Twinlife Geplaatst 8 december 2005 Geplaatst 8 december 2005 Als er een logboek in zit is het 100%. <{POST_SNAPBACK}> Maar ja als deze vol is, en de cache niet onderhouden.... Gr Twinlife
team_wolfje Geplaatst 8 december 2005 Geplaatst 8 december 2005 Het vinden van de cache is de bedoeling van geocaching. Dat is de vangst. Als er een logboek in zit is het 100%. Sorry, toch even op reageren . Als ik alleen op stap ga, klopt je bewering 100%. Als ik er met die muppets van mij op uit ga, dan klopt je bewering 50% (of 25%, want het zijn 3 muppets): De kids doen het namelijk alleen (misschien iets mis met de opvoeding) voor de bonus: de 'schat'. Als het alleen om de hunt, de cache en de log ging, waarom dan niet alleen maar micro's? De hunt wordt er dan namelijk alleen maar spectaculairder door: zoeken, zoeken, zoeken. Volgens mij gaat dit draadje over het aantrekkelijk houden van de caches: dus over de inhoud daarvan en dus over de kwaliteit van de ruilgoodies (op z'n goed Nederlands) en een prima op orde gehouden logboek. Ennuh: natuurlijk wordt ik zelf ook blij met een leuke goodie in de cache . De leukste wat ik tot nu toe ben tegengekomen was een codekaartje van Team Kibas: een keurig geplastificeerd stevig kaartje, touwtje eraan en aan de voorkant de gc.com decryption key en achterop het alfabet met de letternummers vooruit en achteruit. Dat ding heb ik na het vinden zeer regelmatig gebruikt! Erg handig!
Geopatra Geplaatst 9 december 2005 Geplaatst 9 december 2005 Het gaat inderdaad om het aantrekkelijk houden van caches. Maar het moet mij toch even van het hart dat ik de laatste tijd het gevoel krijg dat het cachen voor nogal wat mensen een manier is om de kinderen rustig te houden. En als er dan niets "leuks" in zit gaan de kindjes schijnbaar lastig worden. Ik heb nooit kinderen in gedachten als ik een cache plaats - heb ze zelf ook niet - en zal dat ook wel nooit doen. Maar betekent dat dat mijn caches niet aantrekkelijk zijn ??? Het gaat toch om de route, het spel , de manier waarop en/of het wat ! Voor kinderspelletjes voel ik me toch langzamerhand iets te oud ! Geopatra.
Kruimeldief Geplaatst 9 december 2005 Geplaatst 9 december 2005 Als het alleen om de hunt, de cache en de log ging, waarom dan niet alleen maar micro's? De hunt wordt er dan namelijk alleen maar spectaculairder door: zoeken, zoeken, zoeken. Volgens mij gaat dit draadje over het aantrekkelijk houden van de caches: dus over de inhoud daarvan en dus over de kwaliteit van de ruilgoodies (op z'n goed Nederlands) en een prima op orde gehouden logboek. <{POST_SNAPBACK}> Dit draadje gaat ook over het aantrekkelijk houden van caches. Klopt helemaal. Waar wijk ik dan af? De cache, dus van start naar eind, moet aantrekkelijk blijven om te gaan doen. De inhoud van de doos maakt me niets uit. Als er maar een logboek in zit is het toch prima? Ik denk dat we het woordje cache anders uitleggen. Voor jou is dat de inhoud van de doos. voor mij is het de route vanaf huis, de startcoördinaat, de puzzel of route van de cache en het vinden er van. Om nu maar te zeggen dat ik dan maar de hit en runs moet gaan pakken vind ik onzin. Of je moet met micros een complete multi bedoelen met in plaatst van aan het eind een kist, een fotorolletjekokertje. Nou als dat laatste het geval is, prima. Jij denkt dat er maar 2 soorten zijn. Puntenscoorders of cachevullers. Ik ben geen van beide. Als ik 1 cache heb gevonden op een dag, ben ik tevreden. Ik ga echt niet met een tas met speelgoed lopen om een ander zijn