LTeunis Geplaatst 3 januari 2006 Geplaatst 3 januari 2006 Nu is er meer informatie. http://www.garmin.com/products/gpsmap60csx/ <{POST_SNAPBACK}> wordt dat dan de volgende? Niet voor SirfIII maar om het miniSD! mmmm wordt in ieder geval weer flink sparen. <{POST_SNAPBACK}> Vooral de mogelijkheid om het geheugen te verwisselen is erg interesant.Ik denk wel dat de route berekening langzamer wordt naar mate er een grotere kaart wordt toegepast. Dat wordt zometeen misschien wel een kaartje voor: Thuis (Nederland + grensgebied Duitsland) De vakantie reis (alle kaarten rondom de route naar het vakantie adres) De vakantie verblijfplaats (royaal alle kaart rondom de camping) <{POST_SNAPBACK}> Welja maak het maar gelijk een stukkie duurder 3 kaartjes tegelijk. Ach we zijn toch al aan het sparen....NL TOPO komt er ook aan... Kan misschien gelijk mee op een extra kaartje?
JandeBeHanger Geplaatst 3 januari 2006 Geplaatst 3 januari 2006 (bewerkt) Nu is er meer informatie.http://www.garmin.com/products/gpsmap60csx/<{POST_SNAPBACK}> wordt dat dan de volgende? Niet voor SirfIII maar om het miniSD! mmmm wordt in ieder geval weer flink sparen. <{POST_SNAPBACK}> Vooral de mogelijkheid om het geheugen te verwisselen is erg interesant.Ik denk wel dat de route berekening langzamer wordt naar mate er een grotere kaart wordt toegepast. Dat wordt zometeen misschien wel een kaartje voor: Thuis (Nederland + grensgebied Duitsland) De vakantie reis (alle kaarten rondom de route naar het vakantie adres) De vakantie verblijfplaats (royaal alle kaart rondom de camping) <{POST_SNAPBACK}> Welja maak het maar gelijk een stukkie duurder 3 kaartjes tegelijk. Ach we zijn toch al aan het sparen....NL TOPO komt er ook aan... <{POST_SNAPBACK}> Ik heb ze al van Sandisk gezien van beneden de 20 euro voor 128 mb.Kan misschien gelijk mee op een extra kaartje? <{POST_SNAPBACK}> k zit niet NL Topo te wachten, zeker niet gezien het prijskaartje van een 135 euro wat er aan komt te hangen.Ik red me wel met CitySelect Europe en Ozie met stafkaarten. Ik zie overigens dat de GPS60CS een advies prijs heeft bij Garmin van $482 en dat de nieuwe GPS60CSX een adviesprijs heeft van $535. Ik ben erg benieuwd wat de prijsstelling gaat worden in Nederland. 3 januari 2006 bewerkt door JandeBeHanger
Peetee Geplaatst 3 januari 2006 Geplaatst 3 januari 2006 Ik zie overigens dat de GPS60CS een advies prijs heeft bij Garmin van $482 en dat de nieuwe GPS60CSX een adviesprijs heeft van $535.Ik ben erg benieuwd wat de prijsstelling gaat worden in Nederland. Dan zal het prijsverschil in NL ook wel rond de 50-60 euro gaan zijn. Als je dan dus moet kiezen tussen de CS en de CSx dan lijkt me de keus dus snel gemaakt.
heidie und peter Geplaatst 3 januari 2006 Geplaatst 3 januari 2006 Ikdacht dat er ook en sirff 3 antene in zou zitten. Begrijp ik het goed dat er wel een chip van sirff in zit.... Eignenlijk is er dus allen maar de verandering van de geheugen kaartjesgekomen of lees ik er overheen!!!!!! Piet
JandeBeHanger Geplaatst 3 januari 2006 Geplaatst 3 januari 2006 (bewerkt) Ik zie overigens dat de GPS60CS een advies prijs heeft bij Garmin van $482 en dat de nieuwe GPS60CSX een adviesprijs heeft van $535.Ik ben erg benieuwd wat de prijsstelling gaat worden in Nederland. <{POST_SNAPBACK}> Dan zal het prijsverschil in NL ook wel rond de 50-60 euro gaan zijn. Als je dan dus moet kiezen tussen de CS en de CSx dan lijkt me de keus dus snel gemaakt. <{POST_SNAPBACK}> Als ik zie hoe zoeen prijs erosie er plaats heeft gevonden bij aanbieders in Europa van de Atlantic GPS60CS, dan verwacht ik dat die nieuwe "X" serie straks het prijsniveau heeft van waar de oude serie vorige maand voor werd aangeboden.Ik zou het ook niet vreemd vinden als die oudere serie al vrij snel (= als de magazijnen leeg zijn) niet meer aan geboden gaat worden. Misschien wat voor de koopjesjagers om op de valreep nog een GPS60CS te machtigen voor een scherpe prijs. Garmin heeft nog meer nieuws: http://www.garmin.com/pressroom/outdoor/010306b.html 3 januari 2006 bewerkt door JandeBeHanger
Peetee Geplaatst 3 januari 2006 Geplaatst 3 januari 2006 Ikdacht dat er ook en sirff 3 antene in zou zitten. Begrijp ik het goed dat er wel een chip van sirff in zit.... Eignenlijk is er dus allen maar de verandering van de geheugen kaartjesgekomen of lees ik er overheen!!!!!! Piet De 60C(S)x en 76C(S)x worden met beide uitgevoerd: de SIRFIII-chipset en de geheugenkaartjes. De Legend Cx en Vista Cx krijgen wel de geheugenkaartjes, maar niet de SIRFIII-chipset.
