Vinnie1 Geplaatst 20 februari 2006 Geplaatst 20 februari 2006 (bewerkt) Hey, Bedankt voor de leuke reacties op het boekje `een schat aan ideeen` LINK Er kwamen direct op- en aanmerkingen, vandaar dat ik een nieuw draadje ben gestart. Dit om Haak´s draadje niet te vervuilen. Dus heb je op- en/of aanmerkingen op het boekje zelf of aanvullingen en betere ideeen. Gebruik dit draadje dan om het met je medecachers te delen. Wellicht hebben we er wat aan. 20 februari 2006 bewerkt door Vinnie1
Peetee Geplaatst 20 februari 2006 Geplaatst 20 februari 2006 Ja, ziet er inderdaad heel leuk uit. Complimenten!
TuuronTour Geplaatst 20 februari 2006 Geplaatst 20 februari 2006 Hoi Vinnie1, Ik had nog een vraagje over 2.6 Route 2 (pagina 5): als je achtereenvolgens WP1 t/m WP5 in een route opneemt, krijg je toch een vierkant en geen kruis? Volgens mij zou je de volgorde WP1, WP3, WP4 en WP2 moeten aanhouden voor een kruising, of zie ik het verkeerd
Vinnie1 Geplaatst 20 februari 2006 Auteur Geplaatst 20 februari 2006 (bewerkt) Tuur Aanpassing zit in versie twee. De tekst stamde nog uit de tijd dat WP5 op WP2 lag. 20 februari 2006 bewerkt door Vinnie1
de Roode Lantaarn Geplaatst 20 februari 2006 Geplaatst 20 februari 2006 Vinnie. Ziet er leuk uit. Nu zal ik de ideen niet direkt gebruiken aangezien ze dan niet meer orgineel zijn. Maar het geeft wel stof tot nadenken om weer eens iets creatiefs te bedenken. Bij mij zijn er in ieder geval al weer een aantal ideeen geboren. Nu de uitwerking nog. Ger@ld
Vinnie1 Geplaatst 20 februari 2006 Auteur Geplaatst 20 februari 2006 Ger@rd Dan ben ik in mijn opzet geslaagd ;-) Wanneer kan ik hem lopen die nieuwe cache van je? Lol
de Roode Lantaarn Geplaatst 20 februari 2006 Geplaatst 20 februari 2006 Ik moet eerst twee gearchiveerden weer in de lucht zien te krijgen. Maar de raderen draaien. Ger@ld
Goedweerloper Geplaatst 20 februari 2006 Geplaatst 20 februari 2006 (bewerkt) Mijn suggesties staan in het andere draadje. Ik zal het even zoeken. Nu weet ik niet of het ook de bedoeling is dat er ook aanbevelingen over de afwerking van de cache in horen te staan. Zo niet, dan kunnen ze het tenminste hier op het forum lezen Quote (uit mijn eigen postje) Misschien toevoegen aan dat hoofdstukje 'Een laatste check'. Bijvoorbeeld: - Het is heel belangrijk dat de waypoints goed zijn uitgepeild. (En tips geven hoe je dat kunt doen) - Reken alles goed na. Als je niet MVDWOA volgt of andere standaard rekenregels (tussen haakjes!) dan misschien uitleg geven. - Zelf een keer de cache proeflopen, anderen de cache laten proeflopen. En pas als alles klaar is. /Quote 20 februari 2006 bewerkt door Goedweerloper
Vinnie1 Geplaatst 20 februari 2006 Auteur Geplaatst 20 februari 2006 Goedweerloper, e.a. In het boekje van Haak wordt keurig uitgelegd hoe je een cache moet leggen, peilen en controleren. Dus ook de driepunten van GW komen daarin terug. Dat hoef ik in hoofdstuk 7 van mijn boekje dus niet te herhalen
Erben Geplaatst 21 februari 2006 Geplaatst 21 februari 2006 Volgens mij haal je in het boekje de begrippen kaartdatum en coordinaatsystemen door elkaar. Dat zijn twee verschillende dingen. Verder een leuk boekje!
Vinnie1 Geplaatst 21 februari 2006 Auteur Geplaatst 21 februari 2006 Erben, Wat is het verschil? Want ik heb verschillende bronnen gecheckt en die zeggen dat WGS84 en rijksdriehoek kaartdatums zijn.
Erben Geplaatst 22 februari 2006 Geplaatst 22 februari 2006 Oeps, dit wordt even uitleg. maar in elk boek dat ik ken staan ze apart uitgelegd hoor! Kort gezegd (en, mede forumleden, correct me where i'm wrong): Coordinaatsysteem: wijze waarop coordinaten / punten / waypoints worden berekend en geschreven. Voorbeelden: - geografisch (52 graden 44 minuten noorderbreedte en.) - RD dit is het nederlandse systeem (bv 190.500 488.250) enz. Meestal worden coordinaatsystemen in 2 groepen verdeeld: geografisch en rechthoekig. De kaartdaum is de projectiebasis, oftewel de z.g. "geoide" waarop de kaart bij afbeelding geprojecteerd is. Kijk maar in je gps: je moet beide (coordinaatsysteem EN datum) instellen! Verder is hierover veel uitleg in boekjes enz te vinden!
Team Gelaen Geplaatst 22 februari 2006 Geplaatst 22 februari 2006 (bewerkt) De kaartdaum is de projectiebasis, oftewel de z.g. "geoide" waarop de kaart bij afbeelding geprojecteerd is. Klopt volgens mij. Volgens mij is in de grond elk 2d cooordinaten stelsel rechthoekig. De kaartdatum zorgt ervoor dat dit gecorrigeerd wordt tov de aarde. RD probeert het stukje bol dat Nederland is in een rechtvlak te vangen. WGS84 doet dat met de hele aarde, maar dan natuurlijk niet meer rechthoekig. Dat lukt niet helemaal, zie de topgrafische kaarten. Of verkoop/vertel ik nu onzin..... Edit: wel een beetje off-topic natuurlijk Jan 22 februari 2006 bewerkt door Team Gelaen
luilak Geplaatst 25 februari 2006 Geplaatst 25 februari 2006 leuk, k zag dat mijn logje van de bedevaartcache er ook bij staat. ik vind het een leuk boekje. groetjes Luilak
Aanbevolen berichten