Spring naar bijdragen

Geocaching in Frankrijk


moljaire

Aanbevolen berichten

Hallo collega geocachers, wij hebben fantastisch nieuws voor iedereen die deze zomer nog niets gepland heeft, of die nog een paar dagen vrij heeft en deze dolgraag wil opvullen met superleuke caches in La Douce France ;) !!!

Jazeker, Thyra en Moljaire, twee rot-ervaren geocachers uit het vrolijke Vlaanderen :wine:, dalen af naar het centrum van Frankrijk om daar een Chambres d'hôtes op te starten. Omdat wij dol zijn op onze hobby zullen we in de streek massa's geocaches verbergen voor UREN geocacheplezier :D .

Interesse? Stuur gerust een berichtje naar onze mailbox of publiceer hierbij een reactie, en wij geven je graag meer uitleg. Wij openen vanaf 30 juni 2006, en verwachten nu al geocachers in ons domein. Alle geocachers krijgen speciale kortingen op vertoon van ons geliefkoosd speeltje : de GPS !!! Jullie komen toch ook ;) ???

Thyra en Moljaire

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Hallo collega geocachers, wij hebben fantastisch nieuws voor iedereen die deze zomer nog niets gepland heeft, of die nog een paar dagen vrij heeft en deze dolgraag wil opvullen met superleuke caches in La Douce France ;) !!!

Jazeker, Thyra en Moljaire, twee rot-ervaren geocachers uit het vrolijke Vlaanderen  ;), dalen af naar het centrum van Frankrijk om daar een Chambres d'hôtes op te starten. Omdat wij dol zijn op onze hobby zullen we in de streek massa's geocaches verbergen voor UREN geocacheplezier :wine: .

 

 

 

Ik weet niet of een dergelijke commerciele post wel toegestaan is op dit forum, maar wij wensen jullie wel heel veel succes met jullie bedrijf in Frankrijk! In welke streek/plaats zitten jullie precies?

bewerkt door Team VDE
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi,

 

Het is mssn inderdaad een klein beetje commercieel, maar onze hoofdbedoeling is toch om alle collega geocachers een kans te geven heel wat cacheplezier te beleven tijdens hun trip naar Frankrijk. Wie van onze accomodatie gebruik wil maken, kan dat, maar dat is natuurlijk geen voorwaarde om te cachen.

Onze Chambres d'hôtes zijn gelegen in het middelpunt van Frankrijk, in de streek waar de departementen Centre, Limousin en Auvergne samenkomen. Een fantastische open natuur verwelkomt je, en in de streek en onmiddellijke omgeving zijn er natuurlijk nog talrijke andere dingen te zien.

Het e-mail-adres van onze chambres is lacollinededialuc@hotmail.com. Wie daar een berichtje stuurt krijgt een digitaal foldertje met wat meer info teruggemaild. Onze website is in ontwikkeling en zal vanaf eind maart te bezichtigen zijn op www.lacollinededialuc.com

Alvast bedankt voor je reactie.

Groetjes,

Moljaire en Thyra

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gaaf!!!!! Tja, we hebben al op ons vaste campinkje geboekt in de Dordogne, ideaal voor met de kids; zwembadje, speeltuintje, tennisbaantje, echt heel verschrikkelijk om daar te zijn. ;) Daar hebben we vorig jaar ook een cache neergelegd; "Le secret du Domaine des Mathevies", (sorry, 'k weet niet hoe ik een linkje moet maken in deze reactie) deze wordt door een kennis van ons (= de campingeigenaar) onderhouden. Ik zal vanavond eens bespreken of we niet ook nog een dag of wat bij jullie kunnen komen. Op zich waren we van plan om na afloop van onze periode in de Dordogne door te rijden naar het gebied ten zuid-westen van Parijs, daar ligt ook heel wat. Maar ach, het is vakantie en per dag kan ons plan verschillen. Trouwens in de Dordogne liggen een paar leuke cache's (Le Rocher du gardien, Moulin haut, Un tresor á Sarlat en die van ons zelf natuurlijk) die wij zelf vorig jaar al hebben gedaan. Die in Sarlat was toen trouwens niet actief maar nu wel weer. Ben erg enthousiast over jullie plan, dat merk je wel. Of ben ik een beetje off-topic met de enthousiaste verhalen over het gebied iets ten zuiden van waar jullie iets willen gaan opzetten?? Sorry ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