kinderen te stimuleren mee te gaan cachen. Dat is nu echt iets voor de ouders. Als zij de kinderen niet weten te stimuleren mee te gaan cachen, met andere woorden, als de kinderen niet meer mee willen omdat de inhoud van caches hun niet aan staat, dan is dat een probleem voor die kinderen en hun ouders. Dat is niet mijn verantwoording of pakkie an. Over opvoeding wil ik het niet hebben. Ouders kun je nu eenmaal niet meer opvoeden. Dan laat de kinderen maar thuis, of je wacht tot ze volwassen zijn. Kinderen hebben heeft nu eenmaal voor en nadelen. De opzet van geocaching is een cache vinden, al dan niet met inhoud. Voor intertoys moet je ergens anders zijn. Hetzelfde geldt voor de inhoud van de cache die je verstopt. Als het een goed gevulde cache is, en of er nu voor 25 of voor 50 euro in gestopt wordt, na een paar maanden zit er voor nog geen euro aan waarde in. Wie doet dat dan? Ik ben al lang geleden gestopt met het aanvullen van mijn caches. Het allersimpelst is een niks in niks uit. @Twinlife, doelend op het logboekje en de cache: Maar ja als deze vol is, en de cache niet onderhouden.... Ik ga ongeveer 1x per maand mijn caches controleren, ook als er geen klachten zijn, als het boekje vol is of wat anders aan mankeert, dan wordt het vervangen. Dat is onderhoud. Als de cache niet meer goed verstopt is, verstop ik hem weer zoals het hoort, dat is onderhoud. Als er waypoints missen of niet meer kloppen, dan herstel ik dat, dat is onderhoud. Aanvullen van de inhoud vind ik eigenlijk geen onderhoud. Het aanvullen van de cache is een taak van degene die hem gevonden heeft. Als die er nu eens voor zorgt dat hij goodies ruilt van "gelijke waarde" dan is er geen enkel probleem over de inhoud van de cache of over het "aantrekkelijk" maken of houden van de cache zoals het hier in dit draadje waarschijnlijk bedoeld wordt
Fire5 Geplaatst 9 december 2005 Geplaatst 9 december 2005 Helemaal mee eens met de Kruimeldief. Wij hebben de afspraak met de kids dat als er iets leuks in de cache zit, ze dit mogen ruilen met iets uit de rugzak. Als het een keer tegenvalt balen ze daarvan, da's waar, maar hé: Thats life! Dat snappen ze gelukkig ook wel. Ze vinden het lopen naar een 'kessju' ook gaaf vanwege de spanning van het vinden (m.n. in het donker!). Pa moet er regelmatig by night uit om te hunten (wat vervelend vind ik dat ) met 1 van de 2. Ook het vinden van bijvoorbeeld een micro is dan prima. Groeten, Fire5
Team ReikiHugo Geplaatst 9 december 2005 Geplaatst 9 december 2005 Als wij een cache tegenkomen waar veel "troep" in zit dan halen we het eruit en stoppen een aantal leuke dingen terug. Als iedereen dit zal doen dan word het zeker voor de kinderen een stuk leuker! We zijn echter de laatste tijd een aantal goed gevulde caches tegengekomen en vermelden dat dan ook altijd in de log! Aanstekers verwijderen we altijd direct uit een cache en we leggen er dan iets anders voor in de plaats, we hebben echter de cacher die dit in elke cache stopt die hij bezoekt al eens aangeschreven hierover maar helaas geen reactie terug gekregen en we zien dat de aanstekers dan ook nog steevast in de caches gestopt worden....Jammer!
Kiddooz Geplaatst 9 december 2005 Geplaatst 9 december 2005 Mijn kids gaan mee voor de found. Niet speciaal voor de inhoud. Zit er toevallig iets leuks bij dan ruilen we. Ik vind het wel vervelend als de cache echt vol zit met troep. Dat je tussen vieze dingen naar het logboek moet graaien. Kapotte dingen e.d horen in de prullebak en niet in een cache.