Peetee Geplaatst 3 januari 2006 Geplaatst 3 januari 2006 Ik zou het ook niet vreemd vinden als die oudere serie al vrij snel (= als de magazijnen leeg zijn) niet meer aan geboden gaat worden. Het lijkt mij inderdaad logisch dat de gewone C(S) binnen afzienbare niet meer in het assortiment voorkomt.
Team Professor X Geplaatst 4 januari 2006 Geplaatst 4 januari 2006 Peetee Geplaatst op Gisteren, 22:24 (JandeBeHanger @ January 03 2006, 21:48:16 )Ik zou het ook niet vreemd vinden als die oudere serie al vrij snel (= als de magazijnen leeg zijn) niet meer aan geboden gaat worden. Het lijkt mij inderdaad logisch dat de gewone C(S) binnen afzienbare niet meer in het assortiment voorkomt. Hoelang heeft die dan bestaan ? Zit al een tijdje met argusogen de prijsdaling van de 60cs en 76cs te volgen omdat kaartjes nu eenmaal wel leuk zijn in je GPSje. Maar het prijsverschil met een 60cs en 60csx zal zo'n beetje € 200 bedragen naar ik inschat (€450 en € 650). Tja, dan heb je voor €200 meer verwisselbare kaartjes en een betere fix. Maar de 60cs (en 76cs) zijn toch al wereldapparaten? Ontvangst in een gebouw lijkt me niet noodzakelijk, maar wel in een dichtbegroeid bos. De huidige 60cs heeft een digitaal kompas waarmee je toch ook al een betere vastlegging van je route hebt? Onze huidige Vista lijkt vaak een dolle hond die maar rondjes blijft draaien. De SILVA daarentegen blijft strak op koers met een digitaal kompas, maar heeft weer geen kaart. ...wat zal ik doen.......
Peetee Geplaatst 4 januari 2006 Geplaatst 4 januari 2006 Maar het prijsverschil met een 60cs en 60csx zal zo'n beetje € 200 bedragen naar ik inschat (€450 en € 650). Tja, dan heb je voor €200 meer verwisselbare kaartjes en een betere fix. Waarom denk je dat? Als je de USA adviesprijzen van de 60CS en de 60CSx met elkaar vergelijkt, dan zit daar maar ruim $ 50 tussen. Dus zo groot is dat prijsverschil niet ...
Team Professor X Geplaatst 4 januari 2006 Geplaatst 4 januari 2006 De €450 is wat er nu gevraagd wordt voor een 60cs in de afprijsoorlog. Ik vermoed dat de nieuwe 60csx €650 gaat kosten omdat de Europese Garmins altijd een stuk duurder zijn dan de Amerikaanse. Correct me if I'am wrong
Peetee Geplaatst 4 januari 2006 Geplaatst 4 januari 2006 De €450 is wat er nu gevraagd wordt voor een 60cs in de afprijsoorlog. Ik vermoed dat de nieuwe 60csx €650 gaat kosten omdat de Europese Garmins altijd een stuk duurder zijn dan de Amerikaanse. Correct me if I'am wrong Misschien heb je gelijk Prof! We zullen het moeten afwachten. En natuurlijk heb je gelijk waar het de CS betreft. Dat is een prima apparaat! En of de CSx de (te?) hooggespannen verwachtingen waarmaakt zal eerst nog moeten worden afgewacht!
