Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
En dat vinden wij mooi spul ;)

Ik ook (als ik een kind was).

Ben zelf alleen niet gecharmeerd van die bellenblaas.

Lekt heel vaak, en ben dan ook al vaak lekke buisjes in caches tegengekomen, die ik er dan meteen uithaal.

De opgedroogde zeep gaat goor ruiken, trekt vuil aan en houdt dat vast.

Die zou ik er zeker uitlaten... ;)

Geplaatst

Lekt heel vaak, en ben dan ook al vaak lekke buisjes in caches tegengekomen, die ik er dan meteen uithaal.

Geen last van. Ook nog niet tegen gekomen. De kids vinden het geweldig. Kwestie van de dop er goed opdraaien misschien of slechte zending. En waar de een vies van is vreet de ander zich dik in. ;)

Geplaatst

Extra plakbandje en walla

Jolanda met bellenblaas zijn hier super blij mee ;)

Geplaatst

Deze topic is nu al 5 pagina's groot en al 3 pagina's offtopic.

Volgens mij begon het draadje niet met wat de cacheplaatser in zijn cache stopt, maar wat voor rommel de cachers erin/eruit ruilen als ze de cache gevonden hebben.

Het probleem is niet de cacheplaatser die een rommeldoos plaatst, het probleem is de cacher die de cache heeft gevonden en de "waardevolle" spullen ruilt tegen een snoepiepapiertjezondersnoepie....

Dat is wat ik lees.

Met andere woorden. Leuk al die foto's ter promotie van eigen caches :thumbup:, maar daar gaat het volgens mij niet om.

99 van de 100 caches die geplaats worden met goodies zijn redelijk tot goed gevuld.

Na circa een half jaar is er van de goede vulling niets meer over dan een vuilnisemmer met logboekje, zelfs de pen die bij de cache hoorde is vaak al verdwenen.

Dan kun je als plaatser wel zo gek zijn de cache nog een keer bijvullen met een doos action/blokker/wibra/zeeman/marskramer artikelen, maar hoe lang blijf je daar mee doorgaan als je 10tallen caches hebt geplaatst?

Het heeft geen fluit te maken met of je je geld alleen maar wilt pompen in "peperdure" speledingetjes en 1000den kilometers benzine. Daar ga je zelf over en geeft je voldoening (of niet). Iedere keer een cache bijvullen en weer bijvullen en weer bijvullen, geeft je geen voldoening, ook niet als je bedenkt dar er kinderen meelopen.

Misschien moeten de kinderen maar eens leren dat plezier het hem niet zit in het moeten hebben en het moeten krijgen.

Als ouders niet in staat zijn de kinderen en leuke dag te bezorgen zonder dat ze met speeltjes naar huis gaan dan zegt dat iets van de ouders en niet van de cacheplaatser.

Een geocache wordt in eerste instantie geplaats omdat het een geocache, the sport where you are the search engin, een cachedoos hoeft geen kinderlokdoos te worden.

Zoals ik al eerder schreef, vertel de kinderen maar dat de fun zit in het zoeken en niet in de inhoud van een doos.

Ik dacht dat ik nu weer redelijk richting de topic ging en wil ook graag dat het in de buurt van de topic blijft. Als dat niet mogelijk blijkt te zijn sluiten we de topic. We streven hier op het forum er toch niet naar dat alles verplaatst wordt naar slowchat?

Bij voorbaat vriendelijke dank

I'd rather be vaguely right, than precisely wrong!

Geplaatst
En helaas stralen vele cache=schat die zorg niet uit!!

Dus roepen dat het aan de *plunderaars* ligt.

Terwijl een cache onderhoudt hoort ook bij het spel en dat wordt vaak vergeten! :thumbup:

Ik controleer regelmatig mijn cache, maar ik ben niet van plan om het steeds te vullen met goodies als anderen er alleen maar uit halen. Het gaat om het ruilen en als bezoekers dat niet doen en alleen maar nemen, dan hebben ze het aan elkaar te danken. Als ik blijf aanvullen, dan zeg je juist 'neem maar, want ik vul het toch weer aan!' en dat lijkt me niet de bedoeling. Trouwens, m'n cache heb ik nog nooit leeg aangetroffen. Er zaten altijd wel (vaak leuke) goodies in, dus het lijkt me wel mee te vallen.