Als jullie toch naar Frankrijk gaan; Ook ik ga een aantal cache suitzetten in Frankrijk. In de buurt van Maçon. Om precies te zijn bij Pont-de-Vaux. Ik ga daar werken op een camping en uiteraard komen er ook een aantal caches te liggen. de eerste is vanaf 16 april ongeveer te lopen. Het ligt vlak aan de route du soleil dus ideaal om even te stoppen en te overnachten. Wellicht tot ziens in Frankrijk!

 

Patje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tjonge uit het vrolijke Vlaanderen. Toen ik een bericht schreef in het forum van onze Belgische collega's, kreeg ik de wind van voren, omdat ik zei dat er naast het event of de caches ook de mogelijkheid is om te blijven overnachten (op eigen kosten). Ik werd direkt gezien als een commerciele GeoCacher. Ze hebben het niet begrepen toen en begrijpen het nog niet en nu dit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik werd ook een keer voor een commerciele cacher aangezien toen ik in de cache-omschrijving enthousiast vertelde over de leuke camping en de lekkere pizza's die de eigenaar van de camping maakt waar wij vlakbij een cache hadden neergelegd. Maar snel aangepast. Maar goed, ik ga nu een beetje off-topic. Even terug, we gaan graag ;) naar Frankrijk in de zomer en we gaan gewoon naar die kind-vriendelijke camping en er is qua cache's iets bijgekomen, op redelijke rijafstand. ;) Maar als we terug rijden, gaan we er wel even tussen uit en pakken nog een campinkje waar wat cache's in de buurt liggen. Wellicht dus naar onze belgische vrienden.... of is een chambre-hotes alleen maar kamers?? Is er überhaupt plek voor tenten????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

Als jullie toch naar Frankrijk gaan; Ook ik ga een aantal cache suitzetten in Frankrijk. In de buurt van Maçon. Om precies te zijn bij Pont-de-Vaux. Ik ga daar werken op een camping en uiteraard komen er ook een aantal caches te liggen. de eerste is vanaf 16 april ongeveer te lopen. Het ligt vlak aan de route du soleil dus ideaal om even te stoppen en te overnachten. Wellicht tot ziens in Frankrijk!

 

Patje

Ha, top, daar wil ik volgend jaar weer gaan kamperen. Vroeger daar vaak met ouders geweest op een camping die voor kids super is en volgend jaar hopen we daar met een ukkie van onszelf te zijn. Tot nu toe was het grootste nadeel dat er daar amper caches zijn, maar dat wordt dus opgelost ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mochten jullie nog een promotiefilmpje willen laten maken voor jullie Chambre de Hotes of professionele foto's nodig hebben (voor brochure, website of iets anders); aarzel niet om te kijken op www.xxxxxxx.com (url op aanvraag!)! Wij geven 10% korting op vertoon van je gps! Als wij -als geocacher zijnde- met korting gebruik mogen maken van jullie gastvrijheid, dan stellen wij daar graag iets tegenover!

Zolang het met geocaching te maken heeft gaan ook wij heel ver!!!! :dribble:

bewerkt door Team VDE
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo allemaal,

 

Als jullie toch naar Frankrijk gaan; Ook ik ga een aantal cache suitzetten in Frankrijk. In de buurt van Maçon. Om precies te zijn bij Pont-de-Vaux. Ik ga daar werken op een camping en uiteraard komen er ook een aantal caches te liggen. de eerste is vanaf 16 april ongeveer te lopen. Het ligt vlak aan de route du soleil dus ideaal om even te stoppen en te overnachten. Wellicht tot ziens in Frankrijk!

 

Patje

Ha, top, daar wil ik volgend jaar weer gaan kamperen. Vroeger daar vaak met ouders geweest op een camping die voor kids super is en volgend jaar hopen we daar met een ukkie van onszelf te zijn. Tot nu toe was het grootste nadeel dat er daar amper caches zijn, maar dat wordt dus opgelost :)

 

Je bent van harte welkom! Zal zorgen voor een paar leuke caches!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...