Spring naar bijdragen

Geocachen met Garmin eTrex Camo; Kan dat?


GeoGolden

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Hopelijk post ik niet in de verkeerde subgroep maar zowel, vergeef me ik ben nieuw hier :ph34r:

 

Ik heb vorige week een Garmin eTrex Camo besteld die hopelijk morgen geleverd wordt. Er was wat vertraging onderweg...

 

In eerste instantie heb ik dit apparaat gekocht omdat ik graag met mijn hond de natuur in ga en het standaard rondje hier in de bossen een beetje beu ben. Omdat ik al eens een hele tijd heb moeten zoeken om mijn auto terug te vinden leek me een GPS geen slecht plan. In de auto heb ik TomTom en dat bevalt ook prima.

 

Al lezende kwam ik na mijn bestelling hier op het forum en het lijkt me geweldig het wandelen met mijn hond te combineren met Geocaching. Mijn zoon (11) is ook al helemaal enthousiast. Een nieuwe hobby is geboren!!

 

Mijn vraag, is de Garmin eTrex Camo geschikt voor Geocaching? Ik weet dat er betere apparaten zijn met kaarten maar aangezien TomTom me brengt tot aan de start (hoop ik dan) leek me dit niet zo relevant. Hopelijk heb ik niet een verkeerd apparaat gekocht.

 

Ik hoor het graag van jullie, wij hebben zin om snel op pad te gaan. Een eenmaal op gang zijn we (ik) meestal niet meer te houden :blush::yes:

 

Groetjes,

Pedro

bewerkt door GeoGolden
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Een e-trex camo is bij uitstek geschikt om mee te cachen hoor !

je kan er wel eens waar geen kaarten enzo in downloaden maar hij kan je prima naar een punt navigeren en valt nog eens niet zo op tussen de bladeren ook.

Meer heb je eigenlijk niet nodig voor geocachen.

Tommie kan je wel tot aan de parkeerplaats brengen en de etrex doet de rest :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Camo is inderdaad prima voor het cachen te gebruiken. Ik heb mijn eerste 250 caches met de Etrex Euro gevonden, die qua mogelijkheden praktisch gelijk is aan de Camo.

bewerkt door Peetee
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt voor jullie reply!

 

Dan heb ik toch een goede keus gemaakt. Nu maar hopen dat het apparaat binnenkomt morgen. Het zou vrijdag al verstuurd worden maar ik kreeg vandaag pas bevestiging van versturen.

 

Woensdag ben ik een dagje vrij, nu maar hopen op mooi weer en een niet te moeilijke cache. Een mooie dag om het apparaat een beetje te leren kennen.

 

Ik vrees dat ik dit heel leuk ga vinden :ph34r:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan heb ik toch een goede keus gemaakt. Nu maar hopen dat het apparaat binnenkomt morgen. Het zou vrijdag al verstuurd worden maar ik kreeg vandaag pas bevestiging van versturen.

 

Woensdag ben ik een dagje vrij, nu maar hopen op mooi weer en een niet te moeilijke cache. Een mooie dag om het apparaat een beetje te leren kennen.

Nu nog een kabel scoren om de gpsr aan de computer te hangen.

Erg belangrijk als je een 20 a 30 h&r's gaat doen, zelf al die coord inkloppen is maar niets.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan heb ik toch een goede keus gemaakt. Nu maar hopen dat het apparaat binnenkomt morgen. Het zou vrijdag al verstuurd worden maar ik kreeg vandaag pas bevestiging van versturen.

 

Woensdag ben ik een dagje vrij, nu maar hopen op mooi weer en een niet te moeilijke cache. Een mooie dag om het apparaat een beetje te leren kennen.

Nu nog een kabel scoren om de gpsr aan de computer te hangen.

Erg belangrijk als je een 20 a 30 h&r's gaat doen, zelf al die coord inkloppen is maar niets.

 

 

Inderdaad, iemand tips voor een goedkoop adres?

