Spring naar bijdragen

Kaart niet goed in beeld


mindhunters

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Weet iemand waarom de cache-kaart vaak niet goed wordt ingeladen ?

Heb op de ene computer bijna altijd het probleem dat de kaart maar voor een klein stukje te zien is. (Ook overigens wanneer je inzoomt. Dan komt het gebied waar je wilt gaan zoeken helemaal niet in beeld). Heel af en toe laadt de pagina wel goed ? Op een andere computer heb ik er weer geen last van.

Heb ook al eerder op het forum gezocht maar daar nog geen antwoord gevonden waar dit probleem vandaan komt. Heeft het misschien iets te maken met een bepaalde JAVA-toepassing die wel of juist niet gedownload moet worden ?

Ben er nog steeds niet uit.

:thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Weet iemand waarom de cache-kaart vaak niet goed wordt ingeladen ?

Heb op de ene computer bijna altijd het probleem dat de kaart maar voor een klein stukje te zien is.... Op een andere computer heb ik er weer geen last van.

 

.... Heeft het misschien iets te maken met een bepaalde JAVA-toepassing die wel of juist niet gedownload moet worden ?

Om configuratie problemen te voorkomen wordt er bij de kaarten niet met Java gewerkt. Wel wordt er bij het klikken op een gezoomde kaart van javaScript gebruik gemaakt. Maar dan zou de kaart al geladen moeten zijn.

Ik heb net even zitten proberen, want thuis (daar ben ik nu niet) heb ik van iemand (misschien van jou?) een mail binnengekregen met dezelfde vraag.

 

Omdat ik zie dat je geen aanvullende functionaliteit hebt geactiveert, heeft het probleem betrekking op "de gewone" kaarten op www.geocaching.nl/maps.

Daarin wordt als eerste gebruik gemaakt van een plaatje waar niets slims mee gebeurt. Het is gewoon een plaatje als alle andere.

 

Mij lijkt, dat als het op een computer wel werkt en op een andere van jou niet, dat daarin ook de oplossing moet worden gezocht.

Heb je last van trage internet toegang?

Iets met FireWalls?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Weet iemand waarom de cache-kaart vaak niet goed wordt ingeladen ?

Heb op de ene computer bijna altijd het probleem dat de kaart maar voor een klein stukje te zien is. (Ook overigens wanneer je inzoomt. Dan komt het gebied waar je wilt gaan zoeken helemaal niet in beeld). Heel af en toe laadt de pagina wel goed ? Op een andere computer heb ik er weer geen last van

...

 

Is het niet zo, dat de resolutie van de 2 beeldschermen verschilt? :thumbup:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De internetverbinding is voor beide computers hetzelfde.

Of de schermresolutie gelijk is weet ik nog niet. Toch blijf ik het vreemd vinden dat de ene keer de kaart wel goed te zien is en een andere keer weer niet. Op een derde computer heb ik trouwens precies hetzelfde probleem. Alleen op mijn laptop heb ik hier nog geen probleem mee gehad.

De firewall-instellingen verschillen overigens ook niet van elkaar dus daar zou het ook niet aan kunnen liggen.

Ik heb eerder op het forum gelezen dat iemand anders een dergelijk probleem heeft maar ook daar nog geen clou kunnen vinden hoe dit probleempje op te kunnen lossen. Ik hoef het dus begrijp ik niet te zoeken bij JAVA runtime downloads te zoeken ?

Als ik wat meer weet laat ik het horen . . .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

Heb inmiddels beide pc's gescand op virussen (Norton Antivirus) en eventuele spyware (Adaware SE) maar hier niets kunnen vinden. Ook heb ik de beeldschermresolutie en/of de kleurkwaliteit op verschillende waarden gehad maar nog steeds zit ik bijna altijd met hetzelfde probleem. De kaart wordt maar voor een klein deel zichtbaar op het scherm (de links voor de verschillende caches zijn wel aan te klikken (ook op het deel van het scherm waar geen kaart te zien is)

Ook het leeghalen van de tijdelijke internetbestanden en het verwijderen van cookies geeft geen verandering.

De link http://www.geocaching.nl/maps/seek.php?pro...?action=overbnl

geeft trouwens wel foutloos de kaart op mijn scherm weer.

Weet iemand misschien of ik bij mijn router/modem soms bepaalde poorten moet forwarden of een andere firewall-instelling hier zou moeten veranderen wat mijn probleem zou kunnen verhelpen ?

Hoop dat iemand mij hier verder mee kan helpen.

 

Groetjes De Mindhunters ;):no::blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kiep eerst Norton er maar af en neem AVG of Avast. Bij Norton glipt nogal wat door!! Maar ik denk niet dat het een virus of spyware probleem is. Heb je al een andere browser geprobeerd? Kijk even via Internet Explorer, Firefox en Opera of het probleem hetzelfde is.

 

Lees net dat je meerdere PC's hebt: staan er meerderen aan, dan vertraagt dat uiteraard en is de traagste PC de dupe en kan de opbouw van het kaartje wel eens lang gaan duren ;)

bewerkt door Team Firefox
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij is het een probleem met Explorer. Hiermee heb ik zeer regelmatig hetzelfde probleem(pje). Een klik op de knop refresh (vernieuwen) brengt mij wel de volledige kaart. Met firefox dit probleem nog niet gehad. (zojuist nog eens uitgeprobeerd). Oorzaak? Oplossing is erg Microsoft! Als je auto het niet doet, dan uitstappen, alles afsluiten, opnieuw instappen en nog eens proberen. ;)

 

(overigens spyware verwijder je het best met hitmanpro.nl)

bewerkt door Merlijn-NL
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mensen,

Ontzettend bedankt voor alle tips op mijn probleempje op te lossen.

Ik ben er nu uit dankzij jullie. Het was inderdaad het probleem van de explorer die dit veroorzaakte. Ik heb eerst nog gewoon met de windows explorer nog eens geprobeerd te verversen (tip Merlijn-NL) maar dit werkte niet. Heb daarna zoals jullie (Team Firefox)

al zeiden een andere browser op mijn computer geinstalleerd. (Mozilla Firefox).

En zie . . . inderdaad de kaart komt weer foutloos in beeld.

 

Bedankt voor de hulp. Nu kan ik/kunnen wij eindelijk weer eens zonder irritatie lekker naar die kaart met caches kijken . .

 

:angry::(:D:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...