Nico.

• 1 month later...
Geplaatst

Bij het plaatsen van onze eerste cache heb ik de logbesschijving opgenomen dat het een cache is met kindergoodies en het verzoek ervoor te zorgen dat het zo blijft. Tot nu toe (zijn nog niet zoveel bezoekers geweest) lijkt dat aardig te lukken.

Onze kids gaan alleen maar mee omdat er iets voor hen te scoren is, de tocht vinden ze wel aardig, maar het gaat hen duidelijk om het doel: iets snaaien uit de cache. Nou zijn ze 7 en 10, dus mag je niet verwachten dat ze een lange tocht over een prachtig landschap top vinden. Denk maar terug aan je eigen jeugd als je met de je ouders verplicht op pad moest :blush: .

En als ze er dan iets uithalen dan moeten (lees het goed: moeten) ze er ook iets gelijkswaardigs voor terugstoppen.

In mijn rugzak zitten altijd goodies van tussen de 1 en de 5 euro. Nagelang wat eruit gaat, moet er iets van gelijke waarde terug.

Als ik zelf op pad ga, haal ik er meestal niets uit. Zit er bagger in de cache dan stop ik er meestal toch wat leuks is. Het is zoiets van "het goede voorbeeld geven". Dat klinkt wel een beetje moraliserend, maar "so what!".

Niets is zo vervelend als dat je met de kids bij een cache aankomt na een lange natte tocht en er zitten alleen maar gebruikte sigaretten (en -gebruikte- condooms - jakkes!) in (ja, dat is echt gebeurd! :yes: ).

Daarom mogen ze altijd iets uit de rugzak uitkiezen als er niets voor ze in de cache zit.

Dat laatste zou ik dan ook als tip geven voor iedereen die met kinderen op pad gaat. Je kunt er -helaas, helaas- niet op vertrouwen dat de cache ook iets leuks bevat.

Het is overigens wel zo, dat in de meerderheid van de caches wel iets leuks te vinden is :blush:.

• 4 weeks later...
Geplaatst

Tja zelf ruilen doen wij bijna niet meer en als er wat in zit van he dat is leuk dan proberen wij ook altijd wat dezelfde waarde er weer in te stoppen.

Zelf onderhoud ik mijn cache's regelmatig al kun je het natuurlijk ook niet iedereen naar het zin maken, vaak stop ik er wel wat in voor de kleine kinderen maar ook voor de grote kinderen.

Vaak zie je ook een nieuwe cache on-line komen(om ook maar een eigen cache te hebben) waar een paar nieuwe of gebruikte goodies in komen om de zolder wat op te ruimen en er voor de rest niet meer naar de cache en de inhoud omgekeken word.

Ook zelfs niet als de cache verdwenen is....

Dan zie je ook nog wel eens dat er "oud gedienden"zijn die stoppen met Geocaching maar de caches laten liggen(waar ik natuurlijk voorstander van ben omdat het vaak om mooie wandelingen gaat of om een leuke plek)

maar er niet meer naar omzien en de inhoud in de loop der tijd alleen maar meer uit troep bestaat.

Zo dus ook de sterrenbeelden cache's van Teco en Marjo, ik hoor zo links en rechts en lees vaak dat de cache nat is logboek vol is oid.

Deze Teco en Marjo zijn dus volgens insiders gestopt met Geocaching en hebben zich toegelegd op andere hobby's, dus geen tijd meer of zin om ook maar iets aan cache onderhoud te gaan doen, wat dus vreselijk jammer is omdat het een prachtige serie is.

Laten deze mensen dan net als Lady en de Vagebond zeggen jongens wij stoppen ermee misschien zijn er nog mensen die cache's willen adopteren dan graag.

Zo hou je natuurlijk wel je cache's aantrekkelijk en word er ook weer naar omgezien.

