Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

ik heb een etrex uit USA met de verzie 2.14 "engels".

is er een mogelijkheid dat ik die kan updaten naar de EUROPA verzie?

is er iemand die mij daar bij kan of wil helpen? ;);)

Geplaatst
Nee, dat kan niet.  ;)

Nee? Ik had een Euro met slechts Engels als taal, maar die heb ik eens laten vallen op een niet zo charmante wijze waardoor dat ding weigerde. Nu heb ik een nieuwe, en daarmee kan je een paar verschillende talen selecteren en ook jacht- maan en dat soort shit info uit laten rekenen. Maar of je die nieuwere software ergens kan downloaden? Dat weet ik niet.

Q ;)

Geplaatst (bewerkt)

Nee, je kunt de USA Etrex niet updaten naar een Etrex Europe. Het zijn namelijk 2 verschillende apparaten die beiden de naam Etrex dragen.

De oudere Etrex Europe komt qua mogelijkheden praktisch overeen met de Etrex Camo.

Ook verschilt de nieuwere Etrex Europe van de oudere Etrex Europe. Zo is de nieuwere Etrex Europe WAAS-capable. De oudere Etrex Europe is dat niet.

Er lopen momenteel Etrex Europe gebruikers rond met een firmware 3.x, terwijl de hoogste firmware versie die op de Garmin website voor de Etrex Europe wordt aangeboden de versie 2.20 is. Je kunt ook hier de oude 2.2 niet updaten naar de 3.x. Ook al weer omdat ze technisch verschillen.

bewerkt door Peetee
Geplaatst

Vanop de Garmin site kan je de 2.20 downloaden :

eTrex European software version 2.20 as of July 30, 2003

Download (602 KB)

View download instructions and system requirements

Notes:

Only eTrex units that support multiple languages can use this software version.

Be sure that you have a record of your user data (waypoints, routes, tracks, data field settings) because this process may erase this data and re-initialize your GPS unit. Once your user data is deleted, it cannot be recovered from the unit. Garmin is not responsible for lost user data.

WARNING: If this software is uploaded to a device other than that for which it is designed, you will not be able to operate that device. If attempts to upload software fail, you may need to return the device to Garmin® for service.

Zelf had ik vroeger een gele Etrex Euro en heb daar 2 maal een upgrade opgedaan. Is zeer makkelijk te doen. Na een defect heb ik een andere teruggekregen en die heeft andere hardware intern. Daar staat nu 3.10 op ( met werkende WAAS ).

Dus helaas voor u, maar upgraden is niet mogelijk. Het stopt aan 2.14

Geplaatst

Het verschil tussen een oude en een nieuwe Etrex Euro is bijna niet te zien.

In het donker echter wel.

De oude heeft een groene display verlichting en de nieuwe een gele.

Voor de rest hebben ze geen uiterlijke verschillen. Inwendig is het een geheel andere zaak.

Ger@ld

Geplaatst
Topic verplaatst naar Harware/Garmin/Etrex

En nee, je kunt op de Amerikaanse Etrex geen firmware van de Europese Etrex installeren.

Anders zou grijze import wel HEEL makkelijk worden !

Geplaatst
Anders zou grijze import wel HEEL makkelijk worden !

Grijze import bestaat niet. Iets aanschaffen in een ander land is volledig legitiem voor de allesoverheersende wereldhandelsovereenkomsten.

Dat is ook de reden waarom deze etrex de toevoeging "euro" heeft. Dit maakt het tot een heel ander product. Dit is nodig, want een gelijk product van dezelfde fabrikant mag geen beperkingen hebben op basis van lokatie of afkomst.

Dat is bijv. ook de reden dat er in landen die niet door Amerika overheerst worden, geen DVD regio-encoding toestaan. Dat is nl. ook een opgelegde beperking, en daarom officieel illegaal. En dat is weer de reden dat ze de verkoop van regiovrije DVD-spelers niet kunnen tegenhouden.

Maar nu raak ik off-topic om het punt duidelijk te maken :thumbup:

Geplaatst

Of grijs nu wel bestaat of niet, als een artikel niet via de Nederlandse importeur is betrokken, kan en mag hij heel vervelend doen met o.a. garantie.

Ze noemen het zelf wel grijze import.

Hetzelfde heb je met Pcoket PC's. Zoals de nieuwe Qtek's die via Engeland in de winkel liggen en niet via de Nederlandse importeurs. Niets mis mee, gewoon 100 euro goedkoper. maar, als je er wat mee krijgt, moet de winkelier er voor zorgen dat het ding nar Engeland gaat voor reparatie. Idem met digitale fototoestellen die soms goedkoper aangeboden worden. Veel Canon's worden uit Duitsland gehaald. 100 euro goedkoper, maar hetzelfde verhaal met de garantie.

Als je zelf importeert (grijs) dan zit je met het probleem dat als er wat aan mankeert, dat je zelf mag zorgen dat het weer daar terecht komt waar je het gekocht hebt. Dus als een Garmin uit Amerika gehaald is en hij is kapot, dan mag je zorgen dat men in Amerika het weer repareert.

Soms wil een Nederlandse importeur wel wat doen, maar vraagt daar een x bedrag voor, dat minstens het verschil tussen de grijs geimporteerde en in Nederland gekochte artikel nihiel maakt of zelfs overschrijft.

Geplaatst

<<Niet nodig om alles te reply-en> :huh:

Veel bedrijven hebben gewoon een aanspreekpunt/partner in Nederland. Dat is soms even zoeken, maar maakt de communicatie bij garantieproblemen wel een stuk makkelijker.

Geplaatst
<<Niet nodig om alles te reply-en> :huh:
Niet nodig alles te quoten bedoel je.

Veel bedrijven hebben gewoon een aanspreekpunt/partner in Nederland. Dat is soms even zoeken, maar maakt de communicatie bij garantieproblemen wel een stuk makkelijker.

Klopt helemaal. En dan zijn er extra kosten aan verbonden die de winst van de grijze import teniet doen.

Geplaatst

Klopt helemaal. En dan zijn er extra kosten aan verbonden die de winst van de grijze import teniet doen.

Dat kan, maar dat hoeft helemaal niet. Heel vaak zijn er helemaal geen kosten aan verbonden (behalve dan je eigen kosten voor het opsturen naar deze partner, die natuurlijk binnenlands een schijntje zijn t.o.v. naar het buitenland).

Ook worden mensen vaak "genept" doordat er over kosten wordt gesproken, die ook onder de garantie kunnen vallen. Mensen worden zo vaak afgeschrikt, maar even je poot stijfhouden en goed door laten dringen dat je beter op de hoogte bent van consumentenrecht dan hij/zij dacht doet ook wonderen.

Vooral verzekeringsmaatschappijen proberen dit veel (:U moet zelf even een briefje sturen...." NIET DUS!), maar ook winkels en dealers zijn hier niet vies van.

Maar goed, we dwalen af, Kruimel. Terug naar de Etrex.

Simpel:

Etrex (USA) => Firmware voor Etrex USA.

Etrex Euro => Firmware voor Etrex Euro.

Tadaa! :huh:

Geplaatst

ik was gewoon benieuwt of er een update mogelijkheid was.

jammer dat de americanen nog geen update voor mijn versie hebben.

toch zijn jullie allen bedankt voor jullie reactie's :crybaby:

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...