Geopatra Geplaatst 9 december 2005 Geplaatst 9 december 2005 Aanstekers verwijderen we altijd direct uit een cache en we leggen er dan iets anders voor in de plaats, we hebben echter de cacher die dit in elke cache stopt die hij bezoekt al eens aangeschreven hierover maar helaas geen reactie terug gekregen en we zien dat de aanstekers dan ook nog steevast in de caches gestopt worden....Jammer! <{POST_SNAPBACK}> En wat is er dan mis met een aansteker ?????????? Er zijn mensen die het een handig ding vinden. En als je vind dat je kindje er geen mag, moet je zeggen dat ie die aansteker laat liggen. Zo eenvoudig is dat. Je kind zal er wel vaker een tegenkomen. Het is mi. niet aan jou om te oordelen dat iemand geen aansteker in een cache mag doen. Geldt trouwens ook voor scherpe voorwerpen. Ik mag er nogal eens diverse vormen van breekmesjes indoen. Daar wordt de cache echt niet minder aantrekkelijk van. Nogmaals : geocachen is geen kinderspel. Ik sluit me wat dat betreft ook helemaal aan bij de op-merkingen van Kruimeldief. Fijn dat de kinderen meegaan met de hobby van de ouders, maar ga niet het hele geocachen aan die kinderen ophangen. En mi. is het ook opvoedkundig helemaal prima als kinderen ermee leren omgaan dat ze niet voor alles altijd een beloning krijgen. Sterker nog: dat ze ook iets kunnen cq. moeten doen zonder ervoor beloond te worden. That's life , nl. en daar mogen ze ook als kind al mee leren omgaan.( zegt die man die kinderloos - bewust - is!) Geopatra.
Team Firefox Geplaatst 9 december 2005 Geplaatst 9 december 2005 Ik mag er nogal eens diverse vormen van breekmesjes indoen. Toe maar, nou is het hek van de dam, straks ga je stilleto's, pepperspray, M-16's en meer van die ongein in caches stoppen
Team Gelaen Geplaatst 9 december 2005 Geplaatst 9 december 2005 hm, nochtans is de richtlijn van gc.com daar duidelijk in volgens mij. Use your common sense in most cases. Explosives, fireworks, ammo, lighters, knives (including pocket knives and multi-tools), drugs, alcohol or other illicit material shouldn't be placed in a cache. As always respect the local laws. Geocaching is a family activity and cache contents should be suitable for all ages. Jan
Tjeempie Geplaatst 9 december 2005 Geplaatst 9 december 2005 (bewerkt) Nogmaals : geocachen is geen kinderspel. Ik sluit me wat dat betreft ook helemaal aan bij de op-merkingen van Kruimeldief.Fijn dat de kinderen meegaan met de hobby van de ouders, maar ga niet het hele geocachen aan die kinderen ophangen. Ik ben het met je eens dat Geocachen niet per se voor kinderen is, maar het ruilen van goodies is dit denk ik voor een deel wel. Voor een volwassen geocacher gaat het over het algemeen toch meer om het loggen van de cache en om de eventuele TB's en niet om het ruilen van goodies. Ik vind dan ook dat je er best rekening mee kan houden dat het voor de kinderen leuk is als de cache goed gevuld is. En mi. is het ook opvoedkundig helemaal prima als kinderen ermee leren omgaan dat ze niet voor alles altijd een beloning krijgen. Sterker nog: dat ze ook iets kunnen cq. moeten doen zonder ervoor beloond te worden. That's life , nl. en daar mogen ze ook als kind al mee leren omgaan.( zegt die man die kinderloos - bewust - is!) Het zal vast opvoedkundig niet slecht zijn als ze een keer niet iets leuks krijgen, maar moet dat per se met iets als geocachen?? Wij volwassenen zouden er ook van balen als we een cache hadden gevonden en hij blijkt niet logbaar te zijn op internet. (Sterker nog: ik zou er stevig van balen ). Conclusie: laten we proberen die cacheboxen leuk te houden voor de kinderen en voor ons, want het is niet of of, het kan best en en 9 december 2005 bewerkt door Tjeempie
team_wolfje Geplaatst 9 december 2005 Geplaatst 9 december 2005 Toe maar, nou is het hek van de dam, straks ga je stilleto's, pepperspray, M-16's en meer van die ongein in caches stoppen <{POST_SNAPBACK}> Daar is al een begrip voor in de begrippenlijst: EHBO-goodie Maar als ze er toch in "moeten" - goed verpakken svp... Voor de rest sluit ik me helemaal aan bij de conclusie van Tjeempie.
