Spring naar bijdragen

Landsat Mosaic satellietfoto's


Aanbevolen berichten

Dankzij de ondersteuning van de firma van ER Mapper (die van het ecw-format) kan de site http://geotorrent.org/ een aantal (vrij beschikbare) grote satellietfoto's aanbieden.

Zo is er de North America Landsat Mosaic in ecw-format (importeerbaar in Ozi Explorer b.v.) die 5,52 GB groot is. Voordat je hieraan begint moet je wel even zien of je operating systeem files groter dan 2 Gb aan kan!

Dichter bij huis is er de Europe Landsat Mosaic die 1,72 Gb groot is.

Heel fraai - maar wat donker - is een totaalbeeld van de aarde: Blue Marble next generation - enhanced with topography and bathymetry 2,78 Gb groot.

Omdat ze gebruik maken van de p2p mogelijkheden van ###### zijn hun distributiekosten gering en hoeven ze geen superbreedbandconnectie te hebben.

Men kan ook eigen dingen aandragen maar let op de voorwaarden:

* Be in one of these common formats: ECW, JPEG 2000, Shapefile or TIGER

* Be freely redistributed without restriction

* Be in WGS84 / GEODETIC latitude/longitude map project

En ze moeten je kennen:

You must be an authorised 'uploader' to share new material on geoTorrent.org.

M.a.w. ze willen zekerheid hebben dat ze geen copyrighted materiaal verspreiden zonder toestemming van de eigenaren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Volgens mij is het praten over file-swap software zoals (Bit)###### verboden op dit forum.

Lijkt me op zich niet mis mee. Het uitwisselen van bestanden is niet verboden. Het is maar wat je er mee doet. De genoemde bestanden lijken me legaal en volkomen in orde.

 

Het gaat trouwens wel even duren voordat die handel binnen is, zeg...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de Europe Landsat importeer in Ozi, dan krijg ik een blanko kaart te zien...

 

(nu heb ik wel een disk error tijdens het downloaden gehad... schijf vol... maar na opschonen ging bittorrent weer verder en maakte 'm af...)

 

Hmmm... met Import DRG krijg ik 'm wel in beeld... maar het is net of de boel aardig scheef staat...

bewerkt door elsinga
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de Europe Landsat importeer in Ozi, dan krijg ik een blanko kaart te zien...

Dat kreeg ik dus ook te zien of dus eigenlijk helemaal niets.
(nu heb ik wel een disk error tijdens het downloaden gehad... schijf vol... maar na opschonen ging bittorrent weer verder en maakte 'm af...)

Het bestand kwam gewoon strak binnen, geseed totdat ik boven de 100% zat.

Vervolgens op dvd gebrand en van de HD geknikkerd.

Hmmm... met Import DRG krijg ik 'm wel in beeld... maar het is net of de boel aardig scheef staat...

Met die methode krijg ik de melding dat er 0 bestanden zijn geladen........
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de Europe Landsat importeer in Ozi, dan krijg ik een blanko kaart te zien...

 

 

 

Ik moest de kaart in 2 stappen laden. Eerst de ECW importeren. In het selectiescherm zie je 2 paden staan. Onthou wat er bij het tweede pad (pad kaartbestand) staat. Als je op importeer klikt, krijg je inderdaad een blanko kaart.

Daarna kies je openen, kaartbestand laden. Ga naar het pad van het kaartbestand. Daar staat nu "Europe Landsat742.map". Die open je en voila: de satellietfoto :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als ik de Europe Landsat importeer in Ozi, dan krijg ik een blanko kaart te zien...

Ik moest de kaart in 2 stappen laden. Eerst de ECW importeren. In het selectiescherm zie je 2 paden staan. Onthou wat er bij het tweede pad (pad kaartbestand) staat. Als je op importeer klikt, krijg je inderdaad een blanko kaart.

Daarna kies je openen, kaartbestand laden. Ga naar het pad van het kaartbestand. Daar staat nu "Europe Landsat742.map". Die open je en voila: de satellietfoto :dribble:

Gelukt, perfekt! :rolleyes:
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Voordat ik die file ga ophalen, ben ik wel benieuwd naar een screenshot, kan iemand die hier ff 1 dumpen ?

Mosaic-1.jpg

 

Mosaic-2.jpg

 

Note: Van de beide plaatje zijn de pixels terug gebracht van 1024x864 naar 640x480.

Ik heb de ecw met het nieuwe map bestand op dvd gebrand.

bewerkt door JandeBeHanger
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...