Spring naar bijdragen

Fietshouder GPS60


tiliae europaea

Aanbevolen berichten

Als ik dit topic lees, ga ik ervan uit dat er wordt gesproken over de "standaard" steunen van Garmin.

 

Maar ik heb een vraag of er hier mensen zijn die ervaring hebben met RAM Mounts, ook te vinden op RAM Mounts NL maar dan zonder enig adres of naam van de zaak die het verkoopt. Met wat googelen op het telefoonnummer kwam ik bij Waypoint te Notter uit. Op hun website staat dat ze importeur zijn, maar nergens is ook maar een prijs te vinden van deze steunen.

 

Op het Belgische Geocaching-forum lees ik overigens héél goede recensies over deze vorm van bevestiging. Sterker, ze zeggen daar dat ze beter zijn dan de Garmin versie (i.v.m. uitval door schokken en trillingen etc.)

 

Wie-O-Wie heeft ervaring hiermee in kwaliteit en prijs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ja, dat kan! Ik heb dus 1 beugel voor de GPS en 3 stuurklemmen.

waar heb je die stuurklemmen dan gehaald, waar kan je ze halen dan??

Gewoon los verkrijgbaar. Bijvoorbeeld bij Waypoint

Het heet daar simpelweg Fiets-steun voor 2e fiets € 8,- Ik denk dat andere winkels dit ook wel kunnen leveren.

 

Jos

 

PS: Oops, linkje was eerste fout, nu verbeterd.

bewerkt door rwarmer
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar ik heb een vraag of er hier mensen zijn die ervaring hebben met RAM Mounts, ook te vinden op RAM Mounts NL maar dan zonder enig adres of naam van de zaak die het verkoopt. Met wat googelen op het telefoonnummer kwam ik bij Waypoint te Notter uit. Op hun website staat dat ze importeur zijn, maar nergens is ook maar een prijs te vinden van deze steunen.
Bij Zwerfkei in woerden verkopen ze gepantserde steunen voor GPS-en. Zie hier. Van Touratech en 75 eurootjes slechts.

Over de 'gewone' steun: ik doe altijd een postelastiekje om de GPSr heen, net boven het scherm en dan achter de steun langs. Dit om 'm te zekeren gezien de verhalen over losschietende GPSr-en.

Inderdaad kun je in Notter de houder los kopen. Hoef je een keer niet overbodig geld uit te geven :lol1:

bewerkt door Erben
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik dit topic lees, ga ik ervan uit dat er wordt gesproken over de "standaard" steunen van Garmin.

 

Maar ik heb een vraag of er hier mensen zijn die ervaring hebben met RAM Mounts, ook te vinden op RAM Mounts NL maar dan zonder enig adres of naam van de zaak die het verkoopt. Met wat googelen op het telefoonnummer kwam ik bij Waypoint te Notter uit. Op hun website staat dat ze importeur zijn, maar nergens is ook maar een prijs te vinden van deze steunen.

 

Op het Belgische Geocaching-forum lees ik overigens héél goede recensies over deze vorm van bevestiging. Sterker, ze zeggen daar dat ze beter zijn dan de Garmin versie (i.v.m. uitval door schokken en trillingen etc.)

 

Wie-O-Wie heeft ervaring hiermee in kwaliteit en prijs.

 

Ik gebruik de ram-mount zowel op de fiets,motor,bromfiets en auto.

De ram-mount is veel beter en degelijker als de standaard garmin steun waar ik in het verleden veel gebruik van heb gemaakt.

Je koopt een basishouder voor je gps en verschillende kogels (zijn van rubber) voor alle voertuigen.

Ram-mount is aan de prijs maar hiervoor krijg je wel kwaliteit en een houder die makkelijk en snel in alle posities is te plaatsen.

Kijk even hier voor de mogelijkheden en de prijzen http://www.gps.nl/ram_algemeen.html en hier http://www.gps.nl/ram_etrex_serie.html

bewerkt door HvE
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11 months later...

vanavond ben ook ik aan het stoeien om een fietssteun te maken voor mijn gps. Ik heb vanalles bij elkaar gesprokkeld maar vraag me echt af of zo'n garmin fietssteun nou echt zo slecht is. Mijn gsm houder loopt wel recht maar mijn etrex euro gps loopt een beetje smal toe, waardoor de houder dus niet helemaal past en ik bang ben dat de gps eruit zal vallen tijdens het fietsen. het gaat me om gewone fietsroutes fietsen en ben niet van plan om te gaan mountainbiken.

 

Hoe zou ik dit op kunnen lossen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vanavond ben ook ik aan het stoeien om een fietssteun te maken voor mijn gps. Ik heb vanalles bij elkaar gesprokkeld maar vraag me echt af of zo'n garmin fietssteun nou echt zo slecht is. Mijn gsm houder loopt wel recht maar mijn etrex euro gps loopt een beetje smal toe, waardoor de houder dus niet helemaal past en ik bang ben dat de gps eruit zal vallen tijdens het fietsen. het gaat me om gewone fietsroutes fietsen en ben niet van plan om te gaan mountainbiken.