Crow & Éowyn Geplaatst 4 januari 2006 Geplaatst 4 januari 2006 Pffff, de 60 CS is eigenlijk nog maar net op de markt en nu staan we alweer te kwijlen bij de 60 CSx..... Ik vraag me af Micro SD ? is dat wel het zelfde als de standaard SD kaart of is het een door Garmin aangepaste versie als in de oude street pilot en E- map. Verder komen er natuurlijk weer geintjes bij als City select software enzo. En inderdaad zoals Peetee al terecht opmerkte, laten we eerst eens kijken of die Sirf III de hooggespannen verwachtingen echt waar kan maken. Mijn CF jacket GPS op TT5 heeft ook een Sirf III aan boord maar de software van TT5 maakt er toch echt een potje van, dan is de quadhelix antenne met Garmin chipset beter.
JandeBeHanger Geplaatst 4 januari 2006 Geplaatst 4 januari 2006 (bewerkt) Pffff, de 60 CS is eigenlijk nog maar net op de markt en nu staan we alweer te kwijlen bij de 60 CSx.....Ik vraag me af Micro SD ? is dat wel het zelfde als de standaard SD kaart of is het een door Garmin aangepaste versie als in de oude street pilot en E- map. <{POST_SNAPBACK}> Volgens opgave van Garmin wordt er een Trans Flash of micro sd gebruikt.Sandisk levert zo'n kaartje met een adaptor zodat het geheugen kaartje in een gewone usb kaartlezer past. Verder komen er natuurlijk weer geintjes bij als City select software enzo.<{POST_SNAPBACK}> CS ben je ook nodig voor de gewone GPS60C/S.En inderdaad zoals Peetee al terecht opmerkte, laten we eerst eens kijken of die Sirf III de hooggespannen verwachtingen echt waar kan maken.Mijn CF jacket GPS op TT5 heeft ook een Sirf III aan boord maar de software van TT5 maakt er toch echt een potje van <{POST_SNAPBACK}> TT5 degradeert de gps tot een 2D gps doordat men gebruik maakt van een NMEA signaal. 4 januari 2006 bewerkt door JandeBeHanger
dusee Geplaatst 5 januari 2006 Auteur Geplaatst 5 januari 2006 (bewerkt) Alles wat je nu nog koopt voor 2010 (nog maar 4 jaar) verkeerd in een tussenfase voor het europese active systeem (2 richtingen) als tegenhanger van gps de amerikaanse tegenhanger, welke passiever is met 1 richting; ik denk maar even hardop. Hoeveel toegevoegde waarde ga je nog krijgen tegen welke prijs tot die tijd voor een apparaat voornamelijk gericht op outdoortoepassing om maar wat te noemen. Inmiddels zijn de mogelijkheden voor mij met 60 cs in combinatie met een meridian color wel bereikt; compas (60cs), kaart met autorouting beide , verwisselbare sd kaart (meridian color), barometer voor weersvoorspelling (60 cs) ; 3d hoogtemeting meridian color waarbij de verschillen soms zo hun voordeel hebben. Moet ik het geheel verkopen voor 1 apparaat? Ik vind het verschil te klein voor de investering en de desinvestering te groot bij verkoop. Tegen 2010 zijn er zoveel nieuwe ontwikkelingen mede door het twee richtingen verkeer dat een nieuwe investering op dat gebied een grotere tevredenheidsfactor teweeg zal brengen. OEffff..... en zo hou ik de centen dan voorlopig maar in de zak. Waar sta je met je spulletje? Als je nu een 60cs voor een zeer aantrekkelijke prijs kunt kopen, vind ik dat geen weggegooid geld. Dat jij dan over x-maanden een mindere hebt tov de csx hangt dan ook weer een "te groot" prijsverschil aan dat dat rechtvaardigd. Wat in dit stadium wel zonde zou zijn is een 60c kopen ipv een 60cs, maar ook dat kan weer afhangen of je misschien wel een heel goed kompas hebt. Iets beperkter maar ook zeer aantrekkelijk zijn de 2e hands etrex vista's geworden voor rond de 190 euro. Naar mijn idee is het dan ook een hoop gevoel over hoe nuttig dat extra's straks allemaal is van csx en verder tot het europese systeem. Sommige puzzels los ik er nog steeds niet mee op en dat zelfde geldt voor het ter plekke vinden, waarbij ervaring en inzicht het werk doen. 5 januari 2006 bewerkt door dusee
Kevinopeppino Geplaatst 7 januari 2006 Geplaatst 7 januari 2006 Weet iemand als ik een gps bij offroute ofzo koop of dan de usa map die er waarschijnlijk op zit, wordt vervangen indien ik cityselect 6 en 7 voor europa erop zet?? Ik hoor graag van jullie want ik sta op het punt van kopen en anders ga ik inderdaad voor zo'n gps met vervangbare kaart. greets
Aanbevolen berichten