stada Geplaatst 11 maart 2003 Geplaatst 11 maart 2003 Ik heb e.e.a. uitgeprobeerd. Is eg leuk. Vooral voor de marketingmensen onder ons. Op een kaartje kan je een postcodegebiede koppelen aan allerlei demografische, sociale en andere gegevens over de bewoners. Ik heb eens een opvraging gedaan op een enkel adres i.p.v. een postcodegebied. Uit de zoekopdracht kwam het volgende: De hieronder vermelde telling(en) zijn gebaseerd op het postcodekenmerk van de geselecteerde adressen: * Bouwjaar (Woningen) 1 adres Later dan 1990 Koopprijzen (Woningen) 1 adres Tussen 125.000 - 150.000 Aantal personen (Huishoudens) 2 Aantal personen Gezinsfase (Huishoudens) 1 adres Gezin jonge kinderen (gezinnen met kinderen tot 10 jaar) Autobezit (Huishoudens) 1 adres Van 76 % tot en met 100 % Autowaarde (Huishoudens) 1 adres Tussen 14.000 - 15.000 Welstand (Huishoudens) 1 adres Boven gemiddeld (inkomen tot 2x modaal, boven gem. prijzen van woningen) Geotype (Huishoudens) 1 adres Trendvolgers Opleiding (Lifestyle) 1 adres Midden Sociale klasse (Lifestyle) 1 adres A Om privacyredenen zeg ik niet wiens adres dat was maar het klopt op een punt na precies. De kaartjes zelf zijn vectorplaatjes.
Lex Geplaatst 11 maart 2003 Geplaatst 11 maart 2003 Aantal personen (Huishoudens) 2 Aantal personen Gezinsfase (Huishoudens) 1 adres Gezin jonge kinderen (gezinnen met kinderen tot 10 jaar) . Dat kan dus alleen een één-oudergezin met 1 kind zijn! Zit hier soms die ene fout, of is een kind geen persoon? ++ Lex ++
stada Geplaatst 12 maart 2003 Geplaatst 12 maart 2003 OK, twee fouten dan. Deze had ik door de vingers gezien. Twee kleine kinderen zijn niet meegerekend. Wel vreemd want marketingtechnisch zijn ze best interessant. Soms is het bestedingspatroon van die kleintjes groter dan dat van hun ouders, heb ik gehoord...
Lex Geplaatst 12 maart 2003 Geplaatst 12 maart 2003 Soms is het bestedingspatroon van die kleintjes groter dan dat van hun ouders, heb ik gehoord... En in elk geval is er een gerede kans dat de bestedingen volumineuzer zijn. Als je ziet wat voor volume aan papieren luiers er doorheen kan gaan.... ++ Lex ++
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 11 november 2003 Geplaatst 11 november 2003 Heel bekend in ons land zijn de gekleurde CITO Plan stadskaarten (plattegronden). Ik heb er eentje voor een stukje ingescant ter gebruik bij het verhaal de gasfabriek van Leiden. Dat had ik niet hoeven doen zo bleek mij vandaag want er is een digitale cartografie van ze op http://www.plattegronden.nl/ zet achter de link de plaatsnaam en je komt ook vaak goed uit. Maar de html-pages zijn wel beveiligd. Geen 'save picture as...' is mogelijk. Ook de brontekst laat zich niet bekijken in mijn IE5 browser. Misschien helpt een andere browser maar in ieder geval kan je wel altijd een screendump maken. Of de site ook slurpbaar is; ik heb er niet naar gekeken. <_>
Pelgrim Geplaatst 12 november 2003 Geplaatst 12 november 2003 In iedergeval met PrintScreen en in photoshop oid plakken en de overbodige info weg knippen of gummen. Maar naar mijn idee staan de cache plaatsen er in veel gevallen niet op. Uiteraard wel de omgeving van waar zich mogelijk stadscaches bevinden. Weet alleen niet of je ze op bovenstaande manier in Ozi kan plaatsen, zal volgende week als ik eindelijk thuis een internet verbinding heb, er mee spelen. Dirk
Zenz Geplaatst 12 november 2003 Geplaatst 12 november 2003 Prof, de code is heel simpel. De syntax voor de directorystructuur is /plaatsnaam/PPPPXY.gif, waarbij PPPP de eerste vier letters van de plaatsnaam is, X de letter van het grid/2 en Y het cijfer van het grid/2. Oftewel: vraag je http://www.plattegronden.nl/schijndel/schia1.gif op, dan krijg je een quadrant (A1, B1, A2, B2) met veld A1 in de linkerbovenhoek, vraag je http://www.plattegronden.nl/schijndel/schia2.gif dan krijg je A3, B3, A4, B4. http://www.plattegronden.nl/schijndel/schib1.gif toont C1, D1, C2, D2, enzovoorts. Vraag je die plaatjes op deze manier op in je browser, dan kun je probleemloos saven. Gebruik je Firebird met de webdeveloper extensies, dan is deze heisa niet nodig en schakel je gewoon even Javascript uit (dan kun je ook saven). Succes!
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 10 maart 2004 Geplaatst 10 maart 2004 [...]Als dat nu niet meer werkt hebben ze iets gedaan sinds ik gelurkt heb. Ik zal even kijken..... Als ik http://www.hhit.hsholland.nl/diane/maps/01...35/30008000.GIF doe dan krijg ik in de browser een gif-beeldje. De kwestie lijkt dus: met de browser kan je wel die map bereiken. Die stuurt dus de URL van de goede headers voorzien op. Inmiddels zijn we tijden verder en is er dit jaar iets veranderd bij de site van Diane. Nu moet men als Guest inloggen en ziet men alleen blanco kaartjes. Misschien dat dat verandert als men zich aanmeld als 10tjes deelnemer. Weet iemand of ze ondertussen ook het kaartmateriaal 1:50.000 venieuwd hebben?
japi Geplaatst 20 mei 2004 Geplaatst 20 mei 2004 Lopen er nog kabouters rond die cd's met recent matreriaal in caches droppen?
elsinga Geplaatst 21 mei 2004 Geplaatst 21 mei 2004 Kabouters zijn op dit forum off-topic. Ook zaken als OEPS!!!! en dergelijke (om kabouterkaarten te vinden) zijn niet toegestaan. Dit soort vragen kun je beter stellen per e-mail of in news:nl.hobby.geocaching of zo.
Forester2 Geplaatst 30 maart 2006 Geplaatst 30 maart 2006 Hallo allemaal, ik ben voorm ijn vakantie op zoek naar gps kaarten van tenerife en Het juragebergte in Frankrijk. Weet iemand waar ik die op internet kan aanschaffen.? Ik wil niet een programma van 140 Euro aanschaffen voor 2 kaarten. Een beetje jammer van het geld vind ik.
Peetee Geplaatst 30 maart 2006 Geplaatst 30 maart 2006 Kaarten voor Tenerife vind je hier, op de site van Elsinga.
Forester2 Geplaatst 30 maart 2006 Geplaatst 30 maart 2006 Kaarten voor Tenerife vind je hier, op de site van Elsinga. <{POST_SNAPBACK}> Bedankt!
BigFurryMonster Geplaatst 8 juli 2012 Geplaatst 8 juli 2012 De topografische kaarten worden vrij beschikbaar! Zie nieuwsbericht: http://www.nu.nl/internet/2847711/digitale-topografische-gegevens-vrij-beschikbaar.html
Aanbevolen berichten