Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ze zeggen dat de hele foto 850 Gb is. Een duizend CD-tjes vol dus.

De printjes zijn fors aan de prijs: 50 x 75 cm voor 55 dollartjes.

En een large digital download heb je voor $ 20 Zou die dan ook gegeoreferenced zijn? Die is wel 3000 x 2400 pixels. Ze zeggen wel: do not include map overlay. En ook niks over het fileformat.

Ik heb even een paar mij bekende plekjes vergeleken met wat VliegenBovenNederland geeft en het verschilt in kwaliteit niet echt veel. De AeroGrid foto's lijken mij in de lente genomen te zijn ; die van VBN in de volle zomer met een nogal hoogstaande zon.

Geplaatst (bewerkt)

Sommige gebieden staan wat raar op die foto. Zo is een groot deel van de Strabrechtse heide (= heide) en Lieropse heide (= vooral bos) zwart! En zo ziet het er in het echt toch niet uit. Nu is er een aantal jaar geleden wel een heidebrandje geweest, zou best wel 2003 kunnen zijn. Maar dat was niet zo'n groot gebied!

Verder is de kwaliteit heel redelijk, tot op het voorlaatste zoom niveau.

bewerkt door Goedweerloper
Geplaatst

Ik vind het al met al zwaar tegenvallen. Doe voor de lol het volgende, open Google Earth.

Ga naar Zuid Afrika (Cape Town) op ooghoogte van 70 mi. Zet een vinkje in layer bij "National Geographic Magazine" Rechts van Cape Town zie je een rood vliegtuigje verschijnen met tekst < we saw a fancy estate..> Hierop inzoomen. Nu zie je wat er zoal mogelijk is.

Dit is overigens niet mijn weekend huisje :rolleyes:

Geplaatst
Ik vind het al met al zwaar tegenvallen. Doe voor de lol het volgende, open Google Earth.

Ga naar Zuid Afrika (Cape Town) op ooghoogte van 70 mi. Zet een vinkje in layer bij "National Geographic Magazine" Rechts van Cape Town zie je een rood vliegtuigje verschijnen met tekst < we saw a fancy estate..> Hierop inzoomen. Nu zie je wat er zoal mogelijk is.

Dit is overigens niet mijn weekend huisje :lol1:

Hee, ik zie een cache in de tuin liggen! Daar onder de 'royal oak' :lol:

Geplaatst

Mooie foto's hoor!

Was het iemand overigens al opgevallen dat ze (in tegenstelling tot Google Earth) interessante objecten op de foto's hebben weggepoetst? Het optrekje van onze Koningin is bijvoorbeeld vervangen door een egaal groen vlak.

Geplaatst

De Staat bepaald wat we mogen zien op luchtfoto's. Maar zitten de makers/distributeurs in het buitenland dan wordt het lastig voor De Staat om daar iets tegen te doen.

Toen de 'vliegenbovennederland' in het nieuws was hebben we hier in dit forum ook weggemoffelde zaken op die luchtfoto's ontdekt. Grote pret!

Ik ben even gaan kijken bij Zoutkamp. Daar is de Willem van Lodewijk Nassaukazerne (coörds: 213500 / 597500 ) weggemoffeld onder egaal legergroen.

Nu nog even kijken wat ze met het afluisterstation (met zijn kenmerkende schotelantennes) in Burum (gem. Zoutkamp) hebben gedaan. Deze dus:

http://www.nieuws-platform.nl/index.php?im...=591&imagetext=

Coörds toegangspoort 210183 / 588790 .

En die staat er gewoon op.

De Kazerne in Rotterdam aan het Toepad (West van A16) staat als super-low-res op de foto. Wat vage vierkantjes.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...