Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

De meeste websites zijn leuk om te bezoeken om hetgeen er op die site te vinden is. Niet voor niets is geocaching.nl een veelbezochte site; het is de website voor de geocacher in Nederland en grensstreken. De kaarten en het forum zijn de meest bezochte onderdelen van de site, maar er is nog veel meer.

Veel vragen op het forum worden telkens weer gesteld. Dat is niet erg, maar ze worden ook elke keer weer beantwoord terwijl het antwoord vast al wel ergens staat. Daarom zijn we op zoek naar enkele mensen die de kennis, de kunde en de tijd hebben om diverse onderwerpen te bundelen tot een leuk en leesbaar verhaaltje wat dan gepubliceerd wordt op deze site. Op zich kan elk geocaching-gerelateerd onderwerp worden beschreven, maar in eerste instantie denken we aan onder andere:

• Hoe gebruik ik de DHZ pagina's, wat kan ik er mee en wat niet.
  • Hoe werkt GPS nou eigenlijk. Garmin heeft daar een heel erg leuke beschrijving van, maar die is in het engels.
  • Wiskunde en geocaching; hoe los ik de sommetjes op die in de cache-beschrijvingen staan. Uiteraard met voorbeelden.
  • Hoe gebruik ik HTML code in de cache-beschrijvingen; wat kan wel en wat niet. Uiteraard ook met voorbeelden.
  • Hoe knutsel ik mijn eigen geocache. Het gebruik van kistjes, PVC-kokers etc en hoe verstop of camoefleer ik die.

Er is vast meer te bedenken.

Heb je al een verhaal, laat het ons dan weten. Geinteresseerden kunnen contact opnemen met mij, liefst via email (camelion at geocaching.nl).

Geplaatst

Hm. Ik hou van schrijven en kan het ook, net als uitleggen (ben informaticadocent in het HBO geweest). Hm. Typisch iets voor mij.

Alleen nog ff bedenken hoe ik tijd maak. Momenteel kom ik geeneens aan cachen toe :D:blink:;):frusty: . Laat staan doesjen :unsure: .

Geplaatst

Bijzonder goed initiatief. M.n. m.b.t. de rekenkundige meetingen (driehoek etc...) schieten wij bij Fire5 tekort. Geometrie e.d. was niet mijn favoriete vak, ik hield me meer met de economie bezig. :D Da's vooralsnog lastig te gerbuiken voor een cache... alhoewel dit brengt me weer op wilde ideeen. :blink:

Kortom. Ik juich dit initiatief toe!

Groeten,

Fire5

Geplaatst

Reeds een PB gestuurd, maar helaas nog geen reactie op gehad.

Ik heb reeds een klein boekwerkje geschreven :beerchug:

Wil alleen ff wachten met publiceren totdat hij is 'goedgekeurd'

groeten,

P@rick (Team LupuX)

Geplaatst

Intussen zijn er twee reacties binnen van mensen die al kant en klaar materiaal hebben liggen, waarvoor dank. Deels wellicht bruikbaar, maar we zoeken nog steeds naar specifieke schrijvers.

Geplaatst

Hey,

Ik wil wel schrijven over wat er bij komt kijken om een geocache te maken. en te lopen. Laat maar iets weten.

Geplaatst
Ik wil best af en toe wat schrijven maar heb niet van alles voldoende kennis en bovendien wil ik nog wel eens wat schrijffouten maken.

Groeten Kapitein Haak.

Dat is heel simpel Kapitein: schrijffouten laten we fijn controleren door een spellchecker en een paar lezers; kennisfouten worden verbeterd in de loop der tijd. En als mensen er over klagen, hadden ze zelf maar moeten schrijven. De beste stuurlui ... enfin, dat hoef ik een kapitein niet te vertellen ;)

Geplaatst
Ik zou zeggen Camelion, laat zo af en toe maar eens een thema doorkomen dan beginnen we er gewoon mee, ook ik hoor het wel.

Misschien een idee om iets over GSAK te gaan schrijven, ik zou het zelf niet kunnen daarvoor werk ik er te kort mee (1 week).

Gr Twinlife :thumbup:

Geplaatst

Inderdaad al eens vaker zitten bedenken, om de gehele "handleiding" van GSAK in het Nederlands te vertalen. En dan niet letterlijk, maar gewoon in gebruiksvriendelijke taal. Dat zou inderdaad door zo veel mogelijk mensen moeten gebeuren, anders lijkt het me een vreselijke klus.

Zelf gebruik ik GSAK best wel regelmatig, maar vaak zijn dat de meest voor de hand liggende dingen en verder kom/kijk je dan niet meer. ( Zo werkt dat bij mij in ieder geval.)

Wil daar dus best aan meewerken. Wie nog meer?

Spirit

Geplaatst
Ik zou zeggen Camelion, laat zo af en toe maar eens een thema doorkomen dan beginnen we er gewoon mee, ook ik hoor het wel.

Misschien een idee om iets over GSAK te gaan schrijven, ik zou het zelf niet kunnen daarvoor werk ik er te kort mee (1 week).

Sorry Haak had nog niet op jou pagina gekeken :blush: , maar hier staat al een duidelijke uitleg. :thumbup:

Misschien een idee om dit op .nl te zetten?

Gr Twinlife ;)

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...