Twinlife Geplaatst 9 december 2005 Geplaatst 9 december 2005 Twinlife, wanneer je beweringen kloppen zal in Teco en Marjo eens mailen met een verzoek. Er liggen een aantal Sterrenbeelden hier in de buurt. <{POST_SNAPBACK}> Hmm, dan is er in ieder geval 1 a 2 die ik ook wel wil overnemen Ééntje hebben we speciale herinneringen aan. (daar is de Fee bijna verzopen in het moeras). De ander ligt een aantal kilometers verderop, die is ook leuk. Dan is er nog wel een, een paar 100 meter hier vandaan, maar die hoef ik niet Ze hebben er trouwens nog meer, maar dan onder een andere naam. Daar zijn er een paar bij die ik ook zo wel wil overnemen. <{POST_SNAPBACK}> Dan zou je hun moeten mailen...en wie weet willen ze van de cache's af. Gr Twinlife
Kruimeldief Geplaatst 9 december 2005 Geplaatst 9 december 2005 hm, nochtans is de richtlijn van gc.com daar duidelijk in volgens mij. Use your common sense in most cases. Explosives, fireworks, ammo, lighters, knives (including pocket knives and multi-tools), drugs, alcohol or other illicit material shouldn't be placed in a cache. As always respect the local laws. Geocaching is a family activity and cache contents should be suitable for all ages. Jan <{POST_SNAPBACK}> Je kunt dit op 2 manieren uitleggen natuurlijk. Verbieden kunnen ze natuurlijk niets. Er staat daarom ook "shouldn't be placed in a cache" Met andere woorden, zou er niet in geplaatst moeten worden. Ik heb, en wil daarbij best mede aan de kinderen denken, er geen bezwaar tegen als er een vuuraansteker of afbreekmesjes in een cache liggen. Mits natuurlijk goed verpakt. maar dat goed verpakt geldt voor mij niet alleen door aan de kinderen te denken. Ik zou het zelf ook vervelend vinden dat ik al zoekend naar een logboek mij in de vingers zou snijden aan een mes. Maar, wat is er mis mee als ze verpakt zijn? De meeste afbreekmesjes zijn zo verpakt dat je een schaar of mes nodig bent om ze uit de verpakking te halen. Ik ga er dan vanuit dat er geen kinderen alleen aan het cachen zijn. Als een mes gevonden wordt ligt daar toch weer een leuke kans als ouder om de kind er mee te leren omgaan? Leren omgaan met "gevaar" is volgens mij altijd nog beter dan alles wat gevaarljk kan zijn te verstoppen of ze er niet van in kennis te brengen. Vuur kan gevaarlijk zijn maar ook levensreddend. Idem met een mes . En vriend FireFox heeft volgens mij net een iets te spannende film gezien . Hobbymesjes, afbreekmesjes, kunnen je niet vergelijken met stilletto's of M16's. Lopen we niet bijna allemaal met een infuusstok als prikstok rond waar we het haakje zo hebben afgezaagd dat het een PRIKstok is? Vraag me af hoeveel van de ouders hun kinderen daar mee laten lopen of prikken tijdens het zoeken naar een cache....... Je kunt alles wel als een wapen gaan zien en gebruiken. Je kunt van alles ook een gevaar maken. Wij laten vaak doosjes met kralen of een knikkerzak met knikkers en stuiters achter in een cache.. Tja, die apen kunnen er kraaltjes mee rijgen of er mee gaan knikkeren. Ze kunnen het in de oren, neus of mond stoppen. Met knikkers kun je ook goed gooien. Heb je wel eens een met volle kracht in je oog gehad? Idem met bellenblaaskokers die je tegenkomt. Ze kunnen er bellen mee blazen, maar ze kunnen het ook opdrinken. Geurkaarsje kom je ook tegen. Wie zijn kinderen heeft al niet gedacht dat je die rode staafjes, die naar frambosen ruiken niet ook zou kunnen opvreten? Weet je, daarvoor hebben kinderen ouders gekregen. Natuurlijk haal ik ook alle gore troep uit een cache, verlopen chocolade en ander voedsel. Dat vind ik not done en kan ongedierte lokken. Maar ik stop er heus geen goodies voor terug. Dat hadden die cachers mogen doen die er iets uitgehaald hebben en bij gebrek aan een vuinisemmer de lege chipszak achterlaten. Feit: Als ik zo lees wil iedereen een cache met een leuke goodie-inhoud vinden om te ruilen, al dan niet voor de kinderen. Feit: Iedereen plaatst ook altijd een goed gevulde cache.... Feit: Welke eikel haalt dan al die caches leeg?
jowi Geplaatst 9 december 2005 Geplaatst 9 december 2005 Feit: Welke eikel haalt dan al die caches leeg? Kijk eens in de "found" list van je caches. Daar zitten ze meestal tussen.
Aanbevolen berichten