Spring naar bijdragen

Popups Geocaching.com?


Tjeempie

Aanbevolen berichten

Ik heb op de .com geen last. Maar sinds Nedstat is overgenomen door Webstats4U verschijnt er op allerlei sites vaak een nieuw type popup/popunder dat inderdaad niet gekilled wordt.

 

Nedstat had destijds veel gratis tellers uitgezet bij o.a. particulieren, zonder verdere toeters en bellen. Webstat ging daar als nieuwe eigenaar wat anders mee om, en koppelde reclame-campagnes aan de Nedstat Basic teller. Ze wijzigden eenzijdig de voorwaarden, zonder daar de ingeschreven gebruikers in te kennen.

 

De popup verschijnt vaak met enkele minuten vertraging. Dus: kan het zijn dat je op de .com-site zit als de popup (van de vorige site wellicht) verschijnt?

Dan lijkt het dus dat de popup aan de .com gerelateerd is, maar dat is dus niet het geval.

 

Lees er hier meer over.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat mij opvalt is dat er veel mensen gebruik maken van MSN en het forum steevast adviseerd om MSN van de computer af te halen, omdat het één brok ellende is, wat betreft het binnenhalen van ongewenste 'bestandjes'.

 

Tja..daar heb ik wel in zekere mate last van. :blink:

Als dochterlief boven haar computer met MSN gebruikt fl*kkert er regelmatig de router uit.

Zeker in samenwerking met sommige andere programma's.

En heb het van veel meer personen gehoord dat zij dezelfde problemen hebben.

Maarja.....de jeugd van tegenwoordig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ff een korte toevoeging.

 

Onderstaande top virusscanner producent. Heeft op zijn site en online scanner staan. Scan hier eens mee.

 

http://www.kaspersky.com/virusscanner en dan Kaspersky Online Scanner

http://www.kaspersky.com/downloads/kws/kavwebscan.html (directe link)

 

ps. Adware word tegenwoordig ook door de beter scaners gedetecteerd.

Op www.virus.gr staat een test van virusscaners, mocht je nog op zoek zijn naar een goede scaner, kijk dan hier even.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja..daar heb ik wel in zekere mate last van. :heart:

Als dochterlief boven haar computer met MSN gebruikt fl*kkert er regelmatig de router uit.

Zeker in samenwerking met sommige andere programma's.

En heb het van veel meer personen gehoord dat zij dezelfde problemen hebben.

Maarja.....de jeugd van tegenwoordig.

 

Klopt:

 

Messenger Plus en Messenger Plus3 zijn op het moment de grootste boosdoeners. Het beste is MSN en Windows Messenger volledig te verwijderen, dus ook alle restanten in het register. Dit kan het beste met hulp van het HijackThis forum!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Toch ben ik blij dat ik het hier heb gemeld, want ik heb sinds gister geen popunder meer gehad.... blijkbaar helpt dat dus: gewoon een postje op het internet....

 

Bedankt voor de suggesties! Ik hoop dat het nu gewoon opgehouden is!

 

 

Edit: wat betreft MSN, ik gebruik altijd Trillian als ik msn (dat heb ik de afgelopen 3 maanden overigens ook niet meer gedaan, maar toch). Is die minder bevattelijk? (is sowieso handig omdat je daar al je messengers tegelijk kunt gebruiken zoals Yahoo, MSN etc.). Download trillian

bewerkt door Tjeempie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk dat de verklaring vrij eenvoudig is, en dat het niet aan geocaching.com ligt, dus dat je het vaker kan tegenkomen.

De site van geocaching.com lijkt me niet de 'schuldige'. Maar er zijn allerlei mensen die hun cache omschrijvingen voorzien van allerlei stats-icoontjes. En die icoontjes geven je de popups/popunders etc.

 

Klopt helemaal, Xaa! Ik besef me net dat ik ze ook in mijn cache-beschrijvingen heb opgenomen. :heart: Klik hier maar eens.

 

Het is dus geen popup van de geocaching.com, maar van Webstats4U. Te herkennen aan het blauwe stats-icoontje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dit probleem ook regelmatig gehad en denk dat het verhaal over de statistieken waarschijnlijk klopt. Het gebeurt namelijk bij het openen van bepaalde cachepagina's, zoals bijvoorbeeld Toet's gemene webloglokker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zou inderdaad goed kunnen dat het daardoor komt. Vanmorgen had ik er ook weer eentje..... en ik had nu echt na het aanzetten van de compu alleen nog maar op geocaching.com gekeken (ja de verslaving groeit en groeit).

 

Maar volgens mij kunnen we dit draadje sluiten en eindigen met de conclusie dat het niet aan Geocaching.com ligt, maar aan de statistieken-banner die aan sommige cache-pagina's zijn toegevoegd!

 

Ben in ieder geval blij dat ik het weet, bedankt voor de wijze lessen :unsure:

bewerkt door Tjeempie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...