak een munitie box, maar ook een curverbox oid.)

Bij het eindpunt moet je bedenken dat jou GPS een afwijking van 6 meter heeft en die van de legger ook, dus in een ideaal geval ligt de schat in een straal van 12 meter rondom jouw gps punt.) Het is vooral goed kijken, stenen die er niet horen de liggen, een bosje takken dat wel erg netjes opgestapeld ligt, onder een bruggetje, een heuveltje, onder/in boomstronken.............

 

Verder geeft de hint vaak wel een bruikbare aanwijzing.

 

En tja, soms vind je hem niet, terwijl uit de logs blijkt dat hij toch simpel te vinden moet zijn.

 

Marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoel je met de microcache het filmkokertje aan het begin van de tocht? Die hebben we namelijk zonder problemen gevonden. De uiteindelijke cache met logboek e.d. was voor ons onvindbaar.

 

Groet, Herriemans

 

Ik dacht inderdaad even dat de eindcache ook een micro was, maar blijkbaar is dat dus niet het geval.

 

En bij een gewone cache kan de prikstok inderdaad uitkomst brengen. Ik heb al verschillende caches gevonden die ik zonder prikstok waarschijnlijk nooit zou hebben gevonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik een gewone tak als prikstok, maar wat je zegt. Binnen een straal van zeker 12 meter moet je zoeken, anders had ik vandaag mijn eerste cache nog steeds niet gevonden! :rolleyes:

 

 

Ben inmiddels al twee nieuwe caches thuis aan het voorbereiden (uitprinten en alvast de bekend zijnde waypoints projecteren op de GPS kaart :thumbup: ) , vervolgens terrein verkennen, en dan zoeken!

bewerkt door Spider
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit gebeurt natuurlijk iedere cacher en mij ook, maar zoals wel eens vaker gezegd: de zoeker moet zich inleven in het verhaal en de gedachtengang van degene die hem verstopt heeft.

Dus ga op de cacheplaats staan en denk gewoon: "Waar zou ik hem verstoppen"... :thumbup:

 

Succes met de volgende twee :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Team_Maju

Het "verliefde laantje" is een zeer eenvoudige cache vond ik zelf. Deze hebben we snel gelopen. Waarschijnlijk moet je eens wat vaker de logjes behorende bij cache lezen en foto's bekijken die er ook regelmatig bijstaan.... en als je in een straal van 10 meter bent je GPS weggooien en gaan zoeken.

 

Kijk op eindplek om je heen, vaak wordt de cache neergelegd op een toch vrij herkenbare plaats... dus kijk en vraag jezelf af, waar JIJ de cache zou verstoppen..

 

Al doende leert men... dus ga door :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ook wel eens wil helpen, vanaf een andere kant de cacheplek benaderen. Dan zie je misschien een andere goede verstopplek. Wij zijn wel eens drie keer terug geweest om zo'n kokertje te kunnen opvissen. En wij gebruiken een (dikke) breinaald!

En als het ons na een paar keer echt niet lukt, dan ga ik heel vriendelijk bij de maker vragen of ik iets niet goed heb begrepen. Ik kreeg altijd hele leuke, aardige reacties terug.

 

Blijf zoeken!

geogroetjes van Katja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Even reclame maken in eigen toko, in mij handleiding voor beginnende cacher (zie in mijn handtekening; is inmiddels een boek) staan een aantal belangrijke zaken voor het vinden van de cache. Misschien is het handig hem eens na te lezen of anders eens met een team op stap te gaan. Geocachers zoeken doorgaans heel gericht maar ik geef toe soms kom je toch ook wel behoorlijk aan het zoeken zoals ik gisteren zelf aan den lijve heb mogen ervaren.

 

Groeten Haak.

 

 

Voor tips: zie ook: Geo-Wiki

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...