Want wat is er nu niet frusterender dan dat je een mooie wandeling maakt met leuke opdrachten om uiteindelijk een cache te vinden waar de inhoud van vies goor en nat is.

Gr Twinlife :thumbup:

NB: Ik had ook nieuw draadje hierover kunnen beginnen, als de modjes menen dat dit in een nieuw of een ander topic hoort, mijn zeggenschap hebben ze.

Het is ook niet bedoelt om een sneer naar Teco en Marjo te geven, er zijn nog meer voorbeelden in Nederland.

Geplaatst
Twinlife Geplaatst op Vandaag, 09:08

Dan zie je ook nog wel eens dat er "oud gedienden"zijn die stoppen met Geocaching maar de caches laten liggen(waar ik natuurlijk voorstander van ben omdat het vaak om mooie wandelingen gaat of om een leuke plek)

maar er niet meer naar omzien en de inhoud in de loop der tijd alleen maar meer uit troep bestaat.

Zo dus ook de sterrenbeelden cache's van Teco en Marjo, ik hoor zo links en rechts en lees vaak dat de cache nat is logboek vol is oid.

Deze Teco en Marjo zijn dus volgens insiders gestopt met Geocaching en hebben zich toegelegd op andere hobby's, dus geen tijd meer of zin om ook maar iets aan cache onderhoud te gaan doen, wat dus vreselijk jammer is omdat het een prachtige serie is.

Laten deze mensen dan net als Lady en de Vagebond zeggen jongens wij stoppen ermee misschien zijn er nog mensen die cache's willen adopteren dan graag.

Zo hou je natuurlijk wel je cache's aantrekkelijk en word er ook weer naar omgezien.

Want wat is er nu niet frusterender dan dat je een mooie wandeling maakt met leuke opdrachten om uiteindelijk een cache te vinden waar de inhoud van vies goor en nat is.

Gr Twinlife 

We hebben per 1-12-2005 de cache Holtingerzand overgenomen vanwege de hierboven genoemde problemen. Een oude cache die door omstandigheden was verwaarloosd. Twinlife, wanneer je beweringen kloppen zal in Teco en Marjo eens mailen met een verzoek. Er liggen een aantal Sterrenbeelden hier in de buurt.

Geplaatst
Twinlife, wanneer je beweringen kloppen zal in Teco en Marjo eens mailen met een verzoek. Er liggen een aantal Sterrenbeelden hier in de buurt.

Volgens insiders word er ook niet gereageerd op mailtjes...

Ik heb dit zelf niet geprobeerd, ik hoor het dus van derden.

Het zou namelijk jammer zijn dat deze serie in de loop der tijd gaat verdwijnen..

Gr Twinlife :thumbup:

Geplaatst

vind het idd ook erg jammer dat als je eindelijk de plaats gevonden

hebt de vangst af en toe heel bedroevig is .

zet het vaak ook in me log neer uit de hoop dat diegene die hem onderhoud

er misschien iets aan kan doen .

je kan er al wat kleins in doen vanaf 25 euro cent

wij zijn oa een kapot autootje, bril,fitting lamp ,eikels, etenswaren in blik enz

tegen gekomen .

groetjes sleepyteigetje

Geplaatst
Twinlife, wanneer je beweringen kloppen zal in Teco en Marjo eens mailen met een verzoek. Er liggen een aantal Sterrenbeelden hier in de buurt.

Hmm, dan is er in ieder geval 1 a 2 die ik ook wel wil overnemen :thumbup: Ééntje hebben we speciale herinneringen aan. (daar is de Fee bijna verzopen in het moeras).

De ander ligt een aantal kilometers verderop, die is ook leuk. Dan is er nog wel een, een paar 100 meter hier vandaan, maar die hoef ik niet :clap:

Ze hebben er trouwens nog meer, maar dan onder een andere naam. Daar zijn er een paar bij die ik ook zo wel wil overnemen.

vind het idd ook erg jammer dat als je eindelijk de plaats gevonden

hebt de vangst af en toe heel bedroevig is.

Het vinden van de cache is de bedoeling van geocaching. Dat is de vangst. Als er een logboek in zit is het 100%.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...