 

En mocht er iemand het leuk vinden eens een newbie mee op sleeptouw te nemen in de buurt van Uden (Den Bosch, Eindhoven, Nijmegen) dan hoor ik het graag :ph34r:

Altijd leuk van anderen te leren.... en zeker zo gezellig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In eerste instantie heb ik dit apparaat gekocht omdat ik graag met mijn hond de natuur in ga en het standaard rondje hier in de bossen een beetje beu ben. Omdat ik al eens een hele tijd heb moeten zoeken om mijn auto terug te vinden leek me een GPS geen slecht plan. In de auto heb ik TomTom en dat bevalt ook prima.

Grappig , zo ben ik ook met Geocaching in aanraking gekomen, zonder hond dan maar gewoon wandelend met vriendin. We durfden geen afslag meer te nemen uit angst dat we de auto kwijt zouden raken. Nu geen probleem meer, zolang je accu's hebt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dan heb ik toch een goede keus gemaakt. Nu maar hopen dat het apparaat binnenkomt morgen. Het zou vrijdag al verstuurd worden maar ik kreeg vandaag pas bevestiging van versturen.

 

Woensdag ben ik een dagje vrij, nu maar hopen op mooi weer en een niet te moeilijke cache. Een mooie dag om het apparaat een beetje te leren kennen.

Nu nog een kabel scoren om de gpsr aan de computer te hangen.

Erg belangrijk als je een 20 a 30 h&r's gaat doen, zelf al die coord inkloppen is maar niets.

Inderdaad, iemand tips voor een goedkoop adres?

Ik heb zo'n kabel voor 12,50 gescoord vorig jaar, kwam helemaal van de andere kant van het land, pm ff voor het email adres.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de auto heb ik TomTom en dat bevalt ook prima.

Vergeet niet om de TomTom mee te nemen bij het verlaten van de auto.

Er zijn al voor minder ramen ingetikt.

Nou inderdaad voor heel wat minder , mijn raam is ingetikt bij cache "14.000 jaar tastbare geschiedenis " in dwingelderveld.

zie mijn logje van November 6, 2005 en ik had nog niet eens een tom tom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je toch bezig bent: Ik heb vooral veel plezier gehad aan programma's waarin je kaarten kunt scannen en calibreren. Eerst GPS Trackmacker, later toch overgestapt op OziExplorer. (meer ondersteuning en daardoor makkelijker) :cry: Ik moet zeggen dat ik naast de Etrex Euro, soms ook een PDA gebruik om onderweg de kaart nog even te checken, echter vooral als ik op een kruising van wegen sta en Garmin een richting tussen de zijwegen in aanwijst. :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In eerste instantie heb ik dit apparaat gekocht omdat ik graag met mijn hond de natuur in ga en het standaard rondje hier in de bossen een beetje beu ben. Omdat ik al eens een hele tijd heb moeten zoeken om mijn auto terug te vinden leek me een GPS geen slecht plan. In de auto heb ik TomTom en dat bevalt ook prima.

Grappig , zo ben ik ook met Geocaching in aanraking gekomen, zonder hond dan maar gewoon wandelend met vriendin. We durfden geen afslag meer te nemen uit angst dat we de auto kwijt zouden raken. Nu geen probleem meer, zolang je accu's hebt

 

Ik ben precies zo begonnen. :cry: Genoeg van de standaard blauwe, rode, gele of witte-paaltjes routes. Daarom een Etrex gekocht om de auto terug te kunnen vinden en via op gps.pagina.nl met geocachen in aanraking gekomen. Dat was dus in 2002. :cry:

En nu nog steeds liefhebber.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De Etrex serie had een groot probleem.

De rubber rand met de knoppen aan de zijkant liet na een jaar los.

De lijm verweekt...

 

Had of heeft? Mijn Legend ziet er nog uit als nieuw na een jaar. Er laat niets los. Zelfs nog krasvrij op de display. Of zou het van de beschermhoes komen die ik erbij heb gekocht? :cry:

 

010-10314-00.jpg

bewerkt door rhgs
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...