 

Hoe zou ik dit op kunnen lossen?

Gewoon de standaard fietssteun kopen van Garmin, ik gebruik hem ook op de mountain bike en heb er een extra polsbandje aangedaan die als zekerheid kan dienen mocht hij eruit vallen. Dit is overigens nog nooit gebeurd :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

vanavond ben ook ik aan het stoeien om een fietssteun te maken voor mijn gps. Ik heb vanalles bij elkaar gesprokkeld maar vraag me echt af of zo'n garmin fietssteun nou echt zo slecht is. Mijn gsm houder loopt wel recht maar mijn etrex euro gps loopt een beetje smal toe, waardoor de houder dus niet helemaal past en ik bang ben dat de gps eruit zal vallen tijdens het fietsen. het gaat me om gewone fietsroutes fietsen en ben niet van plan om te gaan mountainbiken.

 

Hoe zou ik dit op kunnen lossen?

Gewoon de standaard fietssteun kopen van Garmin, ik gebruik hem ook op de mountain bike en heb er een extra polsbandje aangedaan die als zekerheid kan dienen mocht hij eruit vallen. Dit is overigens nog nooit gebeurd :thumbup:

 

Met mijn Koga Randonneur al verschillende slechte wegen en paden bereden, maar nooit problemen gehad met de Garmin houder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik gebruik de Touratec houder op mijn motor. Dit ding is geweldig. GPS hangt in rubber, kan er absoluut NOOIT uit vallen. Is wellicht overdone voor je fiets, maar wel echt goed.

http://www.touratech.com/shops/011/index.p...577782d19573820

 

Ik denk dat dat een beetje overdone is hoor voor de fiets. Toch bedankt voor je reactie hoor.

 

zijn er nog meer mensen met ervaringen met zowel een eigengemaakte steun als een garmin steun?

 

ET4FR & CO: Maar een extra polsband is ook wel een goed idee ja om eraan vast te maken! Heb je een normale keycord eraan gemaakt of iets speciaals?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zijn er nog meer mensen met ervaringen met zowel een eigengemaakte steun als een garmin steun?

Ik heb ooit voor een Geko 201 zelf een fietssteun gemaakt. Een plankje met een klem eronder. De klem was om aan mijn stuur te bevestigen. De Geko schroefde ik vast met een schroefje van een LPT-stekker, dat is namelijk de maat van de schroefdraad. Gewone schroefjes passen niet, het is een Amerikaanse maat, ergens tussen 2 en 2,5 mm in.

 

Achterop je GPS 60 zit zo'n zwarte knop, die kan je losschroeven en ik vermoed dat de achterliggende schroefdraad ook die gekke Amerikaanse maat heeft. Dan kan je op basis daarvan wellicht een eigenbouw maken. Maar door de enigzins bolle achterkant van de GPS zal dat niet meevallen.

 

Ik heb inmiddels drie verschillende Garmins op mijn fietsstuur gehad en daarvan beviel de combinatie GPS 60 met officiele Garmin-steun mij het beste. De andere combies waren een Geko 201 met eigenbouwsel en een GPS 76 met officiele Garmin-steun. Deze doen/deden hun werk naar behoren, maar wekken toch een minder solide indruk dan die van de GPS 60 met Garminsteun.

 

ET4FR & CO: Maar een extra polsband is ook wel een goed idee ja om eraan vast te maken! Heb je een normale keycord eraan gemaakt of iets speciaals?

Als het goed is heb je een polsbandje bij je GPS gekregen, Garmin levert die namelijk standaard bij elke GPS die ze maken. Dat bandje wikkel je om je stuur, GPS doorlussen en hij zal nooit meer zomaar uit je steun op de grond stuiteren. Altijd zo'n extra borging toepassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ET4FR & CO: Maar een extra polsband is ook wel een goed idee ja om eraan vast te maken! Heb je een normale keycord eraan gemaakt of iets speciaals?

Als het goed is heb je een polsbandje bij je GPS gekregen, Garmin levert die namelijk standaard bij elke GPS die ze maken. Dat bandje wikkel je om je stuur, GPS doorlussen en hij zal nooit meer zomaar uit je steun op de grond stuiteren. Altijd zo'n extra borging toepassen.

 

Ik heb een etrex euro, weet niet of dat een verschil maakt maar ik heb er alleen zo'n koord bij gekregen dus geen polsbandje of zo.

 

Dank je wel voor je duidelijke antwoord. Ik zit er toch over te denken om een officele fietssteun aan te schaffen voor mijn etrex euro maar ben nog een beetje aan het twijfelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...